Kategorie:
24

Sony usuwa opcję instalacji Linuksa na PlayStation 3

Jedną z ciekawszych opcji konsoli do gier od Sony była możliwość instalacji dowolnego alternatywnego systemu operacyjnego, obok tego dostarczanego przez firmę. Sony, zapewne pod naciskiem dostawców treści wideo, zdecydowało się zabrać swoim klientom tę opcję.

Dyrektor Sony, Patrick Seybold tłumaczy, że usunięcie możliwości instalowania dodatkowego systemu podyktowane jest „kwestiami bezpieczeństwa”. Podobnie jednak jak w przypadku technologii TPM nie chodzi tu o bezpieczeństwo użytkowników, lecz dostawców treści, którzy boją się, że filmy ściągnięte na PlayStation 3 łatwo trafią w obieg sieci Peer 2 Peer za pomocą piratów instalujących Linuksa na swoich konsolach.

Aktualizacja oprogramowania do wersji 3.21 nastąpić ma 1 kwietnia 2010 roku i zawierać będzie tylko „bugfix” usuwający możliwość instalacji dodatkowego systemu.

W sierpniu 2009 roku Sony uniemożliwił instalację Linuksa na konsoli PS3 Slim.

Więcej informacji: http://www.osnews.com/story/23075/Sony_D...e_from_PS3

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

106 komentarzy

zwiń wątek marcinsud  29 marca 2010 o godz. 16:43 #
Gravatar

1 kwiecień? Tak poza tym osoba, która ma PS3 tylko, w celu robienia ripów po prostu nie zaktualizuje konsoli. Poza poza tym ceny napędów blu-ray mocno staniały o9d premiery PS3, więc ludzie robiący ripy po prostu przerzucą się na komputery.

Reasumując z dupy pomysł moim zdaniem.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek melhiore  29 marca 2010 o godz. 16:58 #
Gravatar

Jak kazdy pomysl w ramach przeciwdzialaiu szeroko pojetemu piractwu…

 
 
zwiń wątek Najek  29 marca 2010 o godz. 17:00 #
Gravatar

I bardzo dobrze. Jeśli producent sobie nie życzy modyfikacji to nie wolno i basta. Użytkownik może sobie co najwyżej przerobić konsole na mikser lub ekspres do kawy nie integrując w oprogramowanie którego jest tylko licencjobiorca.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  29 marca 2010 o godz. 17:07 #
Gravatar

Od kiedy instalacja linuksa na PS3 wiązała się z jakąkolwiek modyfikacją?

zwiń wątek Najek  29 marca 2010 o godz. 17:34 #
Gravatar

A gdzie napisałem, ze wiązała się? Napisałem tylko, że nie wolno modyfikować oprogramowania konsoli :]

zwiń wątek mazdac  29 marca 2010 o godz. 17:44 #
Gravatar

ale my nie modyfikujemy oprogramowania konsoli (hypervisior), zmieniamy tylko system operacyjny w ramach udostępnionych opcji.

 
zwiń wątek nikt  29 marca 2010 o godz. 18:41 #
Gravatar

@Najek w takim razie co ma piernik do wiatraka?

 
zwiń wątek Najek  29 marca 2010 o godz. 19:54 #
Gravatar

OK, ale obecnie sony wycofuje się z tej opcji i należy to uszanować, a nie szukać w PS3 kolejnego wroga Linuksa, tylko obrońce praw autorskich.

 
zwiń wątek WadosM  29 marca 2010 o godz. 20:31 #
Gravatar

Musimy zrozumieć, że niektóre osoby lubią mieć po prostu ograniczaną wolność, w imię interesów firmy.

 
zwiń wątek lazy_bum  29 marca 2010 o godz. 20:37 #
Gravatar

Bla bla bla. Sony jest chyba jednym z wiekszych graczy pragnacych jak najbardziej ograniczyc prawa uzytkownikow (np. instalowal im rootkity). Spotkalem sie tez z przypadkiem wysypania sie dysku, na ktorym byl zainstalowany SonicStage. Odzysk plikow z programu problemem nie byl, ale dalej… Sony zrzucane pliki zabezpieczalo jakims swoim cudacznym DRM, a czy to byly prywatne rzeczy uzytkownika czy "oficjalne" empetrujki to przeciez zadna roznica. DRM musi byc i basta. W ten sposob znajomemu wyparowaly jakies proby zespolu, nagrania dzieciaka i kupa muzyki. Co ciekawe internet jest pelen podobnych historii, gdzie ludzie budzili sie z reka w nocniku, po podobnych awariach. A Sony? Sony oczywiscie nie moglo pomoc. Dla wielu pewnie byla to dobra lekcja SONY – DO NOT WANT.

Ciekawe kiedy wprowadza system rozpoznawania uzytkownikow, ktory kopie gry bedzie laczyl nierozerwalnie z jednym graczem. (;

 
zwiń wątek ak47  29 marca 2010 o godz. 23:14 #
Gravatar

oj jedna pała coś powie a reszta powtarza

chodzi o zupełnie co innego SONY sprzedaje konsole poniżej ceny wyprodukowania (zreszta MS też), aby później odbić sobie na procencie ze sprzedanych grier, jednak dużo osób zachęconych przez niebywałą relacje wydajność do ceny zaczeła stawiać masowo faremki z ps3(PPC jest dużo lepsze do tego niż przedpotopowe x86) jako klastry obliczeniowe (ostatnio nawet pentagon skupuje na ebayu grube konsole) co jest wymierną stratą dla SONY. O ile do pewnego momentu było to akceptowalne do teraz jest to zbyt popularne zastosowanie, i pozostało dwa wyjścia, podnieść ceny i stracić klientów (graczy którzy generują money) lub usunąć możliwość instalacji linuksa (i ubić klientele na której się traci).

Ciekaw jestem kiedy starsza wersja przebije cenowo tą nowszą :)

 
zwiń wątek yantar  30 marca 2010 o godz. 0:37 #
Gravatar

Zamiast kombinować zwyczajnie dostrzegli by niszę na rynku. Czyli potrzebę istnienia niewielkich urządzeń przeznaczonych do łączenia ich w klastry. No ale nic za niedługo mikroprocesory będę wszędzie, to nawet 200 mikserów i czajników da się połączyć razem jak ktoś dobrze zakombinuje. ;]

 
zwiń wątek krzabr  30 marca 2010 o godz. 9:50 #
Gravatar

Taka nisza że przeciętny gracz kupując 6-7 gier co nie jest rzadkością , zrekompensuje koszty a tak kupi jedynie kilka konsol ośrodek badawczy i oni na tym stracą , zresztą sony caly czas doplaca do konsoli

http://polygamia.pl/Polygamia/1,95338,7535409,Son

(wzielem pierwszy link z brzegu)

 
zwiń wątek lazy_bum  30 marca 2010 o godz. 22:26 #
Gravatar

Prosze, jak ktos ladnie opisal fikcyjny pomysl pewnej korporacji:

http://di.com.pl/news/30885,1,0,IT_Fiction_Po_pro

 
 
 
zwiń wątek veel  29 marca 2010 o godz. 17:38 #
Gravatar

Najek, chyba ci się komuna odbija.

To MÓJ sprzęt. Ja go kupiłem, jest moją własnością i mogę z nim zrobić co zechcę.

A oprogramowania przecież nie modyfikuję, tylko wymieniam (dodaję) własne, całkowicie legalne.

zwiń wątek sprae  29 marca 2010 o godz. 20:37 #
Gravatar

Na pralkę i telewizor też się żalisz, że nie pozwolili ci zainstalować Linuksa? Taki uznali zakres zastosowań. Na wielu telewizorach jest Linux i nic z nim nie zrobisz.

Lepiej zastanów się jak promować podejście do urządzeń które można modyfikować, zamiast mieć takie żałosne podejście "mi się należy".

zwiń wątek Jerry  29 marca 2010 o godz. 21:14 #
Gravatar

@sprae: Ty chyba nie rozumiesz (nie chcesz rozumieć?) o co kaman?

1. Człowiek kupił konsolę ponieważ miał wolność wyboru i mógł zainstalować w dowolnej chwili dowolny system operacyjny.

2. Firma Sony dokonując aktualizacji usuwa istotny z punktu widzenia kupującego parametr, jakim była WOLNOŚĆ instalacji dowolnego systemu w dowolnym czasie.

3. Wniosek: Sony odbiera WOLNOŚĆ, za którą człowiek już zapłacił. Odbieranie WOLNOŚCI jest ZŁE => Sony jest ZŁE. CBDU

 
zwiń wątek sprae  29 marca 2010 o godz. 21:20 #
Gravatar

Jerry: racja. Sądziłem, że chodzi o wersję slim.

 
zwiń wątek ravnen02  29 marca 2010 o godz. 21:57 #
Gravatar

Choćby dla tego że jest tanią potężną maszyną obliczeniową.

 
zwiń wątek dozorca zoo  29 marca 2010 o godz. 22:18 #
Gravatar

To po chu psuc cos, co nikomu nie szkodz (skoro nikt tego nie robi).

 
zwiń wątek Devil  29 marca 2010 o godz. 22:23 #
Gravatar

@jerry

Pokaż mi tych ludzi kupujących konsole Sony dlatego, że dało się na niej zainstalować Linuksa … i o to właśnie chodzi jest może promil użytkowników PS3 zapytaj się ludzi, czy w ogóle wiedzą, że da się to zrobić a nawet jak wiedzą to ilu zrobiło z prostego powodu: po co?

Devil

 
zwiń wątek Woowas  29 marca 2010 o godz. 23:05 #
Gravatar

Po to żeby nie mnożyć w domu urządzeń o tej samej funkcjonalności. Na grzyba mi PCet jeśli konsola może go zastąpić?

 
zwiń wątek lazy_bum  29 marca 2010 o godz. 23:25 #
Gravatar

Co za roznica czy z tego korzystaja czy nie? Rozumiem, ze XBox sprzedawany z reklamami uslug, ktore sa w naszym kraju niedostepne, tez jest OK, bo przeciez nie kazdy kupuje konsole zeby z nich korzystac?

Jak nastepna rzecza, ktory postanowia wylaczyc, bedzie mozliwosc grania, to tez napiszesz, ze wszystko jest ok? (;

 
zwiń wątek lazy_bum  29 marca 2010 o godz. 23:27 #
Gravatar

Porownania promilowe mi przypominaja tlumaczenie "internetowej" TVP. Zrobili sobie serwis pod Windows, bo przeciez to jest najpopularniejsza platforma, a reszta niech sie pocaluje.

 
zwiń wątek Neonique  29 marca 2010 o godz. 23:46 #
Gravatar

Pokaż mi tych ludzi kupujących konsole Sony dlatego, że dało się na niej zainstalować Linuksa … i o to właśnie chodzi jest może promil użytkowników

Jeżeli jest to promil użytkowników to skąd takie skupienie firmy na tym aspekcie tego produktu?

 
zwiń wątek Karl  30 marca 2010 o godz. 10:33 #
Gravatar

@Devil

> Pokaż mi tych ludzi kupujących konsole Sony dlatego,

> że dało się na niej zainstalować Linuksa … i o to

> właśnie chodzi jest może promil użytkowników PS3

> zapytaj się ludzi, czy w ogóle wiedzą, że da się to

> zrobić a nawet jak wiedzą to ilu zrobiło z prostego

> powodu: po co?

Spece od bezpieczeństwa używają PS3 w klastrach do łamania haseł, uczelnie i inne ośrodki obliczeniowe (NASA, armia USA) kupują klastry PS3 do obliczeń numerycznych. Może to faktycznie jest promil użytkowników, ale za to promil kupujący konsole w ilościach hurtowych.

Prócz tego PS3 jest (było?) konkurencją dla IBMa, który sprzedaje serwery z procesorem POWER7, tylko że ceny u IBMa są o rzad wielkości wyższe niż u Sony.

 
zwiń wątek ufoludek  30 marca 2010 o godz. 14:06 #
Gravatar

@Karl: wszystko świetnie, tylko Sony nie chce, żeby to gry były kupowane w ilościach hurtowych a nie konsole. Im więcej konsol sprzedaje, tym więcej traci. Im więcej gier, tym więcej zyskuje.

 
zwiń wątek ufoludek  30 marca 2010 o godz. 14:07 #
Gravatar

@self: tfu, Sony CHCE, żeby to gry… a nie konsole.

 
 
zwiń wątek DKnoto  29 marca 2010 o godz. 23:33 #
Gravatar

@Veel

Kolega miał chyba na myśli niedzielną komunię, ta się dopiero może odbić :(

Zarówno "komuna" stosowała jak i tak zwany "wolny rynek" chętnie stosuje chwyty rodem z Orwell'a aby tylko osiągnąć swoje cele.

 
 
zwiń wątek Reddie  29 marca 2010 o godz. 18:39 #
Gravatar

Wola producenta traci znaczenie z chwilą przyjęcia pieniędzy za produkt.

zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  29 marca 2010 o godz. 20:11 #
Gravatar

Dokładnie to samo miałem napisać. Kupuje towar i to ja decyduję, czy bedę na tym grał, czy też zrobię z konsoli przycisk do papieru.

zwiń wątek A  30 marca 2010 o godz. 1:29 #
Gravatar

Ciii… Nie zdziwię się, kiedy kolejna wersja DRM sprawi, że konsola sturla się z tego, co miała przyciskać

 
 
 
zwiń wątek dozorca zoo  29 marca 2010 o godz. 19:50 #
Gravatar

Można kupić rewolwer pod warunkiem, że do magazynka będziesz wkładał tylko ślepe naboje?

A jeśli zechcę napchać tam parówek?

Nie wolno strzelać do ludzi – czytaj, nie wolno używać przeciw konkretnym interesom, konkretnych osób. Dopóki sposób użycia przedmiotu nie krzywdzi nikogo (wliczając w to zwierzęta), dopóty wara wszystkim, od tego, co robię ze swoją własnością.

Najek. Napisz proszę, że jesteś tylko małym storkiem z nordyckich legend, o nazwie zaczynającej się od "t" i naprawdę tak nie myślisz.

Inaczej pomyślę, żeś ID J A.

zwiń wątek Artur Maciąg  29 marca 2010 o godz. 20:59 #
Gravatar

Gdyby wtedy żyli tacy inteligenci to każdy nabój do rewolwera byłby zabezpieczony DRM.

 
 
 
zwiń wątek Hakim  29 marca 2010 o godz. 17:46 #
Gravatar

Jestem ciekaw, czy można przerobić PC tak, by zachowywał się jak PlayStation3.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nikt  29 marca 2010 o godz. 18:42 #
Gravatar

a o jakie zachowanie PS3 chodzi?

zwiń wątek veel  29 marca 2010 o godz. 19:35 #
Gravatar

Może o te 9 procesorów Cell?

A może o wydajność? To można. Za 10 lat złożysz sobie taki komputer ;)

zwiń wątek marcinsud  29 marca 2010 o godz. 19:54 #
Gravatar

a co za problem już dzisiaj złożyć komputer wydajniejszy od ps3?

 
zwiń wątek ak47  29 marca 2010 o godz. 23:19 #
Gravatar

to złóż za taką cenę i o takich gabarytach …. powodzenia.

 
zwiń wątek kwahoo  30 marca 2010 o godz. 0:05 #
Gravatar

phi. Jakiś kadłubek z grafiką z odzysku (w końcu w PS3 jest RSX bazujący na przedpotopowym* GF7800) i już.

*Wszystko przed małą rewolucją G80/R600 traktować należy za przedpotopowe:)

 
zwiń wątek kwahoo  30 marca 2010 o godz. 0:59 #
Gravatar

Zresztą wystarczy spojrzeć w jakich rozdzielczościach pracują gry na PS3: 1024×600, 960×720 itp. Potem można to porównać z rozdzielczościami pod którymi są testowane GPU dla PC: 1650×1050, 1920×1200, 2560×1600…

Teraz PS3 kosztuje 1200-1300 zł.

Na PurePC za 1350 zł (wiem, że bez budy:) polecają coś takiego:

AMD Athlon II X2 245 215 zł

ASRock M3A770DE 230 zł

GoodRam 2GB 1600MHz 180 zł

PowerColor Radeon HD4730 512MB PCS 285 zł

Samsung 500GB 16MB Cache F3 189 zł

Samsung SH-223C SATA 99 zł

Fortron FSP400-60GHN 159 zł

I takie coś utrzyma CoD4 w 1920×1200 AAx4, AFx16 z 40 fps. A w PS3 co jest? 1024×600 AAx2.

 
zwiń wątek ak47  30 marca 2010 o godz. 1:23 #
Gravatar

a gdzie pozostałe 6 proców?i buda, ile będzie 3x rozmiarowo?

 
zwiń wątek marcinsud  30 marca 2010 o godz. 8:24 #
Gravatar

W karcie graficznej jest więcej 'proców' niż w ps3 ;]

W PS3 jest tylko jeden rdzeń ogólnego przeznaczenia reszta to jednostki wykastrowane specjalnego przeznaczenia.

Poza tym ile kosztuje PS3? Ponoć sprzedają poniżej kosztów produkcji, trudno w takim razie kupić części do kompa poniżej kosztów produkcji.

Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Taka architektura daje 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 8 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które maja ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają inną architekturę niż rdzeń główny.

Do użytku w grach konsola udostępnia sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, aby usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Każdy rdzeń taktowany jest zegarem 3,2 GHz. Procesor działa w trybie in-order execution.

Koniec tematu. Tak na marginesie superkomputery zbudowane na Cellu mają inne procesory niż te w PS3

 
zwiń wątek maniac  30 marca 2010 o godz. 9:11 #
Gravatar

Co do rozdzielczości to kolega wyżej chyba nie widział włączonej konsoli. Konsola podłączona do telewizora to nie komputer. Tutaj nie ma rozdzielczości 1024×600, 960×720. Gry działają z 1920×1080 lub 1280×720. Inna sprawa, że konsola nie ma systemu z wodotryskami konsumującymi większość pamięci i mocy obliczeniowej. Dlatego tutaj wystarczy tylko 256MB, a procesor z 8 rdzeniami SPE i jednym PPE taktowany zegarem 3GHz daje znacznie więcej mocy niż procki pecetowskie konsumowane przez system.

Niech mi kolega pokaże 9-o rdzeniowca w pececie. Lub przynajmniej 6-o za rozsądną cenę.

 
zwiń wątek maniac  30 marca 2010 o godz. 9:13 #
Gravatar

Odpwiedz była kierowana do @kwahoo

 
zwiń wątek Rsh  30 marca 2010 o godz. 9:38 #
Gravatar

Z tym, że żadna lepsza gra nie wspiera na PS3 rozdzielczości 1080p, bo zwyczajnie konsola jest na to za wolna …

 
zwiń wątek kwahoo  30 marca 2010 o godz. 9:45 #
Gravatar

Mały cytat

Call of Duty 3 – Playstation 3 – 1120×630 (software scaled to 720p)

 
zwiń wątek kwahoo  30 marca 2010 o godz. 9:49 #
Gravatar

PS Phenom X6 1055T za 200$ może być?

 
zwiń wątek maniac  30 marca 2010 o godz. 12:06 #
Gravatar

Pokaż mi procesor, który a) jest na rynku i w polskich sklepach b) którego cena nie jest plotką puszczoną przez sklep w bahrajnie.

 
zwiń wątek marcinsud  30 marca 2010 o godz. 16:18 #
Gravatar

@maniac jakakolwiek karta graficzna z cuda może być? Jak sam wiesz procesorowi w PS3 bliżej do tego co jest w układach graficznych niż w procach w standardowych x86, których atut leży gdzie indziej.

Co do rozdzielczości to kolega kwahoo jednak ma rację, to co wyświetla telewizor to najczęściej skalowanie. Jak podłączysz PS3 pod monitor też będzie skalowany obraz na odpowiednią rozdziałkę, ale to nie znaczy, że gra jest w tej rozdzielczości.

 
zwiń wątek kwahoo  30 marca 2010 o godz. 20:50 #
Gravatar

Przy okazji chciałbym zauważyć, że za cenę PS3 można kupić Radeona 5870, który osiąga niemal 3 teraflopsy. Jakieś 15 razy więcej niż Cell:) Do łamania haseł w sam raz: http://www.brightsideofnews.com/news/2010/3/26/nv

 
zwiń wątek CryFleuret  30 marca 2010 o godz. 21:31 #
Gravatar

@ maniac

Przeciętny tytuł na PS3/X360 jest wyświetlany w 720p, a czasami nawet te nędzne 720p nie da się wyrobić. Jak brakujemy mocy do 720p nie mówiąc już o 1080p to pozostaje tylko skalowanie. System który konsumuje większość mocy obliczeniowej i pamięci? A który to jeżeli można wiedzieć? Nie mogę tego powiedzieć ani o moich obecnych (Ubuntu 9.10 i Win7) jak i poprzednich systemach (różne Windy). Po co PC takie wyspecjalizowane rdzenie? Nie są potrzebne. Dużo lepiej niż Cell spisze się przeciętna (baa, nawet słaba) karta graficzna. 256 MB RAMu może starczy dla wykastrowanego OSu konsoli, ale przy takiej ilości RAMu (256+256) można zapomnieć o rozdzielczościach i różnych graficznych bajerach do których przyzwyczaiły nas gry na PC. TF2 w 16x QCSAA, 16x AF i 1080p. Na konsoli czegoś takiego nie doczekam się. Cell bije procki x86 tylko w liczbach zmiennoprzecinkowych pojedynczej precyzji. Przerzuć się na podwójną precyzję i będzie błagać o litość od cpu x86 nie mówiąc już o gpu :)

 
 
 
zwiń wątek norbert_ramzes  29 marca 2010 o godz. 19:34 #
Gravatar

Żeby CPU był tak samo wydajny???

 
zwiń wątek sprae  29 marca 2010 o godz. 20:43 #
Gravatar

Można na tych z chipami TPM.

 
zwiń wątek Hakim  29 marca 2010 o godz. 21:09 #
Gravatar

Moja niewiedza mnie czasem poraża. Już się dokształciłem. Wiem, że to możliwe, dla chcącego "nic trudnego". Ale sprzęt alternatywny by kosztował dużo drożej.

Dla "buntowników" pozostają sztuczki i kruczki hakerskie z PS3.

 
 
zwiń wątek xeros  29 marca 2010 o godz. 17:55 #
Gravatar

Przecież to podstawa do pozwu zbiorowego…
Dużo osób zakupiło specjalnie droższą starszą wersję PS3, z mniejszym dyskiem, a nie PS3 Slim, właśnie po to aby móc zainstalować na niej Linuksa.
Poza tym, Sony umieściło informację o możliwości instalacji i uruchamiania „innego systemu operacyjnego” zarówno w specyfikacji, dokumentacji (instrukcji) jak i na kartonie urządzenia. Wprowadzenie „aktualizacji” usuwającej funkcjonalność, za którą zapłacili użytkownicy jest niezgodna z prawem.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek veel  29 marca 2010 o godz. 19:36 #
Gravatar

Dokładnie.

zwiń wątek Najek  29 marca 2010 o godz. 20:34 #
Gravatar

Nikt nie każe aktualizować

zwiń wątek marcinsud  29 marca 2010 o godz. 21:30 #
Gravatar

Nie da się zalogować do PSN bez tej aktualizacji. Wiem wiem odpiszesz, że nie trzeba się logować.

 
zwiń wątek Najek  30 marca 2010 o godz. 13:56 #
Gravatar

a po co w klastrach PS3 z linuksem PSN? Czyli jednak jeszcze mniej niz promil traci. ALbo kupujesz konsole do gier i masz w d. linuksa i instalujesz aktualizacje, albo używasz w celach profesjonalnych PS3 i masz w d. PSN.

 
zwiń wątek szczuro  30 marca 2010 o godz. 16:26 #
Gravatar

a jak ps3 uzywam do gier a linuksa do pracy to co moge zrobic ? pewnie kupić kompa :P

 
zwiń wątek Najek  30 marca 2010 o godz. 16:38 #
Gravatar

Niemniej 99,9999% użytkownikom PS3 jest to zbędne. Konsola jest do gier, do pracy jest komputer. Wyeliminowanie Other OS to likwidacja w 99% ewentualnej furtki dla piratów.

Trzeba było kupić Xbox360 tam komunikator i strony internetowe masz w standardzie ;p

 
 
 
 
zwiń wątek Jurij Kielonek  29 marca 2010 o godz. 19:03 #
Gravatar

Podziwiam Sony. Tyle mieli wpadek przez ostatnie lata, ale się nie poddają i częstują nas kolejnymi wpadkami.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek anon  29 marca 2010 o godz. 20:06 #
Gravatar

Znajomy to ładnie skomentował na wortalu konkurencji (twojepc -> power)

[..]

Z innej beczki: Sony sprzedaje swoje konsole jako komputery, zeby nie placic wyzszego podatku. Konsole byly traktowane jak komputer dzieki mozliowsci instalacji linux.

Ciekawy jestem co zrobia urzedy w tym przypadku, moze kaza Sony zaplacic zalegly podatek wraz z odsetkami? :)

[..]

@Najek

Wszystko fajnie ale jak nie zaktualizujesz konsoli i kupisz se grę dostaniesz wybór albo aktualizujesz konsole i tracisz system dodatkowy, albo odstawiasz za pare set złotych grę na półeczkę – więc istnieje tu jakiś przymus.

A wszystko obija się o oprogramowanie takie jak http://ps3mediaserver.blogspot.com/ co pozwala na odtwarzanie remuxowanie i recodowanie materiału wideo ( 9rdzeni cell 3 Ghz robi swoje) -pzdr.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  29 marca 2010 o godz. 21:33 #
Gravatar

W playstation3 nie ma 9 rdzeni. Tak celle są produkowane z taka liczbą, ale w PS3 albo dzieiaty jest uszkodzony, albo wyłączony w każdym bądź razie nie ma do niego dostępu.

zwiń wątek veel  29 marca 2010 o godz. 22:19 #
Gravatar

Jeden jest od sterowania pozostałymi i przepływem danych między nimi. System ma faktycznie dostęp "jedynie" do 8.

zwiń wątek marcinsud  30 marca 2010 o godz. 8:25 #
 
zwiń wątek Arkadiusz  30 marca 2010 o godz. 9:41 #
Gravatar

z tego powodu że pozostałe mogą być niesprawne. jeśli 3 są nie sprawne to cell leci do kosza. w innym przypadku nadaje się do sprzedaży.

 
 
 
zwiń wątek pascaal  30 marca 2010 o godz. 17:07 #
Gravatar

ps3 media server nie remuxuje i nie rekoduje na PS3, tylko na komputerze na którym działa. PS3 jest jedynie odbiorcą materiału albo już zrekodowanego, albo w formacie natywnym dla siebie.

Więc akurat to oprogramowanie nijak nie wykorzysta 9 rdzeni, chyba że masz tyle w PC-hoście.

 
 
zwiń wątek robal77  29 marca 2010 o godz. 21:19 #
Gravatar

"Sony, zapewne pod naciskiem dostawców treści wideo…".

Zapewne kolega ps3 zna tylko z plotek.

Na dowolnym kompie mozesz odpalic mediaserwer – i dzieki sieci wifi ogladac filmy itp fizycznie znajdujace sie na innym kompie. Da sie steramowac filmy w pelnej rozdzielczosci hd(ethernet).

Chodzi o mozliwosc odpalania piratow z pod linuxa – ostatnio jeden hakier wlasnie tego dokonal i zaczal publikowac swoje dokonania w necie – naskoczyliscie na niego ? Nie. Ale na Sony tak.

Decyzja ze strony Sony jak najbardziej sluszna, chyba ze powinni pozwolic na piracenie, i okradanie setek osob w imie dobra kilkudziesieciu, w imie mozliwosci instalacji lina na psie.

Przeznaczeniem konsoli jest mozliwosc grania – gdyby Sony zablokowalo mozliwosc grania, bylo by to podstaw do pozwu zbiorowego, a nie usuniecie jedenj opcji – za ktora sie nie doplacalo czegos ekstra, dla ktorej zekomo ktos kupil psa.

Poza tym stary ps (fat) jest tanszy 300 – 500 zeta od slima. Ewentualnie mozna kupic w cenie slima zestaw fat + kilka gier.

Uzywam lina od 5 lat, posiadam ps3 – wiec mam prawo wypowiedziec sie odnosnie jednego i drugiego.

Pozdrawaim wszystkich krzykaczy, ktorzy nie posiadaja ps3 ale poczuli sie dotknieci decyzja Sony.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek marcinsud  30 marca 2010 o godz. 8:33 #
Gravatar

"Chodzi o mozliwosc odpalania piratow z pod linuxa – ostatnio jeden hakier wlasnie tego dokonal i zaczal publikowac swoje dokonania w necie – naskoczyliscie na niego ? Nie. Ale na Sony tak."

Mógłbyś podać źródło tych rewelacji, bo to niby złamanie o którym było tak głośno nie przyspieszyło prac nad spiracniem konsoli nawet o 10%

zwiń wątek wojtekm  30 marca 2010 o godz. 11:35 #
Gravatar

Chodzi zapewne o to: http://geohotps3.blogspot.com/, rzeczywiście jest to najprawdopodobniejszy powód usunięcia tej funkcjonalności.

PS3 nadal pozostaje niezłamane (nie udało się jak dotąd uruchomić na niej skopiowanej gry), ale Sony najwyraźniej woli dmuchać na zimne, bo nawet jeśli się to w przyszłości uda, to prawie nikt już nie będzie dysponował funkcjonalnością, która to umożliwia.

Póki co Other OS był bowiem jedynym sposobem na uruchomienie nieautoryzowanego kodu na konsoli.

Dodajmy jeszcze na koniec, że GeoHot nie złamał zabezpieczeń hypervisora jako takeigo a jedynie spowodował błędne funkcjonowanie Cell-a, przez sprzętową manipulację na szynie adresowej co pozwoliło mu na podmapowanie chronionego obszaru pamięci jako edytowalnego z poziomu kodu nadzrowanego przez hypervisor.

Jest to jednak niewystarczające by mówić o pełnym przejęciu kontroli nad konsolą, w szczególności wciąż pozostaje kwestia braku dostępu do wyizolowanego SPU (można próbować go wykorzystać, ale póki co nie pokazano działającego kodu, jedynie hipotetyczną koncepcję – póki co nie zweryfikowaną).

 
 
 
zwiń wątek teqel  29 marca 2010 o godz. 21:20 #
Gravatar

A ja uwazam ze to prymaaprylisowy zart!!!:) moze sie myle, ale zbieznosc dat jest calkiem intrygujaca…:)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek asdd7  29 marca 2010 o godz. 21:28 #
Gravatar

jak co roku bzdury piszą. Po prostu PRIMA APRILIS

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek wojtekm  30 marca 2010 o godz. 11:40 #
Gravatar

No to bardzo zaawansowany Prima Aprilis bo Geoff Levand, odpowiedzialny po stronie Sony za wsparcie dla Other OS-a, właśnie zmienił stanowisko i wyjechał na wakacje…

 
 
zwiń wątek Identyfikator Chwilo  29 marca 2010 o godz. 23:01 #
Gravatar

W sumie szkoda, ze zarówno MS jak i – okazuje się (no, parę miesięcy temu już się okazało) – Sony jakoś "niespecjalnie ułatwiają" instalowanie "3rd party OS" na konsolach swojej produkcji, bo są to całkiem niezłe… komputery domowe po prostu.

Możliwość instalacji Linuksa, czy xBSD – ale nie na zasadzie "hacków", tylko "oficjalna", i przy pomocy producenta w tworzeniu sterowników (no, niechby dokumentację chociaż dali) – oznaczałaby powrót dwóch dość "jednorodnych" platform. A jako biurkowy komputer te sprzęty wcale nie byłyby takie złe: PS3 ma wprawdzie max. 256 MB RAM-u, ale na pamięci już tej wielkości da się właściwie spokojnie pracować, nawet z Openofficem.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek spacemanDubai  29 marca 2010 o godz. 23:39 #
Gravatar

O a od kiedy osnews specjalizuje się w prehistorii? Przecież możliwość instalachji Linuksa została wyłączoną z chwilą premiery PS3 slim. Ile to już minelo? pol roku?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek krzyc  29 marca 2010 o godz. 23:23 #
Gravatar

Slim po prostu tego nie miał – a w wersji "grubej" coś za co zapłaciłeś zniknie.

Jak byś się poczuł, gdyby ktoś przyszedł do Twojego domu i np. wyciągnął Ci z telewizora złącze SCART, bo nie obsługuje ono DRM?

zwiń wątek abc  30 marca 2010 o godz. 14:02 #
Gravatar

Akurat złącza SCART to chyba nikomu nie żal. Zwłaszcza, że nie wszystkie złącza/kable działały jak złącza Component, co nie było wyraźnie oznaczone (więc dopinając wysokiej jakości (bo tylko takie były RGB) kablem odtwarzacz do dwóch gniazdek tego samego telewizora, mogło się okazać, że obraz jest innej jakości).

Chyba jednak bezpieczniejszym połączeniem bez DRM jest component dla obrazu (ew. wyciągnięty z HDCP strippera) i SPDIF dla dźwięku.

zwiń wątek Najek  30 marca 2010 o godz. 15:50 #
Gravatar

W Scart masz RGBs lub YUV lub S-Video, w starych scart było tylko comoposite – kto PS3 podłącza do TV z 92r?

 
 
 
 
zwiń wątek golden  30 marca 2010 o godz. 0:10 #
Gravatar

tak patrzę na swoją "czarnulkę" i zastanawiam się kiedy $ony zablokuje mi możliwość oglądania zdjęć, słuchania muzyki, czy odtwarzania filmów … pewnego dnia stwierdzą, że konsola to nie centrum multimedialne – tylko ma służyć do grania i kupowania gier :/

skoro pewien % próbuje złamać zabezpieczenia … to jeszcze większy % ściąga muzę i filmy obniżając tym samym przychody firm "córek" i trzeba to ukrócić …

jak zwykle chodzi o pieniądze, a zapłacić musi użytkownik :(

P.S. nie mogę doczekać się kolejnej "przeróbki" filmu z Adolfem H. gdzie w pewnym momencie padną słowa "Kto ma Linuksa na konsoli – wypier…..(ocenzurowałem)!!!"

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek avlan  30 marca 2010 o godz. 0:19 #
Gravatar

Widać, Sony wybitnie sie stara o to żeby ktoś złamał zabezpieczenia konsoli, żeby potem poblokować takich userów i zmusić ich do kupienia nowej konsoli :/

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek assback  30 marca 2010 o godz. 10:24 #
Gravatar

Jako wieloletni użytkownik zarówno linuksa na PC jak i konsol firm Sony mam mieszane uczucia. Bo niby boli mnie posunięcie Sony, ale z drugiej strony instalował ktoś Yellow Dog Linux bądź inne distro na PS3? Po instalacji jeśli chodzi o codzienną pracę nie da się na tym pracować! 256MB RAM i to bez partycji wymiany zabija wydajność Cella. No chyba że faktycznie tylko konsola(w sensie tryb tekstowy ;) i jedyne zastosowanie to pokaźne obliczenia – a tu od biedy można nie aktualizować firmware.

W sprawie co jest wydajniejsze do gier, PS3 czy nowe topowe (i drogie) komputery? Oczywiście te drugie, w przypadku jednak gdy ktoś skupia się na współczynniku możliwości/cena i za bardzo nie chce uczestniczyć w "wyścigu zbrojeń" powinien kupić konsolę i mieć święty spokój na kilka lat – bo spokojnie jeszcze PS3 na rynku trochę będzie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek scenemusic.eu/openid  30 marca 2010 o godz. 12:18 #
Gravatar

Ale o czym ty w ogóle rozmawiasz? Jak dawno temu instalowałeś? Sterownik ps3-vram driver udostępnia dodatkowe zasoby pamięci rezerwowane normalnie dla układu graficznego. A wierz mi, że podstawowa+vram (jako swap) w zupełności wystarcza do komfortowej pracy.

PS3 odpalam pod linuksem własnie po to, żeby spokojnie poprzeglądać sieć czy też sprawdzić jak się mają serwery (ssh), gdy wszystkie komputery w domu są zajęte (dzieci, żona).

I teraz mi się tę możliwość, w imię łatania dziur zabiera? Wolne żarty.

Do cho**ry! Zapłaciłem za tę właśnie funkcję świadomie! Wybór był pomiędzy nieskończoną rozbudową peceta do grania – a zakupem PS3, na którym można zainstalować linuksa.

Emocjonalnie do tego podchodzę? Oczywiście! Czuję się okradziony.

zwiń wątek CoYoT  30 marca 2010 o godz. 16:19 #
Gravatar

No to po prostu oddaj sprzęt – niezgodność produktu z opisem na pudełku i w instrukcji. :)

Podobny myk jak z Xbox Live. Może ktoś napisze zapytania do Federacji Konsumentów? :)

zwiń wątek Najek  30 marca 2010 o godz. 16:47 #
Gravatar

Nie nikt nie napisze, MS to zło, bo wydał Windows, Sony to zło, bo odcina się od Linuksa, Nintendo to już całkowite zło – bo ich strona nawet nie wie co to linux. No ale na czymś trzeba grać, mając te pryszcze i 14 lat, wiec pozostaje te biedne PS3, niemniej prawdziwym fanatykom linuksa pozostanie niebawem granie w bierki w imię swojego fanatyzmu mówiącego, że "linux ma być na wszystkim co możliwe".

 
zwiń wątek norbert_ramzes  30 kwietnia 2010 o godz. 23:56 #
Gravatar

Najek, chcesz wylądować w blackliście? Czy od razu ban?

 
zwiń wątek oO  5 maja 2010 o godz. 17:55 #
Gravatar

@norbert_ramzes

Wydaje mi się, że ktoś musiał Najeka bardzo skrzywdzić jakimś wielkim drewnianym pingwinem czy czymś w tym stylu, że teraz przelewa swoje frustracje na Linuksa i jego użytkowników. Szczerze mu współczuję, i myślę, że ty też powinieneś go zrozumieć i okazać mu wsparcie zamiast straszyć banem.

 
zwiń wątek norbert_ramzes  5 maja 2010 o godz. 18:26 #
Gravatar

Nie zbanowałem go (jak na razie…) tylko dodałem do blacklisty więc każdy jego komentarz trafia do moderacji zamiast być dodawany od razu.

 
 
 
 
zwiń wątek assback  30 marca 2010 o godz. 13:10 #
Gravatar

około 2 lata wstecz, najpierw łubuduntu, po czym załamany wykresami w monitorze systemu i jak to się profesjonalnie mówi "responsywnością" sięgnąłem po YDL specjalnie skrojonego na PS3. Lżejsze środowisko graficzne, ale nadal odpalenie kombajna typu OpenOffice lub kilku programów w tle sprawiało że po każdej operacji mogłem wyjść do kuchni po coś do jedzenia lub picia.

Przyzwyczajony jestem do pracy z wieloma programami w tle, z kilkunastoma zakładkami w przeglądarkach WWW i na tym polu linuks na ps3 w moich oczach poległ. Bo przed zakupem konsoli miałem cichą nadzieje że stacjonarki się pozbędę.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek WebNuLL  30 marca 2010 o godz. 13:22 #
Gravatar

No to zacznie się masowy downgrade software'u :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek abc  30 marca 2010 o godz. 14:04 #
Gravatar

A to tak się da? Pamiętaj, że to nie jest zwykła otwarta platforma, a ta aktualizacja może po prostu pojawić się na płycie z jakąś nową grą.

 
 
zwiń wątek 123qwe  30 marca 2010 o godz. 15:39 #
Gravatar

Czy mogę zażądać zwrotu pieniędzy w związku z tym? Ewentualnie oddać konsole na gwarancję w związku z brakiem tej opcji..? Przecież z pudełka i instrukcji nie wymażą info, że ta opcja powinna być dostępna w tym modelu. Pozatym ja własnie mając do wyboru 250G slima (tylko o 1000CZK był droższy, czyli 150PLN) i wielka z 80G dyskiem, wybrałem to drugie właśnie ze względu na opcję "Other OS".

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Xebord  30 marca 2010 o godz. 19:23 #
Gravatar

Witam,

dokładnie. Ja też wybrałem 80GB z tego powodu. I zgadzam się całkowicie z tym, że to jest niezgodne z tym co mamy w instrukcjach. Jest to IMHO klasyczny przypadek, kiedy towar jest niezgodny z umową, niezależnie czy się zepsuł czy producent coś tam sam w nim zmieniał – kupowałem jak była taka możliwość (tak zapewnia instrukcja, która jest wiążącym dokumentem), a teraz nie ma. Producent ma to albo naprawić albo zwrócić kasę.

Dlatego zamiast siedzieć i biadolić MAM PROPOZYCJĘ. Zacznijmy wszyscy dzwonić do supportu PS3 (tel: 0 801 230 000) z zapytaniem gdzie można oddać naszą konsolę, bo mamy do tego prawo skoro kupując mamy zapewnione pewien zestaw feature'ow, a po update'cie już nie. Jest to niezgodne z prawem. I odstępujemy od umowy zgodnie z prawem!

DZIAŁAJMY!!! RAZEM!!

btw: Nie ma znaczenia czy ktoś z tego korzystał czy nie. Taka praktyka jest nielegalna nie zależnie, czy nam nagle PS3 przestanie odtwarzać bluray'ie, czy zniknie potencjalna możliwość (być może nawet nigdy nie wykorzystana) zainstalowania innego OS.

zwiń wątek qu84  31 marca 2010 o godz. 8:38 #
Gravatar

http://www.scei.co.jp/ps3-eula/ps3_eula_pl.html – Widzialy galy co braly. Praktyka jest legalna. Kupiles PS3 znaczy zaakceptowales licencje.

zwiń wątek Xebord  31 marca 2010 o godz. 18:53 #
Gravatar

Praktyka legalna? A może jakieś dowód na to?

Cokolwiek na Sony napisało raczej wygląda to niezgodne z prawem, której jest nad, czyli w tym przypadku Prawem Cywilnym. Producent sprzedający w danym MUSI respektować w swoich dokumentach prawo lokalne. Jeśli tak nie jest to, jest to po prostu nieważne.

 
 
 
zwiń wątek cactus  31 marca 2010 o godz. 1:35 #
Gravatar

… a tyle co kupilem "Grubsza" … wlasnie ze wzgledu na gry z PS2 i Other OS

 
 
zwiń wątek popo  30 marca 2010 o godz. 19:02 #
Gravatar

i tak niczemu to nie służyło i tak nikt z tego nie korzystał ale i tak wielki szum zrobią pajace – żenada.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ant  30 marca 2010 o godz. 20:15 #
Gravatar

Tam gdzie używa się PS3 do obliczeń na pewno nie będą aktualizowali firmware'u. Brak możliwości grania przez neta ich raczej nie przeraża :>

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek che  31 marca 2010 o godz. 8:19 #
Gravatar

Co im to przeszkadzało, najlepiej niech pozwolą zainstalować windows jak na xbox.Rozumiem gdyby instalowało się Linux piracką wersje jak to jest w hacintosha przypadku, ale przecież nikt nie instaluje pirackiej wersji redhata czy novella.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Najek  31 marca 2010 o godz. 10:03 #
Gravatar

Ale pirackie VLC co łamie zabezpieczenia DRM np DVD i innych formatów

zwiń wątek lazy_bum  31 marca 2010 o godz. 15:23 #
Gravatar

I ten 0,0001% użytkowników, o którym wspomniałeś w jakimś innym trollowym komentarzu, to robi? Zapisuj sobie może gdzie trollujesz i o czym, bo już trollujesz sam przeciw sobie. <:

 
 
zwiń wątek oO  5 maja 2010 o godz. 18:31 #
Gravatar

Windows nie ma takich możliwości. To systemik ograniczony jedynie do x86 z wprowadzoną niedawno ciągle kulejącą obsługą x86-64.

 
 
zwiń wątek cactus  3 kwietnia 2010 o godz. 7:44 #
Gravatar

Wiec zablokowali czy nie?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek kocio  8 kwietnia 2010 o godz. 10:43 #
Gravatar

Nieoficjalne, ale skuteczne – George Hotz załatwił powrót tej funkcji:

http://www.osnews.com/story/23122/Geohot_Restores

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  8 kwietnia 2010 o godz. 12:07 #
Gravatar

Hm, moze powstajacy wlasnie port FreeBSD na PS3 nie jest tak znowu bezsensowny? ;-)

 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia