Kategorie:
25

Scribus 1.3.5.1

Ekipa Scribusa, programu do składu publikacji na wolnej licencji, zbliżyła się do wersji 1.4. Po dwóch latach prac wydała właśnie wersję 1.3.5.1, na której przyszła 1.4 ma bazować.

Nowości to przede wszystkim wykorzystanie biblioteki Qt 4 (minimum 4.5.0), wprowadzenie tzw. Render Frames, dzięki którym możliwe jest osadzanie obiektów stworzonych w językach znacznikowych (np. wzorów LaTeX), import formatów Adobe Illustrator, Xfig i WMF oraz palet barw (między innymi z plików EPS/AI), możliwość osadzania plików PDF i EPS, a także rdzenna wersja pakietu dla OS X (w formacie Universal Binary) i lepsza integracja z menu w tym systemie.

Dodatkowo przepisaniu uległy duże fragmenty kodu obsługującego płótno (canvas) i tekst, poprawiła się obsługa przeciągania elementów, zmienił się edytor kształtów linii, menedżer grafik, podgląd czcionek i schowek, a w końcu została solidnie zaktualizowana pomoc.

Mimo wszystko autorzy Scribusa zalecają jeszcze ostrożność jeśli ktoś przywiązał się do wersji 1.3.3.x albo obawia się problemów. Podobnie nie zalecają jeszcze pakowania nowej wersji do dystrybucji linuksowych. Warto wiedzieć, że pliki zapisane w nowej wersji Scribusa nie dadzą się otworzyć w jego starszych wydaniach.

Więcej informacji: http://www.scribus.net/?q=node/193

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

98 komentarzy

zwiń wątek i  12 sierpnia 2009 o godz. 14:56 #
Gravatar

mandriva raczej zapakuje, obecnie 2009.1 zawiera 1.3.5-0.svn13385, a cooker 1.3.5-0.svn13658

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek kocio  12 sierpnia 2009 o godz. 15:40 #
Gravatar

Ubuntu na przykład robi dwie równoległe linie, scribus i scribus-ng:

http://packages.ubuntu.com/search?keywords=scribu

Więc jeśli ktoś używa NG, to dostanie pewnie 1.3.5.x, a pozostali 1.3.3.x z jakimiś dodatkowymi łatkami może jeszcze.

zwiń wątek i  12 sierpnia 2009 o godz. 17:07 #
Gravatar

też ciekawie, ubuntu jest popularne, więc ma kto robić te pakiety.

 
zwiń wątek azhag  12 sierpnia 2009 o godz. 18:23 #
Gravatar

> Ubuntu na przykład robi dwie równoległe linie, scribus i scribus-ng

A robi to wzorując się na Debianie. :)

zwiń wątek Jh  12 sierpnia 2009 o godz. 18:59 #
Gravatar

Nie ubuntu robi ale ściąga z repozytorów Debiana

 
zwiń wątek marcinsud  12 sierpnia 2009 o godz. 19:44 #
Gravatar

Jh maja prawo

 
zwiń wątek witek  13 sierpnia 2009 o godz. 7:10 #
Gravatar

Można dodać repo ze strony Scribusa http://www.scribus.net/?q=debian
Są tam wersje dla Debiana d stable do sid oraz dla Ubuntu 0d 8.04 do 9.04). Nigdy nie korzystałem z Scribusa z oficjalnego repo czy to w Debianie czy w Ubuntu tylko z tego z ich strony.

 
 
zwiń wątek witek  13 sierpnia 2009 o godz. 7:13 #
Gravatar

W Archu z aur instaluje się Scribus w wersji 1.5.0. Niestety nie znalazłem repo dla Debiana lub Ubuntu. Chyba żeby bawić się w budowanie paczek z svn.

 
 
zwiń wątek Magnes  12 sierpnia 2009 o godz. 18:14 #
Gravatar

Niech wreszcie naprawią format zapisu, bo to wstyd, żeby plik z samym tekstem zajmował 20MB, a kompresował się do 20KB (autentyk) – w środku same powtórzenia tych samych tagów z tymi samymi atrybutami dla każdej SYLABY tekstu.

Program lubię, ale uważam, że niestety cały projekt nie jest zbyt zdrowy, widać to po bugtrackerze, gdzie poprawiają głównie drobnostki, a poważne błędy leżą lata (dosłownie) nieruszone. A szkoda, bo funkcjonalnie Scribus jest świetny i właściwie nie ma alternatywy w open source. Sam go używałem do składania zina w PDF, a później różnych dokumentów i sporo się nakląłem. :)

zwiń wątek cezaryece  12 sierpnia 2009 o godz. 19:06 #
Gravatar

Jak to mówią czasem o młodym piłkarzu…. "ma potencjał"… Ale Scribus taki młody już nie jest. Czekam z utęsknieniem na taką jego wersję, którą da się w sensownym czasie złamać strony gazety A3. Na razie niestety nawet zaznaczanie teksu i nawigacja kursora po tekście to był horror.

w międzyczasie ściągnąłem sobie źródło i zaraz potestuję co się pozmieniało pod względem "grywalności" ;-)

 
zwiń wątek Lehr  12 sierpnia 2009 o godz. 19:21 #
Gravatar

ja dopóki nie przeczytałem tego newsa to nie wiedziałem że Scribus się w ogóle jeszcze rozwija, swoją drogą wygląda strasznie brzydko :/

 
zwiń wątek tikky  13 sierpnia 2009 o godz. 10:36 #
Gravatar

Magnes: Zgadzam sie z tobą w 100%. Też próbowałem używać Scribusa do poważnych zastosowań, ale niestety pozostaje on dla mnie zabawką. Nie da się na nim poważnie pracować. Ma nadal błędy, czasem się zawiesza lub po prostu wyłącza bez komunikatu o błędzie.

Brak mu podstawowej funkcjonalności. Obecna wersja nie dorównuje komercyjnym odpowiednikom sprzed blisko 10 lat. Pamiętam nawet stare programy na Amidze, który były lepiej zrobione.

zwiń wątek przemysław  13 sierpnia 2009 o godz. 11:57 #
 
zwiń wątek Królik  14 sierpnia 2009 o godz. 11:54 #
Gravatar

No, i gdzież tu ta sławetna jakość i funkcjonalność produktów rozwijanych społecznościowo? Dla mnie to kolejny przykład potwierdzający, że społeczności nie potrafią pisać dobrego softu… Obok GIMPa, KDE i OpenOffice'a.

 
zwiń wątek kocio  14 sierpnia 2009 o godz. 12:10 #
Gravatar

Bardzo stronnicze podejście moim zdaniem – po namyśle nie znajduję dowodów na taką tezę. O ile się orientuję to są różne przypadki, a nie czysto społecznościowe rzeczy:

* z tej trójki tylko GIMP był pisany w całości społecznościowo,

* KDE silnie oparło się o niespołecznościową bibliotekę Qt,

* OpenOffice.org nawet jeszcze bardziej opiera się na StarOffice jako kontynuacja, a w dodatku powszechnie zarzuca się mu, że to jest tyko quasi-społecznościowe, bo Sun za mocno trzyma na tym rękę,

* niewymieniony tu Firefox jako faktycznie społecznościowa kontynuacja Netscape radzi sobie lepiej niż OOo, czyli dowodziłby czegoś odwrotnego.

Wobec tego trudno stwierdzić co odpowiada za taki a nie inny stan (zakładając twój punkt widzenia, tzn. że są to nieudane programy) – społecznościowy charakter czy niespołecznościowy wkład.

 
zwiń wątek Królik  14 sierpnia 2009 o godz. 12:39 #
Gravatar

Zaraz, zaraz, Firefox to dzieło kilku opłacanych przez Mozillę programistów. Społecznościowo to są może wtyczki pisane.

Z tej trójki, którą wymieniłem pod względem jakości GIMP jest najtragiczniejszy. Już pomijam kwestie toporności interfejsu (przełożenie wszystkiego do jednego okienka to kropla w morzu potrzeb), ale w wieszalności ten program po prostu rządzi.

Qt jest bardzo dobrą biblioteką, ale już samo KDE jest b. słabe – siedzę na KDE od linii 2.x i nie zdarzyło mi się, żeby w którymś wydaniu nie było jakiś upierdliwych błędów (i nie, nie będę grzebać w plikach konfiguracyjnych po to, żeby mi zaczęło działać wykrywanie pendrive'a, które przestało działać po uaktualnieniu KDE – takie podstawowe rzeczy powinny działać z miejsca).

A OpenOffice to korporacyjny gniot oddany społeczności (bo zarobić na nim się już nie dało). Nigdy nie był wysokiej jakości, ale społeczność też coś nie bardzo daje radę ten wizerunek zmienić (nie napisałem, że korporacje są jakoś dużo lepsze w pisaniu softu).

 
zwiń wątek kocio  14 sierpnia 2009 o godz. 13:35 #
Gravatar

No właśnie o to mi chodzi – są społecznościowe dobre i złe, a także niespołecznościowe dobre i złe, z tym, że model społecznościowy nie wyklucza udziału firm (nawet dominującego), więc uważam, że nawet ciężko dokładnie zdefiniować który projekt jest jakiego typu właściwie.

Słowem – jeśli pominąć licencję (a co z podwójnymi licencjami jak MySQL?), która mówi jasno, ale tylko czy program jest wolny czy nie, to dla mnie zabawa w słówka.

 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  14 sierpnia 2009 o godz. 14:54 #
Gravatar

@przemyslaw:

PageStream wiecznie żywy…

No nie wiem – zaczynali od platformy ATARI ST – a na tę platformę już nie wydają. A platforma jest żywa – na Atari nadal jest robione BSD oraz przede wszystkim Calamus.

 
 
 
 
zwiń wątek nysander  12 sierpnia 2009 o godz. 19:57 #
Gravatar

jak dla mnie brak normalnej obslugi tabel jest najwieksza jego bolaczka. brak mozliwosci zmiany rozmiaru kolumn wierszy bo rozgrupowaniu kazde pole osobno. i wez to pozniej ustawiaj jak ci sie poprzesuwa albo zmieni rozmiar nierowno o 0,05 cm. dla mnie to mus niestety wiec korzystam z oocalc a jak juz jestem mocno docisniety brakiem mozliwosci w oocalc siadam do scribusa i sie mecze zeby to poustawiac wzglednie normalnie ;/

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Silmethule  13 sierpnia 2009 o godz. 2:54 #
Gravatar

Jeśli potrzebuję w składanym dokumencie tabeli, to robię ją… w LaTeX-u, render-frame i tyle. Wygląda to średnio, ale działa ;)

 
 
zwiń wątek misiek  12 sierpnia 2009 o godz. 23:07 #
Gravatar

Witajcie. Niedługo mam zamiar zabrać się za składanie pewnego małego wydawnictwa i zastanawiam się, czy Scribus podoła składowi gazetki A4, która ma iść do druku (offset)?

Z góry dziękuję za pomoc.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Silmethule  13 sierpnia 2009 o godz. 2:58 #
Gravatar

Podoła, dopóki nie będziesz musiał umieszczać tam niewiarygodnej ilości tabel :P . Jak wyżej napisano – brak sensownych tabel to największy problem w Scribusie…

Co do ogólnie jego możliwości – poczytaj Scribus wiki, jeśli interesuje cię, co nim się da zrobić, http://wiki.scribus.net/index.php/Made_with_Scrib… oraz http://www.scribus.net/?q=node/186 ;)

 
zwiń wątek Magnes  13 sierpnia 2009 o godz. 6:47 #
Gravatar

Tak, podoła, ale nie radzę się za to brać, jeśli Scribusa nie znasz. Może zaskoczyć w którymś momencie jakimś błędem lub brakiem. Mimo wszystko polecam jednak zapoznać się z Adobe InDesign i przynajmniej mieć go jako alternatywę, gdyby Scribus nie wypalił.

zwiń wątek witek  13 sierpnia 2009 o godz. 7:05 #
Gravatar

Adobe InDesign jako alternatywę – toś dowalił :) Już widzę jak misiek leci kupić program za 3k z hakiem :) Jako alternatywę to można np. PageStream (płatny ale rozsądna cena, można pobrać demo), można jeszcze sprawdzić jak pod wine zachowa się Kombi (polski program do składu plus edycji wektorów i jakiś prostych edycji bitmap)

zwiń wątek arhan  13 sierpnia 2009 o godz. 8:00 #
Gravatar

Mmm, PageStream… składałem w nim pracę magisterską na Ami :)

 
zwiń wątek RaM  13 sierpnia 2009 o godz. 9:06 #
Gravatar

O ile mnie pamięć nie myli, to PageStream ze stajni Grasshoper jest płatny… W dodatku linuksowa wersja to dalej RC.

Ja tam na Scribusa nie narzekam. Fakt, parę rzeczy trzeba robić manualnie, ale nie jest tak tragicznie.

 
zwiń wątek Magnes  13 sierpnia 2009 o godz. 9:46 #
Gravatar

Kiedyś dało się InDesigna kupić za 700 zł, ale nie wiem z jaką licencją. Widać nie jestem na czasie. :)

 
zwiń wątek witek  13 sierpnia 2009 o godz. 12:24 #
Gravatar

Owszem, ale tylko dla studentów i nie celów komercyjnych. Dotyczyło to całego pakietu CS3 za około 700 zł lub nawet mniej.

 
 
 
zwiń wątek greg  13 sierpnia 2009 o godz. 11:41 #
Gravatar

Spokojnie, dasz radę. Nie popadajmy w taką skrajność z tą stabilnością. Ja parę lat temu jeszcze w wersji 1.2.1 przygotowałem do druku 200-stronicową książkę. Istotnie, były momenty, że szlag mnie trafiał, ale się udało :-) . A to że w Scribusie brakuje jeszcze paru bardzo przydatnych funkcjonalności (np. tabele, przypisy) to już raczej natura oprogramowania open source, na wszystko przyjdzie czas :-) Pozdrawiam wszystkich

zwiń wątek misiek  14 sierpnia 2009 o godz. 15:15 #
Gravatar

Dzięki uprzejme za odrobinę otuchy, krytyki i rad. Dzięki wszystkim oczywiście ;)

Pozdrawiam.

zwiń wątek Królik  14 sierpnia 2009 o godz. 15:59 #
Gravatar

IMHO do książek to LaTeXa nic nie przebije (w którym trzon to dzieło JEDNEJ osoby, i nie ma tam najprawdopodobniej ani jednego błędu).

 
zwiń wątek greg  14 sierpnia 2009 o godz. 16:51 #
Gravatar

Sorry, ale LaTeX'a to raczej bym Miśkowi nie polecał do składu czterostronicowej gazetki :-) LaTeX jest super (sam również go używam), ale całą jego moc widać dopiero przy przygotowywaniu dużych objętościowo tekstów z przypisami, tabelami, wzorami matematycznymi.

 
zwiń wątek Królik  14 sierpnia 2009 o godz. 18:23 #
Gravatar

Tak, ale mowa była też o 200-stronicowej książce. A do tego LaTeX jest idealny.

 
 
 
 
zwiń wątek Tomasz Chiliński  13 sierpnia 2009 o godz. 7:09 #
Gravatar

Może to ma jakieś znaczenie:

1.3.5 is based on Qt 4 (the minimum required to run 1.3.5 is Qt 4.5.0)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek kocio  13 sierpnia 2009 o godz. 8:36 #
Gravatar

Dzięki, zmieniłem w niusie. Dziwne, o ile pamiętam wczoraj jeszcze było 4.4.0, bo takie rzeczy zwykle kopiuję właśnie po to, żeby nie zrobić głupiej literówki.

zwiń wątek http://njakub.openid  13 sierpnia 2009 o godz. 12:59 #
Gravatar

Masz rację, musieli zmienić – czytałem oryginalny news ;) Pewnie pomylili się przy pisaniu.

 
zwiń wątek burak  13 sierpnia 2009 o godz. 21:52 #
Gravatar

@kocio

Gdybyś jeszcze, tak przy okazji, pisał "do Windows", "do OS X", "do Linuxa", itp. (a nie "DLA"), byłbym szczęśliwy czytając Twoje teksty (byle były podobne do omawianego powyżej!).

Wytrwałości życzę i powodzenia.

Uszanowanie

zwiń wątek kocio  14 sierpnia 2009 o godz. 12:14 #
Gravatar

Mhm, a na jakiej podstawie – może jakiś link żebym się mógł zorientować? Pytam, bo chyba nikt przez tyle lat nie zwracał uwagi, że to jakiś błąd i sam nie mam takiego poczucia.

 
zwiń wątek burak  14 sierpnia 2009 o godz. 23:33 #
Gravatar

Szukaj poprzez Google "aplikacje do Windows".

Przy okazji – kupujesz "paliwo do samochodu", czy "dla samochodu"?

Podobnie kupujesz bluzkę DLA Zosi, ale guzik DO bluzki.

To samo tyczy kupowania "software'u/aplikacji DO Windows".

Chyba nie było Cię jeszcze na świecie, ;-) gdy p. Jakub Tatarkiewicz, jeden z polskich ewangelistów Macintosha polonizował system Apple'a. Pamiętam Jego zażarte boje o poprawność i spójność językową polonizowanych systemów. Dyskusje przewijały się przez łamy PC Kuriera i Entera. Już wtedy hołota "od blaszaków" (pecetów) tłumaczyła angielskie "for Windows" jako "dla Windows", zamiast "do Windows". No, ale język angielski znało wtedy w kraju jedynie parę osób. :-)

Nota bene najlepszym czasopismem komputerowym pod względem językowym był na naszym rynku PC Magazine Po Polsku, który sprawy poprawności językowej stawiał na pierwszym miejscu. Niestety, elity bały się jeszcze komputerów, a pospólstwo i gawiedź nie mogły zrozumieć, że "for Windows" to "do Windows" i tak już zostało po wsze czasy.

Forma jest ewidentnie niepoprawna. Pomyśl.

I zapamiętaj po wsze czasy, "ilość" nie definiuje jakości. NIGDY!

 
 
 
 
zwiń wątek biazol  13 sierpnia 2009 o godz. 23:43 #
Gravatar

Przedwczoraj zainstalowałem i widzę dużo zmian na plus. Oby tak dalej.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek cezaryece  14 sierpnia 2009 o godz. 11:17 #
Gravatar

Ściągnąłem, skompilowałem i uruchomiłem…

Podstawowa w takim programie sprawa (jak dla mnie) – nawigacja kursorem po tekście. Nie jest dobrze niestety. Jest lepiej niż w 1.3.4, ale ciągle jest niedostatecznie aby Scribusa zastosować w codziennej produkcji DTP. Przesuwanie kursora po tekście jest dość powolne, kursor lubi znikać, aby po chwili pojawić się nie tam gdzie chciałem go ustawić.

Chyba to kwestia samego Qt, bo inne aplikacje na Qt3 i Qt4 maja podobne problemy z tekstem – po prostu kursor w momencie przesuwania klawiszami strzałek przestaje migać i nie widać aktualnej jego pozycji. Co ciekawe na zachowanie kursora nie mają wpływu ustawienia Qt4 – miga raz na sekundę i nie potrafię nic z tym zrobić.

Proszę zwrócić uwagę, że w tym okienku dialogowym formularza w FF kursor nie miga częściej, ale w momencie jego przesuwania jest on ciągle wyświetlany…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek sklad  22 lutego 2010 o godz. 22:26 #
Gravatar

Scribusem da się zrobić wszystko to co w innych programach do składu. To samo nie oznacza jednak tak samo. Wspomagając się Gimpem i Inkscape publikacje mogą wyglądać naprawdę profesjonalnie. Dla wygody i bezpieczeństwa bardzo duże objętościowo publikacje zawierające głównie tekst trzeba dzielic. W chwili obecnej trzeba już bardzo dużo czasu poświęcić by zgłębić funkcjonalność i duże możliwości Scribusa. Bardzo dobry zapis w standarcie PDF/X-3 do drukarni. Dobre drukarnie nie mają z dukiem najmniejszych problemów. Zapis do innych formatów też jest na wysokim poziomie. Scribus idealny? Nie. Obecnie najnowsze wersje Scibusa pod Windowsem "chodzą" szybciej i pewniej niż pod Linuksem. Ktoś powyżej wspomniał o błędach nie poprawianych od lat – ma rację. Praca z tekstem, ramkami jest powolna, uciążliwa i komputer z dużymi osiągami niewiele tu pomoże. Życzeniem realnym do spełnienia jest, by osiągnął stabilność Gimpa. Kombajny DTP powyższych wad w zasadzie nie mają, ale kosztują ciężkie tysiące. Zasady składu DTP i projektowania publikacji są jednakowe w każdym składzie niezależnie od tego jakiego się używa oprogramowania. Najczęściej ograniczeniem jest tylko wyobraźnia. Czy warto uzywać Scribusa? Ja używam go z powodzeniem niemal od poczatku jego istnienia. Nawet go polubiłem mimo braków. Przynosi mi prócz sporej kasy – wolność. Kto kupił kiedyś PageMakera wie ile go kosztuje do dziś "przywiązanie" do firmy Adobe i innych. Pozdrawiam użytkowników Scribusa.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek dr boczek  23 lutego 2010 o godz. 9:11 #
Gravatar

popieram – od wczoraj uzywam, w 2 godziny sie go nauczylem i bardzo dobrze sie na nim pracuje.

 
 
zwiń wątek lithium ion battery  10 marca 2011 o godz. 9:25 #
Gravatar

Well this sort of info is truly worth looking for, good information for readers and undoubtedly shows quality writing. Its cool to have these kinds of posts around to help keep the information flow. Helping those who actually enjoy this, great function! Thanks again for taking the time to put this on-line. I unquestionably liked each element of it.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Michel Gradwohl  17 marca 2011 o godz. 4:36 #
Gravatar

This domain seems to get a large ammount of visitors. How do you advertise it? It offers a nice individual twist on things. I guess having something authentic or substantial to post about is the most important thing.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek dubturbo review  17 marca 2011 o godz. 8:04 #
Gravatar

Thanks for finding the time and keep this web site kept up to date, I operate a site personally and it is hard work to locate enough time to keep it running!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek h miracle  17 marca 2011 o godz. 18:14 #
Gravatar

This is like my fourth time stopping over your Blog. Regularly I do not make comments on website, but I have to mention that this post really pushed me to do so. Really great post .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek zero friction marketing  27 marca 2011 o godz. 18:56 #
Gravatar

What would most people do without the amazing strategies you talk about on this website? Who has got the patience to deal with essential topics for the health of common visitors like me? My spouse and i and my girlfriends are very fortunate to have your website among the types we frequently visit. It is hoped you know how a great deal we love your effort! Best wishes coming from us all.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek hostgator coupons  2 kwietnia 2011 o godz. 8:01 #
Gravatar

I’ve recently started a site, the info you offer on this website has helped me greatly. Thank you for all of your time & work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek wp robot discount code  3 kwietnia 2011 o godz. 4:43 #
Gravatar

Perfect work you have done, this internet site is really cool with superb info .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Perry Litalien  8 kwietnia 2011 o godz. 21:39 #
Gravatar

huge almanac you procure

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek fullmovies.com review  8 kwietnia 2011 o godz. 21:46 #
Gravatar

The guidelines you shared here are really useful. Rrt had been such a fun surprise to have that waiting for me after i woke up this very day. They are constantly to the point and straightforward to learn. Thanks a ton for the valuable ideas you have shared right here.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek metabolic cooking review  9 kwietnia 2011 o godz. 18:06 #
Gravatar

Hey great stuff I agree with it but I’m sure some others wouldn’t be so quick to support these points. Well written. Thanks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Satellite Television  11 kwietnia 2011 o godz. 19:47 #
Gravatar

It truly is rare to find an experienced person in whom you may have some trust. In the world in the present day, nobody truly cares about showing others the way out in this subjecttopic. How fortunate I am to have actually found a wonderful web-site as this. It is people like you who really make a true difference in this world through the suggestions they reveal.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Prescott Fire Departments  12 kwietnia 2011 o godz. 2:19 #
Gravatar

What a amazing site and informative posts, I will post a link on my blogroll and bookmark this site. Regards! Thanks! Cheers! Prescott Fire Departments

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Abe Kamimura  12 kwietnia 2011 o godz. 2:47 #
Gravatar

Sweet blog! I found it while browsing on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I’ve been trying for a while but I never seem to get there! Thank you

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Type II Diabetes  12 kwietnia 2011 o godz. 4:33 #
Gravatar

You made some valid points in this post. I’ve done a lot of searching on the topic and think many people will agree with your article. Thanks, Type II Diabetes

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Redding Passport Offices  12 kwietnia 2011 o godz. 4:49 #
Gravatar

Thanks for the post. Can you please email me few more posts about this, I am definitely a fan of your blog. Thanks, Redding Passport Offices

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Slides to Digital Images  12 kwietnia 2011 o godz. 6:47 #
Gravatar

I really loved your post, thanks for sharing. — Slides to Digital Images

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten Test  12 kwietnia 2011 o godz. 7:57 #
Gravatar

Great article! How long have you been working your website?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomości poznań  12 kwietnia 2011 o godz. 8:36 #
Gravatar

I’m wondering now if we can talk about your sites statistics – search volume, etc, I’m trying to sites I can buy adspace through – let me know if we can talk about pricing and whatnot. Cheers mate you’re doing a great job though.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wiibrew Games  12 kwietnia 2011 o godz. 8:53 #
Gravatar

If you have a Nintendo Wii gaming console, you perhaps are amazed featuring its capability to read your current movements and translate these folks into in – sport movements of characters within different Wii games.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Anti Wrinkle  12 kwietnia 2011 o godz. 10:52 #
Gravatar

Some key elements that you need to check out in the anti aging products are hyaluronic acid solution, anti-oxidant grape seed, vital oils, silk proteins, glycolic acids, alpha hydroxy acids, anti-aging nutritional vitamins A, C, E and D and more such active principles that could smooth out fine lines and hydrate your skin layer.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 kwietnia 2011 o godz. 11:12 #
Gravatar

Best wishes for doing this distributing, guys, keep up the fantastic operate…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blog  12 kwietnia 2011 o godz. 11:12 #
Gravatar

I uncovered your blog web page on google and even examine a bit of an individual’s as soon as possible content articles. Keep up the really good drive. I just complementary increase protein intake RSS feed to my own MSN Tv news Visitor. Seeking forward to looking through a good deal more of your stuff at a later date!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 kwietnia 2011 o godz. 11:36 #
Gravatar

All the best with this putting up, people, engage in the marvelous operate…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek buzz  12 kwietnia 2011 o godz. 12:09 #
Gravatar

Good information! I’ll add your email ideal next wth my own feedreader computer software!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  12 kwietnia 2011 o godz. 12:32 #
Gravatar

I discovered ones own site on bing and therefore always check frequently their early pastes. Conserve up the superior deliver the results. I really more up your RSS feed to make sure you my favorite Google Press Subscriber. Trying to get forward to browsing even more from your website in the future!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Natalie Torset  12 kwietnia 2011 o godz. 13:45 #
Gravatar

Wow the informations is really useful.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Melody Greer  12 kwietnia 2011 o godz. 13:59 #
Gravatar

I am looking forward to diggin more of your great content.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blog  12 kwietnia 2011 o godz. 15:04 #
Gravatar

This blog rocks !. My husband and i continually experience today’s truck owner & completely different the following. I appreciate you for this personal data.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blog  12 kwietnia 2011 o godz. 15:10 #
Gravatar

All the best against this article, males, maintain up the superb operate…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek online animal games  12 kwietnia 2011 o godz. 15:46 #
Gravatar

And neglect not that the earth delights to feel your bare feet and the winds lengthy to play together with your hair.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten  12 kwietnia 2011 o godz. 15:56 #
Gravatar

Do you know if is worth buying a listing in a basic directory ? Will this assist my blog ?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek blog  12 kwietnia 2011 o godz. 16:03 #
Gravatar

Superb blog post! I’ll register fix at this point wth the feedreader program!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Yong Beauprez  12 kwietnia 2011 o godz. 17:19 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek auto dealership supplies  12 kwietnia 2011 o godz. 17:52 #
Gravatar

Great blog you have here. Lots of websites like yours cover subjects that aren’t found in magazines. I don’t know how we got by 12 years ago with just newspapers and magazines.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kristel Klasing  12 kwietnia 2011 o godz. 19:13 #
Gravatar

Great thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Military Rifle Scopes  12 kwietnia 2011 o godz. 19:56 #
Gravatar

It’s best to take part in a contest for one of the best blogs on the web. I’ll suggest this site!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  12 kwietnia 2011 o godz. 20:08 #
Gravatar

Good day clever points.. now why didn’t i think of those? Off subject barely, is this web page pattern merely from an abnormal set up or else do you utilize a personalized template. I use a webpage i’m looking for to enhance and properly the visuals is likely one of many key issues to complete on my list.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Delores Carson  12 kwietnia 2011 o godz. 20:18 #
Gravatar

You made some good points here. I’ve done a lot of searching on the topic and found almost all people will agree with your post. Thanks, Delores Carson

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Issac Maez  12 kwietnia 2011 o godz. 21:14 #
Gravatar

Didn’t know that the right would be that ridiculous but you know sometimes thats what happens and has to happen for you to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek base metals  12 kwietnia 2011 o godz. 21:44 #
Gravatar

This actually answered my downside, thank you!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek loan forgiveness  12 kwietnia 2011 o godz. 21:59 #
Gravatar

Prostate cancer is ordinarily a slow growth cancer that may take years before this becomes deadly

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek CADAC Safari Chef Gasgrill  12 kwietnia 2011 o godz. 22:47 #
Gravatar

I’ve considered many web logs and I can for sure say that this one is my favorite .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek metabolic cooking  13 kwietnia 2011 o godz. 0:29 #
Gravatar

I couldn’t have really asked for an even better blog. You are ever present to give excellent tips, going on to the point for straightforward understanding of your target audience. You’re surely a terrific professional in this area. Thank you for always being there guys like me.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 0:47 #
Gravatar

Thanks bro

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek artificial insemination cost  13 kwietnia 2011 o godz. 1:32 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Laureen Deross  13 kwietnia 2011 o godz. 1:52 #
Gravatar

What a very nice and insightful post! It’s a fact that muscle growth is highly dependent on what one is eating, what one is lifting, one’s genetics, and what one’s goal is (and you’ve got to have a well-defined goal or else you’d be chasing after your goal forever). In addition to that, one needs to have discipline and dedication to take it to the very end (attainment of the goal that one has set). It shouldn’t be a spur of the moment kind of thing. You need to follow through, just like in anything that you want to succeed in in life. And lastly, it’s all about making everything work together—working out without the proper diet won’t cut it, taking jar after jar of supplements won’t get you bulked up if you don’t pump iron. You need to make everything work together—the right workout program, a proper diet, supplements, and a healthy lifestyle.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Mack Ryan  13 kwietnia 2011 o godz. 4:24 #
Gravatar

You made some valid points there. I’ve done a lot of searching on the topic and think almost all people will agree with your blog. Thanks, Mack Ryan

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek british coin  13 kwietnia 2011 o godz. 10:45 #
Gravatar

The most effective known and most sought after collections of gold coins on the planet are the classic collection of English gold coins – Gold Sovereigns

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wynajem Autobusów Gdynia  13 kwietnia 2011 o godz. 11:41 #
Gravatar

Significantly, this post is really the sweetest on this notable topic. I harmonise with your conclusions and will thirstily appear forward in your incoming updates. Saying thanks is not going to just be ample, for that phenomenal clarity within your writing. I will immediately grab your rss feed to stay knowledgeable of any updates. Admirable work and significantly good results within your business dealings! Please excuse my poor English as it’s not my 1st tongue.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  13 kwietnia 2011 o godz. 13:25 #
Gravatar

Amazing compact of which this document solved the problem a decent amount. Express gratitude As i trying to get your current information….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  13 kwietnia 2011 o godz. 13:34 #
Gravatar

Just killing some in between class time on Digg and I discovered your article . Not normally what I choose to examine, nevertheless it was completely worth my time. Thanks.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Autokar Wejherowo  13 kwietnia 2011 o godz. 13:36 #
Gravatar

Great post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your blog posts. In any case I’ll be subscribing to your feed and I hope you write again soon!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  13 kwietnia 2011 o godz. 14:49 #
Gravatar

Really like your web sites details! Undoubtedly a beautiful provide of knowledge that’s extremely helpful. Keep on to carry publishing and that i’m gonna proceed studying by means of! Cheers.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wordpress Theme Fashion  2 sierpnia 2011 o godz. 14:07 #
Gravatar

Ones own Facebook . com Buddie Provides are actually subsets of one’s big Colleague Listing. You could make a Buddie Shows whilst you think acceptable. You’ll be able to make use of a contacts records.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Cruz Naidoo  5 września 2011 o godz. 3:19 #
Gravatar

some genuinely grand work on behalf of the owner of this website , perfectly outstanding subject material .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia