Kategorie:
40

Oficjalny polski dystrybutor Neo FreeRunnera

Firma Mobile Solutions została oficjalnym dystrybutorem telefonu Neo FreeRunner z projektu OpenMoko. Polska firma dołączyła tym samym do pięciu innych dystrybutorów europejskich.

Telefon można kupić w kraju za 1390 zł. Przy zakupie udzielana jest roczna gwarancja i dwuletnia rękojmia.

Firma sprowadzała już FreeRunnera przy okazji przeprowadzanej niedawno kumulacji, w której udało się uzyskać cenę o ponad 300 zł mniejszą. W chwili obecnej kończy się druga kumulacja, która najprawdopodobniej również zostanie przeprowadzona przy pomocy Mobile Solutions (drugą możliwością jest niemiecka firma Pulster).

Więcej informacji: http://www.mobilesolutions.pl/107,openmo...unner.html

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

43 komentarzy

zwiń wątek dos  22 lipca 2008 o godz. 18:46 #
Gravatar

Mógłby ktoś dodać tagi: "openmoko, neo freerunner, freerunner"? Dziękuję :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek soda2  22 lipca 2008 o godz. 21:02 #
Gravatar

kupiłbym chętnie, ale mam jednak wrażenie że nie jest tak kolorowo w obsłudze i funkcjach. poza tym jest trochę… brzydki i kosztuje.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek dos  22 lipca 2008 o godz. 21:20 #
Gravatar

W funkcjach jest bardzo kolorowo (http://wiki.openmoko.org/wiki/Debian :D ), a w obsłudze coraz lepiej z dnia na dzień :) Co do brzydoty – kwestia gustu, mi się podoba, a na pewno już bardziej niż iPhone (to dopiero brzydactwo dla mnie :P )

zwiń wątek marcinsud  22 lipca 2008 o godz. 22:43 #
Gravatar

zdeczka maławy ten debian na tym wyświetlaczu, ale daje rade ;]

 
zwiń wątek sprae  23 lipca 2008 o godz. 1:05 #
Gravatar

To że się poprawia obserwujemy juz od hmmm poczatku 2007. Tylko, że ta poprawa przypomina mi przemiany rządowe w naszym kraju ;) . Obecnie PO (qtopia).

zwiń wątek dos  23 lipca 2008 o godz. 1:18 #
Gravatar

A o ASU i jego połączeniu z FSO, gdy tylko to ostatnie będzie gotowe, co powiesz? ;] Mało stabilne jeszcze, ale pod względem usability bardzo przyjemne IMHO :)

 
zwiń wątek sprae  23 lipca 2008 o godz. 12:13 #
Gravatar

Już pierwsze dema we flashu mnie zachwyciły – łada koncepcja. Tylko że ASU jest o ile się nie myle napisane w EFL (e17).

 
 
 
zwiń wątek jarek  23 lipca 2008 o godz. 9:22 #
Gravatar

> kupiłbym chętnie, ale mam jednak wrażenie że nie jest tak kolorowo

> w obsłudze i funkcjach. poza tym jest trochę… brzydki i kosztuje.

Chciales powiedziec, ze kupilbys, gdyby nie byl chujowy?

zwiń wątek foobar  23 lipca 2008 o godz. 10:11 #
Gravatar

Że takie denne komentarze mają karmę +2…

zwiń wątek Rsh  23 lipca 2008 o godz. 16:50 #
Gravatar

Wulgarne, ale czemu denne? Sam fakt otwartości nie robi z Freerunnera dobrego urządzenia. Oczywiście daje to duży potencjał, ale na chwilę obecną również skłaniałbym się ku określeniu "chujowy".

 
 
 
zwiń wątek xd  23 lipca 2008 o godz. 15:03 #
Gravatar

@soda2

poza tym jest trochę… brzydki i kosztuje.

Jak na takie możliwości może być brzydki :) Choć uważam, że nie jest.

A co do ceny: kup jakiś inny smartphone z takimi możliwościami bez podpisywania umowy z operatorem. Zapłacisz 2-3 razy więcej.

Gdy Freerunner pojawi się w ofercie sieci komórkowych, to będzie można porównywać ceny. A na razie: nie FUDuj.

zwiń wątek soda2  23 lipca 2008 o godz. 21:39 #
Gravatar

to nie jest fud.

freeruner jest po prostu brzydki, to moje zdanie.

 
 
 
zwiń wątek Gramikk  23 lipca 2008 o godz. 9:38 #
Gravatar

Co z tego, że iphone jest zamknięty… ma o wiele lepszy i ładniejszy interfejs… i jest tańszy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek foobar  23 lipca 2008 o godz. 10:14 #
Gravatar

Tańszy nie jest, chyba że po jailbreak'u i utracie gwarancji. Wtedy też jest dopiero użyteczny. Mimo wszystko nadal nie można wymieniać się plikami przez BT, gps nie można używać do nawigacji głosowej itp. FreeRunner nie ma "sztucznych", licencyjnych ograniczeń.

 
 
zwiń wątek Camouflage  23 lipca 2008 o godz. 10:17 #
Gravatar

Vista też ma ładniejszy interfejs, i co z tego? Dla mnie linuks/neo jest bardziej funkcjonalny. iPhone jest dla ludzi, którzy chcą żeby im wszystko działało, a neo dla entuzjastów/programistów, którzy lubią żyć na krawędzi, ale mieć pełną kontrolę nad urządzeniem.

Tani? iPhone 3g na allegro kosztuje 2000-3000zł, natomiast Neo Freerunner można mieć już od około 1150 z przesyłką.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek jarek  23 lipca 2008 o godz. 10:20 #
Gravatar

> iPhone jest dla ludzi, którzy chcą żeby im wszystko działało

I w zasadzie na tym mozna zakonczyc te dyskusje :-D

zwiń wątek D4N  23 lipca 2008 o godz. 11:23 #
Gravatar

a podepniesz do iphona klawiature usb?

a czy zainstalujesz na iphonie system taki jak na pc z tymi samymi aplikacjami?

a zreszta neo ma bardzo duza rozdzielczosc wyswietlacza

zwiń wątek dos  23 lipca 2008 o godz. 11:29 #
Gravatar

Niech zgadnę, jaka będzie odpowiedź, wyręczę może jakiegoś fanboya: "a po co ci taki system na telefonie?", "jak ty chcesz tego używać na takim wyświetlaczu?", "w ogóle to strasznie brzydkie to jest" ;>

 
zwiń wątek sprae  23 lipca 2008 o godz. 12:29 #
Gravatar

Nie wyobrażam sobie używania takich samych aplikacji jak na pc w telefonie. Jak sobie kupisz i poużywasz, to zatęsknisz za autorskimi rozwiązaniami przystosowanymi do wyświetlacza. Z tego samego powodu telefon nie ma desktopu z kde/gnome/xfce/x17. Najważniejszą zaletą jest pisanie na ten telefon aplikacji tak jak na desktop z uwzględnieniem palców i rozdzielczości.

 
zwiń wątek foobar  23 lipca 2008 o godz. 14:21 #
Gravatar

@sprae, myk polega na tym, że FreeRunner to nie jest telefon. Ani nawet smartphone. To coś znacznie więcej z funkcją telefonu GSM.

FR to platforma o dużo szerszych możliwościach. Uczelnie zamawiają te urządzenia na zajęcia pt. Embeded devices. Inżynierowie używają tych urządzeń do sterowania zdalnie sterowanymi modelami łodzi / samolotów.

Nie wykorzystasz iPhona czy innego smartphona do takich celów. Dlatego porównania FR z iPhonem są bez sensu.

 
zwiń wątek sprae  23 lipca 2008 o godz. 16:07 #
Gravatar

Ja nie pisałem o smartphonie ani o iphonie tylko o interfejsie użytkownika i aplikacjach przystosowanych do takich urządzeń w opozycji do twierdzenia, że można na nim mieć takie same aplikacje jak na pc. To oczywista bujda. Sam posiadam n800, napisałem na to całkiem sporo i wiem co mówię.

To o czym ty piszesz to zwyczajny efekt otwartości, tylko piszesz o tym jak zawodowy propagandzista. Lubie takie zabawy więc dopisze "Ludność miast i wsi wyczekuje nowego telefonu ze stajni FIC. Centralne Składnice Harcerskie narzekają na jego braki, co jednak nie przeszkadza grupie rolników z Kołobrzegu. Zamówili zestawy na własną rękę i wykorzystali do sterowania temperaturą chlewu."

 
zwiń wątek sprae  23 lipca 2008 o godz. 16:40 #
Gravatar

Znalazłem fajne wideo dla wyrobienia sobie świadomości konsumenckiej http://www.vimeo.com/1366042
#Jakby któraś małpa nie wytrzymała, to nie jestem żadnym fanboyem apple i lubie otwarty soft.

 
zwiń wątek foobar  24 lipca 2008 o godz. 1:16 #
Gravatar

@sprae, tak, jestem zawodowym propagandzistą. OpenMoko płaci mi za każdy negatywny komentarz nt. iPhone.

A na poważnie, to trochę niedoczytałem twój pierwszy komentarz. Masz rację, że aplikacje na małe ekrany powinny być dedykowane, nie wystarczy wziąć KDE z desktopa i skompilować na FR. Nie będzie wtedy ani użyteczne, ani przydatne. Jednak każdy w miarę inteligentny wie, że to KDE na FR to po prostu POC. Pokazanie że się da łatwo to zrobić. Jak się da KDE uruchomić na FR, to czego się nie da?

Reszta twoich wypowiedzi nic nie wnosi, że o tym video reklamującym iPhona nie wspomnę, więc komentować nie ma sensu.

 
zwiń wątek sprae  24 lipca 2008 o godz. 2:05 #
Gravatar

Radzę wypić odrobinę melisy jak radzi czasem mój przyjaciel.

Wszelką krytykę dla moko odbierasz jako reklamę iphona? Wiesz ja bym się nawet cieszył gdybyś dostawał za to pieniądze, wtedy twoja dziwna wściekłość i zaślepienie miałoby jakiś sens. Za darmo to już raczej fanatyzm.

OpenMoko, jak każdy produkt ma swoje wady. Nie chcę by produkt nad którym pracowała grupka open source'owych developerów stał się kolejnym kde4. Natomiast pewna grupa wojowników o czystość rasową wychwala ten przeciętny hardware z bliżej nieokreślonym software-m jako nowe narodziny mesjasza – złotego cielca świata oss. Robią sympatykom Linuksa wodę z mózgu i kamienują każdy przejaw powiedzenia "ten król jest nagi" – słowami "zaślepiony fan apple".

To jest złe dlatego, iż pompowanie i spekulacje na temat tego produktu spowodują, tylko większy wysyp takich filmów od napalonej fali sympatyków, którzy się zawiodą.

Nie jestem też przeciwnikiem tego telefonu. Wszak amiga i atari też miały swoje poważne wady konstrukcyjne, a powstało na nie wiele dobrego oprogramowania, które pokazywało, że można się z nimi uporać inaczej.

Każdemu kto już ma ten telefon radzę zrobić jak w Bajtkowych testach: wymienić kilka zalet (rzeczywistych) i kilka wad. I proszę nie zwalać wszystkiego na to, że kiedyś ktoś to nadrobi. To jakby fan iphona powiedział: "w 3.0 pewnie będą nawet mms-y".

Lepiej postawić sprawę jasno, niż potem coś ma dostać dziwnym trafem tytuł "niewypał roku".

 
zwiń wątek foobar  24 lipca 2008 o godz. 11:28 #
Gravatar

Dlaczego argumenty przeciwników open source / FR / Linuksa / czegokolwiek otwartego, zawsze zaczynają i kończą się na nazwaniu reszty fanatykami, zaślepionymi fanboyami, krytykantmi iPhona itp? Twój post jest strasznie długi, a nic w nim rzeczowego. Filmik który wkleiłeś wcześniej jest reklamą iPhona, tylko w negatywnej formie (czyli opluwanie niby konkurencji). Ten gość to typowy appleboy. Nawet się chwali w komentarzach, że nagrywał filmiki kamerą z macbooka pro.

Też używam macbooka pro, jednak mimo to jestem fanem open source i także FR. I nie uważam go za konkurencję dla iPhona. iPhone jest dla takich jak ten koleś od filmiku. Których argumentem przeciwko jakiemuś urządzeniu jest to, że ma terminal! Chyba dlatego, że iPhone go nie ma.

EOT z mojej strony, bo się durny flame z tego zrobił.

 
 
zwiń wątek dos  23 lipca 2008 o godz. 11:25 #
Gravatar

> I w zasadzie na tym mozna zakonczyc te dyskusje :D

Nie, trzeba jeszcze dopisać "…którzy zgadzają się na sztuczne ograniczenia i nie mają horyzontów szerszych, niż Apple im na to pozwala" :P Teraz faktycznie, IMHO można zakończyć ;]

zwiń wątek Gunther  23 lipca 2008 o godz. 14:04 #
Gravatar

Powiem szczerze – w przypadku telefonu mam gdzieś horyzonty. Potrzebuję zadzwonić, wysłać sms, zapisać w terminarzu ważne spotkanie, czasami sprawdzić coś w sieci, a zupełnie wyjątkowo "ciachnąć" zdjęcie i "zarzucić" mp3 (choć do tego lepszy osobny odtwarzacz, chyba, że ktoś lubi ładować telefon codziennie). Mnie w telefonie horyzonty niepotrzebne… ale co kto lubi.

 
zwiń wątek foobar  23 lipca 2008 o godz. 14:47 #
Gravatar

W takim razie kup telefon, FR to nie jest telefon.

 
 
 
 
zwiń wątek krzychos7  23 lipca 2008 o godz. 11:53 #
Gravatar

Nie przypuszczałem iż tak szybko pojawi się w Polsce :) . Nawet kasy nie zdążyłem uzbierać, tyle wydatków, chociaż zastanawiam się czy z czegoś nie zrezygnować na jego rzecz.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek trux  23 lipca 2008 o godz. 18:42 #
Gravatar

Mam ten telefon od paru dni i przyznam, że jestem zadowolony z zakupu.

Przydało by się więcej aplikacji na tą platformę, ale i tak nie jest źle.Pozdrawiam

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek SlashBeast  23 lipca 2008 o godz. 19:20 #
Gravatar

Może zrobisz jakieś review tego telefonu i dodasz na linuxnews?

zwiń wątek trux  23 lipca 2008 o godz. 19:33 #
Gravatar

Dobry pomysł.

Muszę znaleźć trochę wolnego czasu.

 
zwiń wątek Moarc  23 lipca 2008 o godz. 19:36 #
Gravatar

Lepiej na JakiLinux i jako tekst autorski na OSN ;)

 
 
 
zwiń wątek teodozjan  23 lipca 2008 o godz. 19:36 #
Gravatar

Fajny telefon, bo e17 bo konsola bo qt ale zaczekam aż trochę stanieje. No i co z czasem czuwania?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trux  23 lipca 2008 o godz. 19:49 #
Gravatar

E17 i Qtopia działają beznadziejnie na tym telefonie.

zwiń wątek jellonek  23 lipca 2008 o godz. 20:19 #
Gravatar

mozesz wyjasnic co miales na mysli piszac "beznadziejnie"?

chodzi o predkosc?

zwiń wątek trux  24 lipca 2008 o godz. 3:20 #
Gravatar

Nie dość, że sam system się długo ładuje, to jeszcze sporo czasu trzeba czekać aż E17 się otworzy. Menu E17 nie zawiera większości programów które są zainstalowane.Brakuje wirtualnej klawiatury , która w inteligentny sposób się włącza w oryginalnym WM. Jeśli się uruchomi ręcznie ową klawiaturę, to zajmuje ona pół ekranu i nie ma jak jej wyłączyć, chyba gdyby użyć terminala i kill.

E17 domyślnie się włącza po starcie systemu.

Po odinstalowaniu tego środowiska mam burdel w openmokowym menu. Pozostały takie kwiatki jak firefox,xmms,xterm (żadnego z tych programów nie instalowałem. Jeszcze nie doszedłem jak mogę to naprawić.

Qtopia to oddzielna sprawa.

Z aplikacji które miałem zainstalowane dobrze działały:kalkulator,zegar i sisinfo. Problemy stwarzała cała reszta softu, np.program do obsługi smsów uniemożliwiał działanie programu messages.

Inne albo się wcale nie uruchamiały, albo miały problemy z hardwarem. Z odinstalowaniem tego ustrojstwa też miałem problemy, całe szczęście, że Freerunnera można konfigurować z komputera przez ssh.

Zastanawiam się nad instalacją Debiana.

 
zwiń wątek dos  24 lipca 2008 o godz. 12:11 #
Gravatar

W jaki sposób ty instalowałeś te E17? O__o Chyba nie chodzi ci o desktopowe środowisko… Sflashuj obraz ASU – oparty jest na EFL, E17 i porcie Qtopii na X11. Klawiatura działa cudnie (choć przycisk do jej ręcznego wysuwania/wsuwania by się przydał, ale można go samemu dorobić), instalacja/deinstalacja oprogramowania odbywa się za pomocą przyjemnego, graficznego menadżera – Assassin. Instaluj dedykowane oprogramowanie. http://195.137.247.152/wiki/Lista_obrazów :]

 
zwiń wątek trux  24 lipca 2008 o godz. 18:14 #
Gravatar

Instalowałem Enlightenment Window Mananger Version 17 z głównego repo openmoko.

Problemy jakie miałem z E17 i Qtopią chyba wynikały z tego, że doinstalowałem je do głównego systemu.

Qtopia uruchomiona samodzielnie może nie stwarza problemów.

Takie mam przypuszczenia.

Nie wiem natomiast dlaczego na :http://buildhost.openmoko.org/ znajdują się ww środowisko, skoro źle działają.Dzięi za info o Assasin.

Pozdrawiam

 
zwiń wątek jellonek  24 lipca 2008 o godz. 19:34 #
Gravatar

sprawdz tez reszte "dobroci" od dosa ;)

 
zwiń wątek dos  28 lipca 2008 o godz. 11:04 #
Gravatar

@trux: w takim razie źle instalowałeś. Powinieneś sflashować odpowiedni obraz.

 
 
zwiń wątek szatox  23 lipca 2008 o godz. 22:40 #
Gravatar

Zdecydowanie popieram pomysł napisania artykułu o NF

Sam jeszcze zaczekam z kupieniem go, ale chętnie dowiedziałbym się na jego temat więcej – dla pewności czy warto na niego zbierać :)

BTW, można do niego wsadzić na raz 2 karty SIM?

zwiń wątek foobar  24 lipca 2008 o godz. 1:18 #
Gravatar

Nie można.

 
 
 
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia