Kategorie:
52

Antico – nowe lekkie środowisko graficzne oparte na bibliotece Qt4.

Właśnie powstał projekt stworzenia lekkiego i funkcjonalnego menedżera okien i pulpitu napisanego przy użyciu biblioteki Qt4. Twórcy projektu Antico mają na celu stworzenie szybkiego, lekkiego środowiska graficznego podobnego w założeniach do XFCE

Ma być ono proste i szybkie, a wszystkie parametry konfiguracyjne mają być zlokalizowane w kilku plikach tak, by przestrzegać reguły K.I.S.S, po polsku BUZI, „Bez Udziwnień Zapisuj, Idioto”.

Cały projekt będzie używał tylko biblioteki Qt4 bez żadnych dodatkowych bibliotek, jak na przykład kdelibs, co ma sprzyjać lekkości tego środowiska. Autor stwierdza, że wszyscy programiści którzy nie lubią „ociężałości” GNOME i KDE są mile widziani w projekcie.

Projekt używa systemu Git do zarządzania kodem, a rozpoczęcie współpracy z projektem jest tak proste, jak wydanie komendy: „git clone git://github.com/antico/antico.git” i rozpoczęcie wprowadzenia własnych zmian w kodzie.

Więcej informacji: http://www.qt-apps.org/content/show.php/...tent=93778

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

62 komentarzy

zwiń wątek tadzik_  23 stycznia 2009 o godz. 13:14 #
Gravatar

XFCE to całe środowisko, nie window manager. To w końcu to 'coś' (jest już nazwa?) będzie środowiskiem, czy menedżerem okien? Skoro używają do tego qt to pewnie będzie całe środowisko graficzne. Fajnie że powstaje kolejne, ale skończy się tak jak xfce – miał być anty-gnome a wychodzi z tego gnome-bis : /

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek tadzik_  23 stycznia 2009 o godz. 13:15 #
Gravatar

Edit: doczytałem się – nazywa się Antico (można by dać do tytułu) i będzie całym środowiskiem. Cóż, miejmy tylko nadzieję że się tak nie roztyje jak wspomniane xfce.

zwiń wątek patpi  23 stycznia 2009 o godz. 13:21 #
Gravatar

Tytuł poprawiłem. Miejmy także nadzieję, że dzięki bibliotece Qt i rozproszonemu systemowi kontroli wersji Git to środowisko będzie rozwijać się szybciej niż – bądźmy szczerzy -wolno rozwijane XFCE.

zwiń wątek azhag  23 stycznia 2009 o godz. 13:24 #
Gravatar

Szybko czy wolno, byle w dobrą stronę. Czyli nie w stronę, w którą poszło Xfce.

 
zwiń wątek krzychoocpp  23 stycznia 2009 o godz. 13:34 #
Gravatar

Może jednak warto ten tytuł trochę skrócić ? "XFCE w Qt – Antico". Wystarczy za krótki opis, nie trzeba całej treści pchać do tytułu :)

 
zwiń wątek adrian5632  23 stycznia 2009 o godz. 14:31 #
Gravatar

Przeredagowałem tytuł i treść newsa, bo strasznie ciężko się to czytało przy poprzedniej stylistyce :P

 
zwiń wątek ymon  23 stycznia 2009 o godz. 14:58 #
Gravatar

Z tego wynika, że XFCE rozwija się wolno dlatego, że to nie QT oraz nie używa Gita? Gratuluję dobrego żartu.

 
zwiń wątek patpi  23 stycznia 2009 o godz. 15:56 #
Gravatar

nie, zle zinterpretowales ;p Z tego wynika ,ze w mojej opinii zarówno Git jak i Qt jest szybkie w programowaniu. W Qt sybciej tworzysz aplikacje okienkowe a Git zmniejsza bariery wejścia i przyśpiesza napływ patchy od zewnętrznych developerów.

Tak wiec oba te czynniki (użycie Gita i Qt) są czynnikami korzystnymi dla projektu.

 
zwiń wątek theq  23 stycznia 2009 o godz. 16:00 #
Gravatar

Poszukuje jakiegos artykulu o tym jak to "Git zmniejsza bariery wejścia i przyśpiesza napływ patchy od zewnętrznych developerów" w stosunku do np svn.

 
zwiń wątek patpi  23 stycznia 2009 o godz. 16:50 #
Gravatar

artykuł nie jest potrzebny, wystarczy zrozumienie konsekwencji sposobu działania rozproszonych systemów kontroli wersji

http://en.wikipedia.org/wiki/Distributed_revision
popunkty 3, 4, 6 + łatwiejsze zarządzania wieloma gałęziami.

 
zwiń wątek eee  23 stycznia 2009 o godz. 16:59 #
Gravatar

"Z tego wynika, że XFCE rozwija się wolno dlatego, że to nie QT oraz nie używa Gita? Gratuluję dobrego żartu."

TEoretycznie tak, bo więcej jest programistół Qt, a w przyszłości będzie jeszcze więcej. A wiadomo, że nie każdy się uczy GTK tylko po to, żeby sobie coś napisać.

 
zwiń wątek el.pescado  24 stycznia 2009 o godz. 17:36 #
Gravatar

"więcej jest programistół Qt, a w przyszłości będzie jeszcze więcej"

Możesz się powołać na jakieś miarodajne statystyki, czy po prostu "z moich kolegów dwóch zna Qt a GTK tylko jeden".

"A wiadomo, że nie każdy się uczy GTK tylko po to, żeby sobie coś napisać."

To niby po co ktoś miałby się uczyć jakiejś biblioteki?

Poza tym, na moje oko, można to odnieść do dowolnie innej biblioteki, np Qt.

 
 
 
 
zwiń wątek azhag  23 stycznia 2009 o godz. 13:29 #
Gravatar

> tylko biblioteki Qt4 bez żadnych dodatkowych bibliotek jak na przykład kdelibs

mam nadzięję, że nie wydelepują jakiegoś antico-libs

> K.I.S.S (ang. Keep It Simple, Stupid, czyli nie komplikuj, głupku)

mi się podoba tłumaczenie BUZI (Bez Udziwnieć Zapisu, Idioto) :)

wydaje się być ciekawym projektem, zobaczymy (ale Fluksa nie porzucę ;])

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek agent_J  23 stycznia 2009 o godz. 15:11 #
Gravatar

"Nie będzie żadnych udziwnień, my jesteśmy normalni" :)

 
zwiń wątek bies  23 stycznia 2009 o godz. 16:22 #
Gravatar

Spróbuj Awesome (ew. DWM jak lubisz grzebać w kodzie C). Ja po 4 latach przerzuciłem się z Fluxboksa i jestem zadowolony.

zwiń wątek fxd  23 stycznia 2009 o godz. 18:01 #
Gravatar

Mi w awesome nie podoba się sposób układania okien. Wolę wmii. W podobnym stylu są ion3 i ratpoison, ale tych dwóch akurat nie próbowałem.

 
 
 
zwiń wątek marcinsud  23 stycznia 2009 o godz. 14:40 #
Gravatar

Może w przyszłości trafi do ubuntu mobile, a ja będę wieszczem :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fabix  23 stycznia 2009 o godz. 15:11 #
Gravatar

Bezpośredni link: http://antico.wordpress.com

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek riklaunim  23 stycznia 2009 o godz. 15:13 #
Gravatar

antico to alfa/wczesna beta, podobnie jak antico-deluxe – http://qt-apps.org/content/show.php/Antico+Deluxe… z dodatkami :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek agent_J  23 stycznia 2009 o godz. 15:17 #
Gravatar

"Ma być ono proste i szybkie, a wszystkie parametry konfiguracyjne mają być zlokalizowane w kilku plikach"

A okna będą okrągłe. Nie ma to jak super opis czemu to środowisko ma być dobre. Pytanie czy to będzie funkcjonale. Nie ma nic za darmo – nie istnieje coś, co ma rozbudowane funkcje i zajmuje mało zasobów.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek krzychoocpp  23 stycznia 2009 o godz. 17:21 #
Gravatar

A Vim ?

zwiń wątek tadzik_  23 stycznia 2009 o godz. 18:53 #
Gravatar

A GNU? : D

zwiń wątek morsik  24 stycznia 2009 o godz. 20:00 #
Gravatar

A GNU to program jest? O.o

 
 
zwiń wątek bartz  24 stycznia 2009 o godz. 20:18 #
Gravatar

a toyota verso ?

 
 
 
zwiń wątek tadzik_  23 stycznia 2009 o godz. 15:43 #
Gravatar

Ech, akurat jak przeszedłem na qt-static trafia się nowość…

Testował już ktoś, jest czego żałować?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek garulf  23 stycznia 2009 o godz. 15:43 #
Gravatar

Na pierwszy rzut oka wyglądem przypomina LXDE, tylko czy będzie tak samo funkcjonalne?

Ja tam marzę o dopracowanej, stabilnej wersji Enlightenment :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek BoBsoN  23 stycznia 2009 o godz. 17:35 #
Gravatar

Na pierwszy rzut przypomina… jakiś dziwny mix 98, XPe i Visty :)

zwiń wątek batwing  24 stycznia 2009 o godz. 23:01 #
Gravatar

W ogóle Linux to taki klon windowsa, nie? Też ma okienka co się klika, no i programy ma… taaak – to taki windows trochę inny…

 
 
zwiń wątek Krzysiek  26 stycznia 2009 o godz. 11:53 #
Gravatar

Z tego co pamiętam to Enlightenment jest WM – ale i tak Cie popieram, też czekam na stabilne wydanie (E17 oczywiście). Z każdą poprawką bardziej mi się podoba ;-) .

 
 
zwiń wątek gothmori  23 stycznia 2009 o godz. 16:46 #
Gravatar

ja testowałem ;] zaraz wrzucę screeny do galerii swojej i podeślę linka ;) tzn za godzinkę ;]

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Deri  23 stycznia 2009 o godz. 16:49 #
Gravatar

Hmm no zobaczymy. Z tą lekkością XFCE to nie przesadzajmy bo na moim sprzęcie akurat chodził tak samo szybko co gnome ;/ Nigdy kde i gt mnie nie ciągnęło ale jeśli projekt będzie tak lekki, prosty i dobrze zbudowany jak LXDE to może być ciekawie ^^

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek deree  23 stycznia 2009 o godz. 16:56 #
Gravatar

Nie dawno ktoś narzekał w komentarzach, że nie ma lekkiego środowiska opartego o QT i proszę…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek tadzik_  23 stycznia 2009 o godz. 18:54 #
Gravatar

Niestety, tak się składa że albo środowiska, albo lekkiego. Jak ktoś chce środowisko, ma do wyboru same krowy (może poza lxde). A jak chce lekkie, to same window managery.

zwiń wątek azhag  24 stycznia 2009 o godz. 9:33 #
Gravatar

> może poza lxde

EDE (http://equinox-project.org/)
Étoilé (http://etoileos.com/etoile/)

Poza tym protestuję przeciwko zerojedynkowemu podziałowi na środowiska graficzne i menedżery okien. Osobiście proponuję podział na:

– menedżery okien — służące zasadniczo do zarządzania oknami (ew. jedna lub dwie dodatkowe funkcje), np. kwin, metacity, 9wm, compiz

– (rozbudowane) środowiska graficzne — kompleksowe zestawy

– proste środowiska graficzne — oprócz zarządzania oknami, oferują również kilka cech typowych dla środowiska graficznego, dzięki czemu możliwa jest praca od razu w nich (ew. po dobraniu kilku programów), np. FVWM, Fluxbox, WMaker, IceWM, Openbox

zwiń wątek Paweł Ciupak  24 stycznia 2009 o godz. 18:48 #
Gravatar

E, akurat Openbox to typowy program „tylko do zarządzania oknami”.

 
 
 
 
zwiń wątek Poe  23 stycznia 2009 o godz. 17:21 #
Gravatar

Na screenshocie (na w/w blogu) wygląda całkiem zachęcająco. Mam nadzieję, że projekt będzie rozwijał się prężnie i faktycznie Antico będzie jakąś nową, ciekawą alternatywą.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gothmori  23 stycznia 2009 o godz. 17:47 #
Gravatar
(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek m4dm3n  24 stycznia 2009 o godz. 12:08 #
Gravatar

to sie nazywa punktualnosc – dokladnie godzinke i 1 min ;]

w kazdym razie dzieki za screeny, bo na stronie projektu duzo ich nie znajdziemy (1). Samo srodowisko wyglada calkiem calkiem, mysle ze bedzie jak znalazl dla mojego starszego lapka z 256MB RAMu – mam nadzieje, ze godzinami sie to kompilowac nie bedzie …

pozdrawiam

 
 
zwiń wątek nbvcxz  23 stycznia 2009 o godz. 17:53 #
Gravatar

Kibicuję jak najbardziej. Pewnie są lżejsze alternatywy, a jednak idea jak najbardziej słuszna. Jeżeli nie będzie uruchamiać 10 dodatkowo działających daemonów i rozsądnie zarządzać zasobami na pewno zyska wielu zwolenników (ciekawe czy wreszcie coś 'odwróci' mnie od E17 ;-) )

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek jarek  23 stycznia 2009 o godz. 17:57 #
Gravatar

> Twórcy projektu Antico mają na celu stworzenie szybkiego, lekkiego środowiska

> graficznego podobnego w założeniach do XFCE

Nieeee, tylko niech to nie stanie sie jak XFCE, nawet w zalozeniach!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek yantar  23 stycznia 2009 o godz. 18:19 #
Gravatar

Nie wiem czemu sie ludzie pultacie tak na to Xfce. Jak dobrze chodzi srodowisko graficzne czesto zalezy od tego jak deweloperzy jakiegos distro przygotowali paczki.

Kolejna rzecza jest przeladowywanie srodowiska przez uzytkownikow duperelami. Moze i Xfce nie jest juz projektem na komputery z i486 i 16MB RAMu ale wciaz daje sobie rade na leciwych blaszakach i ma niemal (podkreslam niemal, zeby sie zaraz ktos nie ciskal, ze nie ma tego czy owego) wszystkie niezbede graficzne konfiguratory i funkcjonalnosci niezbede dla wykorzystania mozliwosci obecnych komputerow. Na wspolczesnym sprzecie to srodowisko powinno smigac jak zajaczek. Jak powstanei Antico tez dobrze niejedna osoba woli programy oparte na qt i bedzie dla niego srodowisko jak znalazl.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gothmori  23 stycznia 2009 o godz. 18:40 #
Gravatar

oj poleci, poleci… testowałem przy zevenOS :) xfce nie jest szybkie tylko lekkie a te pojęcia często są mylone ;] aby poczuć zryw należy odpowiednio skompilować kernel ;] i pomyśleć o 64 bitach ;] na genericu z ubuntu nie poczujemy zrywu chociaż 2.6.24 jest o wiele szybszy od 2.6.20 np :) chodzi oczywiście o kompilację generic! ale należy pamiętac że gdy przyśpieszamy to i owszem jest szybciej ale w krótszej jednostce czasu ciężej ;] jesli ktoś ma słaby sprzęt i chce przyśpieszać to nie ma sensu bo będa zwieszki ;p

zwiń wątek Karl  24 stycznia 2009 o godz. 3:24 #
Gravatar

XCFE jest szybkie na w miarę nowym sprzęcie. Na PIII 600 MHz i 256 MB RAM ładowało się parę razy szybciej niż GNOME i KDE 3.5. Obecnie używam na Athlonie 64 X2 3800+ i 1 GB RAM …i nadal ładuje się szybciej niż GNOME i KDE. Na starszych maszynach już nie ma co próbować, niestety. A pamiętam czasy, gdy 486 i 16 MB RAM to była rakieta z filmów SF. A szybkość pracy i 'lekkość', czyli umiarkowanie w zużywaniu zasobów komputera, zazwyczaj są ze sobą związane.

zwiń wątek tarabaz  24 stycznia 2009 o godz. 7:10 #
Gravatar

Ja generalnie ostatno z racji coraz wiekszej ilosci pracy na maszynach riscowych (cholerne blady ibm na ktore trzeba pisac natywnie) wlozylem do szafy swojego lapka pc i wyjalem ibooka g3 500mhz 624mb ramu. Dziala pod debianem, dziala calkiem niezle. lxde dziala na nim jak burza, gnome po kilkunastu tweakach konfiguracyjnych i zamienieniu menadzera na openbox stalo sie rowniez lzejsze i dziala szybciutko. jesli chodzi o xfce nie zauwazam roznicy (ani w ramie ani w predkosci dzialania) co do xfce – no moze poza czasem odpalania srodowiska… jesli ma byc cos wspierajacego qt4 i przy tym lzejszego od kde4 (ktorego ni huhu nie ma sensu odpalac pod moim sprzetem, bo kalkulator odpala sie kilka sekund) to bede sie bardzo z tego cieszyl. oczywiscie to sa moje subiektywne obserwacje, dlatego ze nie dosc ze slaba maszynka, to w dodatku ppc RISC, wiec to odbija sie w wielu kwestiach – czasem niektore programy nie sa napisane z wykorzystaniem instrukcji ppc i dzialaja jak snopowiazalki, ale najwazniejsze ze dzialaja.

generalnie – lxde – dziala jak burza, gnome – troche wolniej ale przyzwoicie, icedove szybciutko – wolniej iceweasel i nie pojda flashe (brak natywnego, a open sourceowe potrzebuja gigantycznej mocy obliczeniowej).

generalnie – slucham, programuje, ogladam filmy – nawet dvd, korzystam normalnie i nie liczac niektorych mankamentow i niedociagniec – jak flash – wykorzystanie cpu nie skacze mi powyzej 60%.

i teraz mnie naszlo na takie male rozmyslenia – czy to dlatego, ze to lekkie, czy dlatego ze RISC… serio – zaluje, ze nie mam lapka na pentium 500mhz, zeby porownac wydajnosc.

ale moim zdaniem – 500-600 mhz jest w zupelnosci wystarczajace do 90% pracy jaka wykonuje czlowiek, wiec troche mnie zastanawia idea pchania c2d do laptopowo – chyba tylko dla visty i gier…

 
zwiń wątek vries  24 stycznia 2009 o godz. 10:27 #
Gravatar

Inny komfort pracy. Dziś nie wystarczy, by coś działało. Ma jeszcze działać błyskawicznie. Do tego dziś ludzie lubią oglądać filmy hd, grać w gry, bawić się grafiką (tu programy potrafią być dość wymagające). No i większa wygoda, nie musisz używać środowiska, które jest lekkie, tylko takie, które ci odpowiada. Innymi słowy ludzie może i mogą wykonać 90% pracy na takim sprzęcie, ale dużo bardziej efektywnie byłoby, gdy mogli wykonywać 100%.

Osobiście wyraźnie czuję różnice pomiędzy moim lapkiem cel 1,5ghz i desktopem C2D (na obu Arch z kdemod/mocno tweakowany win xp). Często ludzie mówią, ze linux jest rozwiązaniem na słabą wydajność. Moim zdaniem jest tylko protezą.

 
zwiń wątek batwing  24 stycznia 2009 o godz. 23:13 #
Gravatar

Może i by wystarczyło, ale do odpalenia jednej aplikacji – jak pracujesz non stop z dużym arkuszem kalkulacyjnym i siecią i musisz jeszcze czasem grafikę przeglądać, to nawet gigahercowy procesor z 512MB ramu może się dławić…

 
 
zwiń wątek vampire  24 stycznia 2009 o godz. 3:54 #
Gravatar

co ma 64bit do predkosci dzialania srodowiska graficznego?

zwiń wątek sjakub  24 stycznia 2009 o godz. 7:14 #
Gravatar

Na przyklad wszystkie pointery sa dwa razy dluzsze, wiec jesli srodowisko uzywa wielu pointerow to bedzie zajmowac wiecej pamieci ;P

 
zwiń wątek gothmori  24 stycznia 2009 o godz. 13:53 #
Gravatar

zakładając że środowisko byłoby dobrze napisane można by zakładać że w pewnej jednostce czasu zostanie przetworzone wiecej informacji, ale logiczne szybciej równa się ciężej…

Dam taki przykład…

mamy 10 kg kartofli i chcemy je przenieść na drugi koniec podwórka.

Możemy to zrobić na 2 sposoby:

-pierwszy to podzielić te 10 kg na 2 porcje i iść 2 razy (to wymaga mniejszej siły)

-a drugi sposób to wziąść worek z 10 kg kartofli i przenieść go za jendym razem ale to wymaga więcej siły ;] i tu panowie pies pogrzebany ;p

ludzie bardzo często mylą lekkie z szybkim w temacie oprogramowania ;] najlepiej sprawdzić coś na słabym sprzęcie ;] ja bawiłem się xfce i zrywu nie poczułem, było tak samo jak na gnome ale wypróbowałem xfce w słabszych warunkach (gdzie gnome już pociło komputer) i chodziło równie zwinnie co na moim komputerze ;p

 
 
 
 
zwiń wątek Lupinek  23 stycznia 2009 o godz. 20:48 #
Gravatar

K.I.S.S (KISS) tłumaczy się jako regułę B.U.Z.I (BUZI) – Bez Udziwnień Zapisu, Idioto.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Zbigniew Braniecki  24 stycznia 2009 o godz. 7:11 #
Gravatar

ale kiss nie dotyczy tylko zapisu. :) KISS dotyczy tez UI, wizardow, workflow itp.

zwiń wątek matiit  24 stycznia 2009 o godz. 13:58 #
Gravatar

A to jest zapisane…w kodze (:

zwiń wątek CeCeron  24 stycznia 2009 o godz. 14:00 #
Gravatar

"Bez Udziwnień Zapisuj, Idioto" byłoby chyba celniejsze, tak to się wydaje, że chodzi jedynie o czytelność i jakość kodu.

 
 
 
zwiń wątek jellonek  24 stycznia 2009 o godz. 11:22 #
Gravatar

k.i.s.s ma conajmniej 3 tlumaczenia, a buzi jest dosc nowym.

"keep it simple, stupid" – ale i "keep it simple and stupid", w sensie, tak proste, ze az glupie – im prostrze, tym mniejsza mozliwosc popelnienia bledu w "glupim" kodzie.

 
 
zwiń wątek Itachi  24 stycznia 2009 o godz. 13:48 #
Gravatar

…i pomyśleć, że kładąc się dziś spać, rozmyślałem nad tym, czemu KDE to jedyne środowisko pisane pod QT ?

http://antico.files.wordpress.com/2009/01/immagin

Mam tylko nadzieję, że nie wezmą się, za tworzenie własnch narzędzi do wszystkiego…

Dla mnie ideałem byłby taki układ:

Desktop + WM + "Narzędziówka" (panel, menu, konfiguratory, etc.)

I później każdy instaluje sobie to, co naprawdę potrzebuje.

Równie dobrze można by połączyć ten projekt (w pewnym sensie) z KDE. IMVHO mogliby równocześnie rozwijać część narzędzi…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek tarabaz  24 stycznia 2009 o godz. 14:48 #
Gravatar

nie, nie, nie – antico dziala naprawde fajnie i dosc stabilnie juz w tej wersji – nie laczylbym tego z zabugowanym jeszcze kde

zwiń wątek nameczanin  3 kwietnia 2009 o godz. 11:26 #
Gravatar

Nawet by sie nie dalo. Wiele aplikacji KDE korzysta z kdelibs itd. Antico ma byc niezalezny od takich pierdol :P

 
 
 
zwiń wątek morsik  24 stycznia 2009 o godz. 20:08 #
Gravatar

Skompilowałem sobie to Antico. Bardzo fajne, jednak w bierzącej fazie zarządzanie oknami to masakra. Nie ma czegoś takiego jak menu kontekstowe które się ukazuje po naciśnięciu prawym przyciskiem myszy na belce tytułowej okna, czy na przycisku na pasku zadań.

Gorsze (dla mnie) jest to, że okna Antico nie są zarządzane przez nie same tak jak inne okna, czyli nie ma belki tytułowej w ogóle, nie ma nazwy okna czy przycisków zamknij/minimalizuj.

Właściwie, tylko z tego względu nie działam na nim aktualnie, bo gdyby samo zarządzanie oknami było lepsze, była by to wręcz wspaniała propozycja dla fanów Qt i lekkich środowisk.

W Antico mozna zmienić bardzo wiele, wygląd ikon na pulpicie, można wybrać obraz, który będzie robił np. za panel, czy obraz przycisku Menu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Agryppa  26 stycznia 2009 o godz. 9:29 #
Gravatar

Jako że ja i moje PIII poczuliśmy się porzuceni przez KDE (odpaliłem na chwilę KDE4 i komputer 'zamarł'), postanowiłem poszukać nowego środowiska. Ostatecznie przesiadłem się na XFCE, ale przyznam że uczucia mam mieszane, może i jest lekkie ale na pewno mocno żółwiaste. Przeczytałem wszystkie komentarze i mam zamiar sprawdzić LXDE. Polećcie jeszcze coś, coś co przede wszystkim jest lekkie (zadowoli się 256MB) i szybkie :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek sl3dziu  27 stycznia 2009 o godz. 15:37 #
Gravatar

Jak chcesz poczuć szybkość to już sam musisz się wykazać w poszukiwaniach. Najlepsze wg mnie jest połączenie Openbox+BMPanel, ew przesiadka na Fluxboxa.

 
 
zwiń wątek Energizer  11 lutego 2009 o godz. 20:44 #
Gravatar

Szkoda, że póki co paczek nie widać ;-/ Fajnie, że już dziś można mieć pulpicik z Qt ale bez KDE, bo nie każdy PC KDE pociągnie np. Antico + Arora + Kadu + Skype + qBitTorrent + SMplayer + QMMP + BSCommander czy co tam jeszcze chcemy. Możemy oczywiście korzystać z narzędzi na Qt np. QGRUBEditor, q4wine czy UbuDSL.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek revcorey  9 listopada 2009 o godz. 22:07 #
Gravatar

Informuję projekt antico został zakończony jakieś 4 miesiące temu.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia