Kategorie:
45

Microsoft nie będzie pozywać i udostępni API

Microsoft na konferencji prasowej ogłosił, że nie będzie pozywać deweloperów i firm Open Source pracujących nad oprogramowaniem łączącym się z programami Microsoftu. Udostępni też za darmo specyfikacje swoich protokołów, a za komercyjne ich użycie będzie pobierał jedynie symboliczne opłaty.

Obietnica nie pozywania programistów i firm to znaczący przełom (przynajmniej na papierze) w sposobie w jaki Microsoft odnosi się do twórców Open Source. Jeszcze niedawno Steve Ballmer twierdził, że Linux łamie 235 patentów i groził pozwami związanymi z ich rzekomym łamaniem.

Microsoft zamierza również udostępnić API wszystkich swoich głównych produktów jak Windows czy SQL Server, co ma ułatwić twórcom aplikacji Open Source pisanie programów komunikujących się z systemami firmy. Co ważne, Microsoft twierdzi również, że oznaczy wszystkie protokoły, których komercyjne wykorzystanie wymaga opłaty patentowej, aby ułatwić programistom Open Source nie łamanie ich patentów. W przypadku wykorzystania opatentowanego protokołu w komercyjnej aplikacji, Microsoft będzie nadal wymagał opłat patentowych, ale ich wysokość ma być znacznie mniejsza, na tyle mała aby nie być zaporową nawet dla małych firm.

W komunikacie prasowym firma z Redmond nazwała swój ruch „strategiczną zmianą w praktykach biznesowych i technologicznych, aby zwiększyć interoperacyjność”. Niezwłocznie poinformujemy oczywiście o pierwszych efektach tej zmiany strategii, oczywiście jeśli się takie pojawią. Na konferencji oprócz Ballmera obecny był m.in. główny architekt firmy, Ray Ozzie.

Więcej informacji: http://www.microsoft.com/presspass/press...ityPR.mspx

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

141 komentarzy

zwiń wątek jellonek  21 lutego 2008 o godz. 18:10 #
Gravatar

to ibm nie pozwal ms o znieslawienie za rzekome lamanie tych 235 patenty?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek ak47  21 lutego 2008 o godz. 21:31 #
Gravatar

1)Nie powiedzieli że nie łamią powiedzieli że nie będą pozywać

2)ibm nie jest firmą Open Source (cokolwiek by to nie znaczyło)

3)łączące się z produktami firmy Redmond bardzo enigmatyczne stwierdzenie

zwiń wątek jellonek  22 lutego 2008 o godz. 13:13 #
Gravatar

przyjdz jutro do dyszona na szanty to ci to wytlumacze, bo widze na trzezwo nieco glupoty wypisujesz ;)

zwiń wątek aix  22 lutego 2008 o godz. 14:09 #
Gravatar

słowa patent, licencja zostały opatentowane. Kto jest właścicielem praw autorskich. ;;) Microsoftowi grunt ucieka spod nóg. Okazuje się, że to jego problem, że formatu doc właściwie nie wyświetla inny program. Dopiero teraz do tego doszedł. Zapewne dowiedział się, że ooxml nie zostanie formatem iso.

 
 
 
zwiń wątek trasz  22 lutego 2008 o godz. 18:16 #
Gravatar

@jellonek: Za znieslawienie? Litosci.

zwiń wątek ultr  22 lutego 2008 o godz. 23:26 #
Gravatar

Oczywiście.

A gdybym ja cały czas pisał, że ty łamiesz moje patenty, bez konkretów, bez dowodów, oczerniał cię, nazywał złodziejem? To nie jest powód do pozwu o zniesławienie?

Akurat zniesławienie i inne techniki FUD to główny produkt Microsoftu, bo technologicznie wysiadają.

zwiń wątek trasz  23 lutego 2008 o godz. 11:39 #
Gravatar

@ultr: Jest bardzo istotna roznica. Kradziez to przestepstwo, naruszanie patentow – nie, nie podpada w ogole pod prawo karne.

-

Gdybys produkowal lodowki i caly czas pisal, ze sa fajniejsze od lodowek konkurencji, czy konkurencja moglaby cie pozwac za znieslawienie?

-

A co do technologii – technologicznie, w multimediach, grach, na biurkach i ogolnie w rzeczach biznesowych, sa lata przed Linuksem.

 
zwiń wątek munk666  23 lutego 2008 o godz. 17:35 #
Gravatar

> Gdybys produkowal lodowki i caly czas pisal,

> ze sa fajniejsze od lodowek konkurencji,

> czy konkurencja moglaby cie pozwac za znieslawienie?

Gdybym mówił to imiennie, o konkretnej firmie i moje stwierdzenia nie były by poparte jakimikolwiek badaniami, to tak.

Popatrz czasem na reklamy: gdy są badania, można powiedzieć, że produkt jest najlepszy, albo lepszy od XXX (np. Tele2 vs TPSA, reklamy samochodów, etc).

A gdy to czcze gadanie bez dowodów, to można powiedzieć, że "lepsze od innych" i ocenzurować loga innych, rzekomo gorszych, marek (choćby proszki do prania :) )

> A co do technologii – technologicznie, w multimediach,

> grach, na biurkach i ogolnie w rzeczach biznesowych,

> sa lata przed Linuksem.

Ta… Pewnie chodzi ci o Dodaj/Usuń Programy vs APT/RPM? A może projekt systemu wykonany tak, że praca w trybie użytkownika z ograniczeniami jest często niemożliwa a zawsze niewygodna? A multimedia, to fakt, mają najlepszą zgodność z WMA/WMV :/ ale za to bez OpenSourceowych kodeków byś sobie na windowsie ripa nie obejrzał. Gry? DX? Zamulający komputer do granic możliwości? DX8 było jeszcze znośne. Instalacja 9 powodowała, że te same gry działały wolniej. Patrząc na Vistę DX10 to katastrofa.

Jedyne, czego Linuksowi brakuje, to komercyjne oprogramowanie firm trzecich, ale to nie wina Linuksa.

 
zwiń wątek trasz  26 lutego 2008 o godz. 14:33 #
Gravatar

@munk666: Jasne. Juz widze, jak Dell pozywa Suna ("rhymes with Hell") albo (ze starych czasow) Amdahl IBM-a.

-

Co do techniki – pod Windows nie ma problemu, do rozwiazywania ktorego porzadny package manager jest niezbedny. Nie ma zadnych problemow w projekcie systemu, dla ktorego praca z konta uzytkownika bylaby niewygodna albo niemozliwa; jesli problem jest, to jest w kodzie konkretnej aplikacji.

-

W kwestii multimediow – popatrz sobie, jakie szopki trzeba robic, zeby pod Linuksem porzadnie zgrac dzwiek (pare kanalow) bez przerywania (ale nie na "slowo honoru", tylko "produkcyjnie", na przyklad jak koncert zgrywasz), i porownaj z sytuacja pod Windows albo OSX.

-

Co do DX – gdyby byl taki fatalny, to by ludzie nie pisali gier pod to.

-

Linuksowi brakuje masy rzeczy – developerow, ktorzy mysla przed napisaniem, developerow, ktorzy rozumieja, ze inni nie maja ochoty tracic czasu, bo ktos sobie znowu API zmienil; developerow, ktorzy majac do wyboru albo poprawienie bledu, albo napisanie calosci od zera naprawiajac tamtego buga, ale wprowadzajac piecdziesiat nowych wybieraja raczej to pierwsze i tak dalej, i tak dalej.

 
 
 
 
zwiń wątek Adawo  21 lutego 2008 o godz. 18:33 #
Gravatar

nie będzie pozywać deweloperów i firm Open Source pracujących nad oprogramowaniem łączącym się z programami Microsoftu.

Czyli piszących na licencjach Open-Sourcowych dla nie Windowsów tak ? Jak ja nie trawie ich polityki…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek michuk  21 lutego 2008 o godz. 18:57 #
Gravatar

Czemu tylko dla "nie Windowsów"? Chodzi o ułatwienie życia programistom open source piszących programy komunikujące się z Windows, SQL Server, etc. System operacyjny na którym te programy open source mają działać nie jest chyba ważny.

zwiń wątek Adawo  21 lutego 2008 o godz. 19:48 #
Gravatar

Wole podchodzić ostrożnie i z dystansem do ich obietnic. Wg. mnie taka nagła chęć pomocy programistą open source, to trochę nie w ich stylu…

zwiń wątek norbert_ramzes  21 lutego 2008 o godz. 20:27 #
Gravatar

Albo coś wymyślili albo… Tak czy siak ja w tym widzę bardziej dopracowanego wine i m.in. dlatego więcej osób używających OS :)

 
zwiń wątek MDobak  21 lutego 2008 o godz. 21:45 #
Gravatar

W ich stylu, ale te oświadczenie nic nie zmieni, tylko tak gadają, tak jak nikogo nie pozwali tak i bez tego by nie pozwali, ale założę się, że nadal będą grozić. Tak jak powiedział Jim Whitehurst "Microsoft szczeka, ale nie gryzie" i raczej nie ugryzie. Pamiętacie proejekt Port25? http://port25.technet.com/ , to też miała być rewolucja.

 
 
zwiń wątek pdemb  22 lutego 2008 o godz. 14:36 #
Gravatar

Czasami jest ważne, czy system jest udostępniany na licencji open source, czy nie (vide licencja OpenMotif).

 
 
 
zwiń wątek Thar  21 lutego 2008 o godz. 19:20 #
Gravatar

The Register informuje również, że Microsoft zamierza również udostępnić API wszystkich swoich głównych produktów jak Windows

Uo jeza, świat się kończy. Oby tylko ta wiadomość nie okazała się kaczką dziennikarską :>

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  22 lutego 2008 o godz. 18:13 #
Gravatar

Raczej sie nie okaze, zwazywszy ze API Windows jest udokumentowane (MSDN) od niepamietnych czasow.

 
 
zwiń wątek jakub  21 lutego 2008 o godz. 19:50 #
Gravatar

wiecie, część z tych zmian to wg. mnie wynik wyroku Komisji Europejskiej.Wymusiła ona przed kilkoma miesiącami łatwiejszy dostęp do dokumentacji i protokołów sieciowych. Obecne kroki MS to rezultat kilkuletniej batalii.
http://osnews.pl/samba-otrzyma-informacje-standar

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek akapit  21 lutego 2008 o godz. 21:46 #
Gravatar

Zaczynam myśleć dobrze o firmie MS… to dziwne nawet jak dla mnie.

Z drugiej strony to ogromne wyzwanie dla wolnego oprogramowania. Koniec wymówek.

Moim zdaniem chodzi nie tylko o komisję Europejską, to chyba przemiana na nowy rynek, nowi stratedzy widzą zagrożenia i szansę w interoperacyjności, pierwszy sygnał – umowa z novellem. Z drugiej strony świadomość słabości patentowego oręża, bo kto mieczem wojuje… Nikt tak nie zyska na liberalizacji polityki patentowej jak właśnie MS.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek pawellek  22 lutego 2008 o godz. 4:15 #
Gravatar

Dobrze ???

Boją się Linuksa więc pozwalają na Open Source na Windowsie a to w sumie dalej nic nie zmienia. Bo open source na Windowsie to niewola!

To bardzo duży cios dla Linuksa. A Linuks to nie tylko Wolne Oprogramowanie.

zwiń wątek akapit  22 lutego 2008 o godz. 9:59 #
Gravatar

Postrzeganie tego w kategoriach strachu przed systemem zajmującym 1 proc. rynku jest chyba sporym uproszczeniem, oczywiście, że chodzio konkurencyjność i dostępność oprogramowania na własną platformę, czy wreszcie o środowiska wielosystemowe i wzajemne wirtualizacje. To jest rynek na którym trzeba zająć odpowiednie pozycje startowe.

Poza tym nie bardzo rozumiem, dlaczego uważasz że chodzi o programy wyłącznie na windows (choć to ogromny krok), przeczytałem w innych źródłach, że nie tylko API windows, ale i protokoły komunikacyjne będą otwarte, ponadto wcześniej czytaliśmy o otwarciu specyfikacji powszechnych przecież formatów binarnych MS, a to że firmy kozystające komercyjnie z patentów MS muszą zapłacić, cóż, skoro prawo patentowe obowiązuje, stosują się do niego Amerykańskie firmy, wśród nich RedHat, to reguły winny być zachowane z obu stron. MS dostaje po tyłku za każde złamanie patentu.

Poza tym, czyż nie lepiej otworzyć własne standardy niż próbować dostosowywać się do alternatyw, bo jeśli bedą chcieli sprzedać Vistę Amerykańskiej Armi lub Francuskiej Policji… ;)

zwiń wątek mario  22 lutego 2008 o godz. 11:39 #
Gravatar

1% na desktopach. W superkomputerach Linux ma dużą większość, chyba z 80%, w serwerach też sporo. W routerach bardzo często stosuje się Linuksy, coraz częściej możemy spotkać urządzenia, których oprogramowanie jest zbudowane na Linuksie – telewizory, płyty główne z Linux BIOS, handheldy itp. Linux to fenomen na skalę światową – projekt hobbystyczny, który urósł do takich rozmiarów, że jest godnym konkurentem komercyjnych systemów. Linux swoją popularność na desktopie zawdzięcza Microsoftowi (podobnie jak Apple), MS uzależnił rynek od swoich formatów i zamkniętych API, przez co praktycznie większość jest zmuszona wybierać rozwiązania MS.

 
zwiń wątek trasz  22 lutego 2008 o godz. 18:10 #
Gravatar

@mario: Systemy operacyjne na superkomputery Microsoftu nie obchodza, bo to zaden rynek. Zostaja serwery. Owszem, tam Microsoft musi sie z Linuksem liczyc – i liczy sie.

 
zwiń wątek Maciek  22 lutego 2008 o godz. 23:02 #
Gravatar

Dla mnie stąd wniosek tylko taki, że na desktop nada się byle badziew, podczas gdy realne wyzwania technologiczne rzuca właśnie HPC.

 
zwiń wątek trasz  22 lutego 2008 o godz. 23:16 #
Gravatar

@Maciek: Nope. HPC w pewnym sensie jest latwiejsze dla systemu niz "komercyjne" serwery – nawet sie nie musi dobrze skalowac, bo w kernelu spedza sie bardzo malo czasu – byleby userland jednoczesnie na wszystkich procesorach dzialal i na dostep do pamieci innych wezlow nie musial zbyt dlugo czekac. Nie ma problemow z driverami do grafiki, real time itd, czyli z tym wszystkim, z czym Linux radzi sobie slabo.

Wymagan odnosnie bezpieczenstwa tez specjalnych juz nie ma, wiec i ten problem Linuksa problemem nie jest.

 
zwiń wątek ktoś  23 lutego 2008 o godz. 16:15 #
Gravatar

@trash 1): owszem, obchodzą. M$ chciał się wbić na superkomputery przebojem, ale ze względu na to, że administratorami tam są ludzie znający się na tej robocie, trochę mu nie wyszło

@trash 2): sugerujesz, że linux jest mało bezpieczny, skoro to dla nieg otaki problem?

 
zwiń wątek Maciek  23 lutego 2008 o godz. 17:55 #
Gravatar

@ktoś: oczywiście, że linuks jest mało bezpieczny. jak i każden inny system. Nie jest może mniej bezpieczny od Windows (bo o to trudno) ale bezpiecznego systemu operacyjnego niet.

 
zwiń wątek trasz  24 lutego 2008 o godz. 15:39 #
Gravatar

@ktoś: Mozesz podac cos na potwierdzenie tych zamiarow "wbicia sie"? Co do bezpieczenstwa – nie ma co sugerowac, wystarczy na track record popatrzec.

 
 
 
zwiń wątek pdemb  22 lutego 2008 o godz. 14:41 #
Gravatar

Z drugiej strony to ogromne wyzwanie dla wolnego oprogramowania. Koniec wymówek.

Wymówek? Chodzi m.in. o Wine, ReactOS i inne 'podróbki' produktów Microsoftu. Wśród zagrożeń dla takich przedsięwzięć znajduje się m.in. zagrożenie wynikające z możliwości wytoczenia przez MS procesu o naruszenie praw autorskich lub patentowych do ich API i rozwiązań programistycznych.

 
 
zwiń wątek Andrzej Kobylański  21 lutego 2008 o godz. 22:03 #
Gravatar

Hmm… A napisali coś o niepozywaniu użytkowników tegoż oprogramowania?

A tak poważnie to jest to kolejna odsłona ich polityki. Nie pozwiemy Was ale i tak łamiecie nasze (wciąż bliżej niesprecyzowane) patenty.

I pamiętajcie, że zawsze możemy zmienić zdanie…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Thar  21 lutego 2008 o godz. 22:09 #
Gravatar

Jak dotąd Microsoft – lepiej lub gorzej – dotrzymywał obietnic. Firma tego kalibru musi się liczyć ze słowami. Gdyby łamali obietnice, współpracujące firmy mogłyby pomyśleć – dzisiaj kłamał open source'owcom, jutro nakłamie nam…

zwiń wątek q  22 lutego 2008 o godz. 9:28 #
Gravatar

No chociażby obiecywali, że zarządzanie i dalszy rozwój OpenXML przekażą ISO po zatwierdzeniu. Teraz się z tego wycofali.

zwiń wątek Thar  22 lutego 2008 o godz. 10:30 #
Gravatar

Przecież OpenXML nie zostało jeszcze zatwierdzone…

 
 
zwiń wątek pdemb  22 lutego 2008 o godz. 14:54 #
Gravatar

Gdyby łamali obietnice, firmy mogłyby co najwyżej pomyśleć "duży może więcej" ;)

 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  25 lutego 2008 o godz. 12:05 #
Gravatar

Monopolista nie musi się z nikim liczyć – a jak na razie to jest ciągle monopolistą.

 
 
zwiń wątek Jarek  22 lutego 2008 o godz. 15:40 #
Gravatar

No, właśnie! Ta wypowiedź jest co najwyżej wyrażeniem dobrych intencji, a więc niczym zobowiązującym. Zatem w kwestii niepozywania i patentów, niewiele zmienia.

 
 
zwiń wątek https://me.yahoo.com  21 lutego 2008 o godz. 23:33 #
Gravatar

Bloomberg tez o tym pisze, a Bloomberg znaczy $$$
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&a

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek wit3k  22 lutego 2008 o godz. 0:13 #
Gravatar

bloomberg jest redagowany przez finansistów którzy łapią się na demagogię bo nie potrafią napisać hello world w bashu, ani nawet przesunąć żółwia o 10 pixeli w logo

zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  25 lutego 2008 o godz. 12:07 #
Gravatar

Wcześniej czy później ktoś i tak musi kasię wyłożyć.

 
 
 
zwiń wątek wit3k  21 lutego 2008 o godz. 23:59 #
Gravatar

Zalecał bym nieufność. Zbyt ufny zwierz może zbyt szybko dołączyć do grona wyginionych zwierzy.

Ciekawe jest to że za tydzień mamy głosowanie w sprawie MSO"O"XML

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Michal  22 lutego 2008 o godz. 0:26 #
Gravatar

Robia sobie grunt pod udane glosowanie.

P.S jak tu sie cytuje w takim ladnym szarym prostokaciku?

zwiń wątek phund  22 lutego 2008 o godz. 0:44 #
Gravatar

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:

Link: OSnews: niusy IT,

Wytłuszczenie: tekst pogrubiony,

Kursywa: tekst pochylony,

Przekreślenie: tekst przekreślony,

Kod: <code><code>printf("blok kodu");</code></code>,

Cytat:

cytat

Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Na samym dole pod komentarzami jest ;)

 
zwiń wątek michuk  22 lutego 2008 o godz. 10:44 #
Gravatar

P.S jak tu sie cytuje w takim ladnym szarym prostokaciku?

A czytałeś informacje o komentowaniu na dole strony? :P

 
 
 
zwiń wątek barteqx  22 lutego 2008 o godz. 1:27 #
Gravatar

Ludzie, chorobliwa nienawiść do MS to nic dobrego. Otwiera się? To jest tylko dobrze dla nas. Być może za parę miesięcy nie będziemy się martwić tym, że uruchamiamy Office 2007 na Windows Vista czy na Wine…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Rsh  22 lutego 2008 o godz. 8:51 #
Gravatar

Chyba nie warto wierzyć we wszystko co się czyta, co? Trochę dystansu kolego. Owszem, nadmierny sceptycyzm jest szkodliwy, ale równie szkodliwy jest nadmierny entuzjazm.

 
zwiń wątek nat  22 lutego 2008 o godz. 12:07 #
Gravatar

Hm. Ja nienawidze MS, choc nie twierdze, ze to dobra rzecz…

Lepiej by bylo, gdyby sie rozwiazali, podzielili czy cos w

tym guscie.

Czy rzeczywiscie uruchomienie Office 2007 pod Wine tak by

Cie cieszylo? Co bys z tym zrobil?

 
 
zwiń wątek paplo  22 lutego 2008 o godz. 1:49 #
Gravatar

A ja tak liczyłem że MS mnie pozwie za złamanie ich patentów i się przeliczyłem,co za pech :-(

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  25 lutego 2008 o godz. 17:34 #
Gravatar

glosno trzasnelo, jak zlamales?

 
 
zwiń wątek val-gaav  22 lutego 2008 o godz. 2:20 #
Gravatar

Jest takie stare powiedzenie: "Przyjaciół trzymaj blisko siebie, a wrogów jeszcze bliżej"

Myślę, że MS wziął je sobie do serca. :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek batwing  22 lutego 2008 o godz. 3:18 #
Gravatar

wine 1.0?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek pdemb  22 lutego 2008 o godz. 15:00 #
Gravatar

Wine trzyma się tylko dlatego, że w USA funkcjonuje (moim zdaniem niezbyt fortunny) precedens w prawie autorskim odnośnie interfejsów.

zwiń wątek krzy  23 lutego 2008 o godz. 12:23 #
Gravatar

Niefortunny precendens??? Chyba tylko dla fundamentalistów z FSF, którzy zresztą krytykując go cały czas z niego korzystają, uruchamiając otwarte programy na zamkniętych systemach.

Polski ustawodawca również wykazał w tej materii rozsądek — Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, art. 74 ust. 2:

Idee i zasady, będące podstawą jakiegokolwiek elementu programu komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają ochronie.

(podkr. moje)

 
 
 
zwiń wątek Stiopa  22 lutego 2008 o godz. 4:55 #
Gravatar

Historia zna już kilka takich przypadków, gdy przyjaciele MS zostali zagłaskani na śmierć przez tę przyjazną firmę :P

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek nat  22 lutego 2008 o godz. 16:23 #
Gravatar

MS jest przyjazna. Np. jak sie wyszukuje pliki, to

pojawia sie piesek, a wczesniej byl taki pan spinacz,

ktory wszystko wiedzial.

zwiń wątek pdemb  22 lutego 2008 o godz. 17:51 #
Gravatar

Myślisz, że Spinacz coś wie? ;)

zwiń wątek nat  25 lutego 2008 o godz. 15:01 #
Gravatar

pewnie. pies tez, podobnie jak Cetrum Pomocy

i Rozwiazywania Problemow. tylko ze ja niestety

kase wywalam na wspinanie, i na spinacze mi nie

starcza…

 
 
 
 
zwiń wątek mons  22 lutego 2008 o godz. 9:22 #
Gravatar

7thguard.net: "Microsoft chce, by reszta świata była interoperacyjna z nim, na jego warunkach" – ECIS o oświadczeniu MS."
http://www.ecis.eu/documents/210208ECISStatement….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek kocio  22 lutego 2008 o godz. 17:18 #
Gravatar

Zgadzam się w 100%, tzn. z tym, że "to wyjdzie dopiero w praniu", bo obiecanki to już były.

A tu garść jeszcze innych reakcji:
http://www.linuxtoday.com/it_management/200802210

 
 
zwiń wątek toper  22 lutego 2008 o godz. 10:28 #
Gravatar

Konwergencja to teraz modne slowo… bo jest potrzeba laczenia roznych systemow, M$ widzi te potrzeby, dostrzega ze niestety nie zapanuje nad wszystkim i wymyka mu sie to spod kontroli. Rynek IT i jego potrzeby sa ogromne, jeden dostawca nie zapewni wszystkiego na najlepszym, swiatowym poziomie. Sa firmy ktore maja produkt lepszy, bo sie w jakiejs dziedzinie specjalizuja, a produukty OS takze rywalizuja.

Dlatego M$ musi sie otwierac i dawac do zrozumienia, ze ich produkty, jesli chodzi o interoperacyjnosc, daja duze mozliwosci i nie sprawiaja klopotow.

Chlopcy z M$ po prostu nie maja innego wyjscia, a przeciez lepiej to powiedziec z hukiem, na konkrerencji, anizeli po cichu – zawsze to forma promocji ;)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek doomin  22 lutego 2008 o godz. 13:55 #
Gravatar

Za słowami idą już czyny – dwa dni temu MS umiescił sporo dokumentacji o swoich protokołach serwerowych i klienckich:

dokumentacja protokołów klienckich

dokumentacja protokołów serwerowych

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek doomin  22 lutego 2008 o godz. 13:58 #
Gravatar

zjadło linki. próba nr dwa:

protokoły klienckie i

protokoły serwerowe

 
 
zwiń wątek jamez  22 lutego 2008 o godz. 18:51 #
Gravatar

też wtrącę 5 gr od siebie ;-)

Dla mnie M$ przegina ze swoją polityką cenową. Nie jestem przeciwnikiem płacenia za oprogramowanie, ale wersje OEM są upośledzone i za nie M$ kosi tyle, co powinien za wersje BOX (czy jakiekolwiek inne, ale dające się przenosić między komputerami). Nie podoba mi się, że trzeba płacić kilka razy za to samo. Sam oczywiście jestem zwolennikiem linuksa i nic nie wskazuje na to, by to się w najbliższym czasie miało zmienić :-) ale niestety w firmie, w której pracuję korzysta się jeszcze niestety z produktów M$. Zmiana wersji językowej Windows'a wiąże się z zakupem nowego systemu……. :/ bzdura jak diabli…..

Napisałem to wszystko po to, żeby skonkludować, że nie ucieszę się, dopóki M$ nie zmieni właśnie tejże polityki cenowej……

A stanie się to jak będą czuli za sobą oddech oprogramowania opensource'owego….

Tylko wtedy nikt nie będzie chciał używać droższego i gorszego softu M$…..

Tego właśnie sobie, wszystkim Wam a przede wszystkim samemu M$ życzę :-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Moarc  22 lutego 2008 o godz. 18:56 #
Gravatar

Apple jeszcze gorsze ceny ma.

zwiń wątek trasz  22 lutego 2008 o godz. 19:44 #
Gravatar

O IBM nie wspominajac.

 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  25 lutego 2008 o godz. 12:13 #
Gravatar

Ponieważ Apple jest dla snobów.

zwiń wątek trasz  1 marca 2008 o godz. 10:14 #
Gravatar

A IBM dla marketoidow.

 
 
 
zwiń wątek norbert_ramzes  22 lutego 2008 o godz. 23:02 #
Gravatar

Dobrze gadasz. Osobiście uważam że taka cena za coś co nie działa jest troszeczkę za duża. -1000 to też za dużo…

zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  25 lutego 2008 o godz. 12:14 #
Gravatar

To nie cena jest za duża – lecz przede wszystkim totalny brak odpowiedzialności za swój soft.

 
 
zwiń wątek Memphis  23 lutego 2008 o godz. 18:16 #
Gravatar

Jak za drogo, to nie kupuj. Gdzie tu problem?

zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  25 lutego 2008 o godz. 12:15 #
Gravatar

Masz biznes w danej branży gdzie musisz używać prgów pomocniczych a te są tylko pod jedynie politycznie poprawny(TM) system.

zwiń wątek trasz  26 lutego 2008 o godz. 14:36 #
Gravatar

Ladnie napisane, "w danej". W praktyce w kazdej branzy, ktora nie jest hostingiem WWW albo poczty.

 
 
 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  25 lutego 2008 o godz. 12:12 #
Gravatar

Sam oczywiście jestem zwolennikiem linuksa i nic nie wskazuje na to, by to się w najbliższym czasie miało zmienić :-) ale niestety w firmie, w której pracuję korzysta się jeszcze niestety z produktów M$.

U mnie obecnie jest to samo – pewne programy np. do ubezpieczeń są tylko pod jedyny politycznie poprawny system.

 
 
zwiń wątek alazif  22 lutego 2008 o godz. 19:38 #
Gravatar

Osobiście lubię systemy , oprogramowanie MS , pracuję na nim od Dosa 5.0 . Pisząc te słowa siedzę na Viscie z SP1 , generalnie soft jak soft – ale widzę wielki przeskok między tym co było np W WIndows 2000 a tym co jest z Vistą … myślę że mają dobrych i pomysłowych programistów , jak rownież ludzi od wyglądu , logik itp .. Niestety mają rónież użytkowników i to całkiem sporo =- różnych jeżeli w przypadku userów Linuxa 90% to ludzie którzy mają mojęcie o tym co robią , potrafią szukać , mysleć itp . Tak w przypadku Windows jest inaczej – dlatego czasami system jest oceniany źle bo wirusy , trojany , mała stabilność a user ma na kompie 100 aplikacji , 20 wersji corela 30 wersji jakiegoś antywirusa itp itd . Ja ma dla was propozycję zainstalujcie sobie np taką fedorkę i instalujcie rpmy z auroksa , starego redhata ( 8 -9 ) może jeszcze z mandrivy + suse zobaczycie jak bardzo system będzie stabilny ???? Pozaty wystarczy przejrzeć fora by zobaczyć z czym mają problemu userzy np Ubunt – prawie te same co z windows ???? . Uważam że każdy system , soft to tylko narzędzie , jezeli masz kasę i oochotę lub masz wymagania co do jakiegoś softu który ma działąć (lub on ma wymagania ) to kupujesz windows i już …

Na codzieć obsługuję firmy pod względem IT … i gdybym miał na desktopach linuxa to rzucił bym tą pracę …. poważnie … nie wyobrażacie sobie ogrumu czynności które trzeba takiemu userowi zapewnić … a czas leci . fajnie jest się bawić przez dwa dni w układanie sitra konfigurację fluxboxa itp .. ale w realnym życiu kto Ci za to zapłąci ????

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek norbert_ramzes  22 lutego 2008 o godz. 23:21 #
Gravatar

Każdy ma swoje preferencje. Jakiś miesiąc temu zmuszony byłem do pracy na xp (fuuuj). Każdy zwis (w sofcie m$ to normalka) był dla mnie i dla firmy tragiczny. Dokładnie tydzień temu mogłem wybierać na jakim systemie będę pracować-mogłem zainstalować co mi się tylko podobało. Stwierdziłem że najlepiej będę się czuć na Debianie, no ale na moim kompie był już xp i Ubuntu i stwierdziłem że nie chce mi się instalować Debiana (również z braku czasu) więc wybrałem to drugie.

Co do tego co pisałeś o Fedorze itp itd to zastanów się co piszesz. Na własne oczy widziałem jak pracuje świeżo zainstalowany xp na kompie pewnego "informatyka" (mniejsza o "") a jak pracuje 15 min później po zainstalowaniu kilku programów (sprawdzane kilkoma antywirusami) z różnych firm.

A na Linuksie (Debian zwłaszcza) nawet jak jest jakiś problem to prawie zawsze rozwiązanie jest i nie zabiera tyle czasu co "podobny" problem na win (o ile da się to rozwiązać bez formatu).

zwiń wątek Maciek  22 lutego 2008 o godz. 23:48 #
Gravatar

1. mnie się zdarzało (nie za długo) pracować na XP… i co by o nim nie gadać: nie wieszał się. Chociaż generalnie nie jest on przyjazny użytkownikowi. A przynajmniej jest mniej przyjazny niż Linux.

2. Debian vs. Ubuntu: u siebie wszędzie instaluję debiana, ale wiele razy zdarzyło mi się pracować na ubuntu i nie zauważyłem poważnej różnicy. Czy te systemy się różnią czymś po za domyślną konfiguracją i zawartością CD instalacyjnej?

zwiń wątek norbert_ramzes  23 lutego 2008 o godz. 11:37 #
Gravatar

@Maciek

Re: 2: Chcąc nie chcąc, są pewne różnice. Bardziej mi się podoba Debian, ale Ubuntu też ma swoje zalety. Dlatego właśnie w zależności od potrzeby jak komuś instaluję jakiś system to zwykle jest to Debian albo Ubuntu a sam używam u siebie Debiana, poza pracą jak już powyżej napisałem.

 
 
zwiń wątek krzy  23 lutego 2008 o godz. 11:50 #
Gravatar

Każdy zwis (w sofcie m$ to normalka) był dla mnie i dla firmy tragiczny.

To nie jest normalka. Od Windows 2000 wzwyż wieszanie się dowodzi problemów ze sprzętem. Mam w firmie ze 30 komputerów na Windows 2000/XP i ŻADEN się nie wiesza.

Natomiast miałem kiedyś komputer, który na Windows się wieszał, a na Linuksie działał. Widziałem również sytuację odwrotną.

Wniosek? Kup pan sobie działający komputer.

 
 
zwiń wątek ultr  22 lutego 2008 o godz. 23:46 #
Gravatar

Chyba pomyliłeś portale.

> Uważam że każdy system , soft to tylko narzędzie ,

> jezeli masz kasę i oochotę lub masz wymagania co do

> jakiegoś softu który ma działąć (lub on ma wymagania )

> to kupujesz windows i już

Kupując windows nie dostajesz softu, który działa. A w OpenSource wcale nie chodzi o to, że jest darmowe.

> gdybym miał na desktopach linuxa to rzucił bym tą pracę

Ja rzuciłbym zajmowanie się komputerami, gdybym miał pracować na windowsie. Widać mało wiesz o Linuksie, skoro postawienie prostego desktopu zajmuje ci tyle czasu i sprawia takie problemy.

> fedorkę i instalujcie rpmy z auroksa , starego redhata ( 8 -9 )

> może jeszcze z mandrivy + suse zobaczycie jak bardzo system

> będzie stabilny ????

Czy na pewno czujesz się w porządku? RPMy są przygotowywane dla danej dystrybucji, i jest to naturalne, że mogą nie działać. Jeżeli nie ma RPMa na twoją "fedorkę", to nie szukaj innych, ale skompiluj ze źródeł.

Teraz test dla ciebie: zainstaluj sterowniki przeznaczone dla 98/Me pod XP, podobnie z programami. Nie mówiąc o tym, abyś zainstalował cokolwiek przeznaczonego dla XP pod wiśtą. To się dopiero nazywa kompatybilność! :)

> userów Linuxa 90% to ludzie którzy mają mojęcie o tym co robią ,

> potrafią szukać , mysleć itp . Tak w przypadku Windows jest

> inaczej – dlatego czasami system jest oceniany źle bo wirusy ,

> trojany , mała stabilność

Nie. To wina windowsa. Nie obwiniaj userów o błędy kretynów z microsoftu. Chyba, że naprawdę wierzysz, że zalecenia "nie klikaj w niezaufane linki www" albo "nie otwieraj dokumentów z nieznanych źródeł" (oficjalne stanowisko MS w przypadku błędów, czyli co kilka tygodni) uważasz za słuszne i nie widzisz ich żałosnego wydźwięku.

> Osobiście lubię systemy , oprogramowanie MS , pracuję

> na nim od Dosa 5.0

Przykro mi.

> Pisząc te słowa siedzę na Viscie z SP1

Jeszcze bardziej.

BTW. W tej cudownej wiście nie masz czegoś do ortografii? :(

zwiń wątek trasz  23 lutego 2008 o godz. 11:44 #
Gravatar

@ultr:

1. Kupujac Windows dostajesz soft, ktory w wiekszosci przypadkow wymaga o wiele mniej kombinowania, zeby zadzialal, niz soft darmowy.

-

2. Glownym powodem rosnacej popularnosci open source jest jego darmowosc. Malo kogo obchodza pobredzania o "wolnosci".

-

3. Potrafisz podac przyklad wirusa albo innego malware'u, ktorego rozprzestrzenianie sie nie wymaga glupoty uzytkownika, na przyklad nieinstalowania od pol roku poprawek bezpieczenstwa albo uruchamiania plikow z niepewnych zrodel? Bo bez tego twoje twierdzenie o "bledach kretynow z microsoftu" to czysty FUD.

zwiń wątek ultr  23 lutego 2008 o godz. 17:47 #
Gravatar

1.

To, że musisz kombinować, wynika jedynie z twojej nieznajomości danej aplikacji. Jeżeli weźmiesz Linuxowe odpowiedniki tylko tego, co dostajesz wraz z windows, to konfiguracja tego jest dość prosta. Dzisiaj są graficzne konfiguratory. A to, że istnieją opcje zaawansowane, to tylko lepiej.

A problem pojawia się, gdy jednak coś na windowsie jednak nie działa.

2.

To twoje zdanie. Ja używam Linuksa nie dlatego, że jest darmowy, ale dlatego, że jest lepszy, daje więcej możliwości i jest bezpieczniejszy.

3.

Nie będę teraz szukał. Sprawdź secunię i biuletyny MS sprzed kilku miesięcy.

Błędy w IE, MS Office. Co najgorsze: błędy w kilku aplikacjach jednocześnie. I oficjalne zalecenia, żeby nie wchodzić na niezaufane witryny, nie otwierać niezaufanych plików. Żałosne.

Sprawa sprzed chyba roku: link rozsyłany przez GG prowadzący do strony exploitującej błąd w WMP. Trojany instalujące się samoistnie na pendrivie po jego włożeniu do zainfekowanego komputera, a potem automatycznie infekujące kolejne komputery, do których włożysz pena (ach, ten Autostart). Przykładów są miliony. To dlatego botnety to 100% windows.

Rozumiem, że twierdzisz, iż każdy użytkownik zainfekowanego komputera to idiota?

 
zwiń wątek autumnlover  23 lutego 2008 o godz. 17:53 #
Gravatar

a ja się w takim razie zapytam – skoro Linuks z definicji jest odporny na wszelkie zło z Internetu to po co w nim iptables ?

 
zwiń wątek Maciek  23 lutego 2008 o godz. 18:05 #
Gravatar

firewall (zarówno w linuksie jak i w każdym innym systemie) o czym każden admin wie, chroni system przed jego własnymi użytkownikami. Gdy użytkownicy instalują i używają tylko zaufane oprogramowanie, ściana ognia w istotny sposób bezpieczeństwa nie poprawia, bo i nie za bardzo jest co poprawiać. trojany, bakterie, wirusy i grzyby pojawiają się w systemie prawie tylko z inicjatywy jego własnych użytkowników. Ataki z zewnątrz przy użyciu różnego rodzaju "eksplojtów" z kolei wynikają prawie tylko i wyłącznie z niedostatecznej uwagi adminów i nie regularnej aktualizacji aktualizacji.

 
zwiń wątek trasz  24 lutego 2008 o godz. 15:43 #
Gravatar

@ultr:

1. To, ze trzeba kombinowac, zwykle wynika z badziewnych sterownikow albo niedopracowania czegos w dystrybucji.

2. Popytaj ludzi moze. ;-)

3. Pozwol, ze powtorze – potrafisz podac przyklad wirusa albo innego malware’u, ktorego rozprzestrzenianie sie nie wymaga glupoty uzytkownika, na przyklad nieinstalowania od pol roku poprawek bezpieczenstwa albo uruchamiania plikow z niepewnych zrodel? Moze byc z Secunii.

Odnosnie GG – gdyby Linux byl popularny, moznaby w dokladnie ten sam sposob eksploitowac dziure w Firefoksie. I, podobnie jak w podanym przez ciebie przykladzie, dziura moglaby byc znana i zalatana od miesiecy.

 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  25 lutego 2008 o godz. 12:23 #
Gravatar

a ja się w takim razie zapytam – skoro Linuks z definicji jest odporny na wszelkie zło z Internetu to po co w nim iptables ?

Nie po co iptables – tylko właśnie to iptables jest jednym z czynników podnoszącym odporność systemu

 
zwiń wątek mby7930  25 lutego 2008 o godz. 18:54 #
Gravatar

dokładnie tak, firewall jest tym dla administratora, co prawa dostępu w systemie plików

 
 
 
zwiń wątek Michal  23 lutego 2008 o godz. 13:29 #
Gravatar

Jak ci za prace nie placa to nie pracuj

 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  25 lutego 2008 o godz. 12:17 #
Gravatar

Ja ma dla was propozycję zainstalujcie sobie np taką fedorkę i instalujcie rpmy z auroksa , starego redhata ( 8 -9 ) może jeszcze z mandrivy + suse zobaczycie jak bardzo system będzie stabilny ????

Wielokrotnie instalowałem pakiety z PLD do MDV – często rpm -f ponieważ jakieś biblioteki się nie zgadzały – i albo dany program działał od razu albo wcale – ale na stabilność całego systemu to nie miało jakoś wpływu.

 
zwiń wątek nat  25 lutego 2008 o godz. 15:03 #
Gravatar

to z wersjami pakietow to dobry zarcik : )

 
 
zwiń wątek barteks  22 lutego 2008 o godz. 22:26 #
Gravatar

Huh, ktoś ich zmusił, czy oni tak od serca? ;]

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek ultr  22 lutego 2008 o godz. 23:33 #
Gravatar

O ile wiem, microsoft nie uznaje argumentów Free Software Foundation, jakoby linkowanie do GPL-owych bibliotek wymagało licencjonowania takiego programu na GPL.

Zatem dlaczego mówią, że zachodzi potrzeba jakiejkolwiek zgody microsoftu na używanie ich API? To również linkowanie i to nawet mniej bezpośrednie – docelowym API może nie być wcale produkt microsoftu, ale jego zamiennik (choćby WinAPI -> Wine).

Coś mówię nie tak, czy jednak ludzie z MS znów chwalą się swoją zerową moralnością?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek trasz  23 lutego 2008 o godz. 11:47 #
Gravatar

@ultr: Tak gwoli scislosci, to malo kto poza FSF uznaje za zgodny z rzeczywistoscia pomysl RMS-a, jakoby licencja, w ktorej nie ma nic o tym, ze linkowanie z kodem GPL wymaga objecia calosci GPL-em, wymagala objecia calosci GPL-em w przypadku linkowania z kodem na GPL.

 
zwiń wątek Mieszko Kaczmarczyk  25 lutego 2008 o godz. 12:25 #
Gravatar

Chwalą się.

 
zwiń wątek nat  25 lutego 2008 o godz. 15:05 #
Gravatar

do linkowania z czyms "obcym" sa biblioteki na LGPL,

taki jest sens tej licencji. poprawcie jesli nie mam

racji.

zwiń wątek trasz  26 lutego 2008 o godz. 14:37 #
Gravatar

@nat: Zalezy od interpretacji. Wedlug Stallmana – owszem. Tyle, ze roznica (wedlug Stallmana) miedzy GPL i LGPL wedlug sporej czesci prawnikow nie istnieje – LGPL zezwala na cos, czego GPL nie zabrania.

 
 
 
zwiń wątek krzy  22 lutego 2008 o godz. 23:46 #
Gravatar

Zatem dlaczego mówią, że zachodzi potrzeba jakiejkolwiek zgody microsoftu na używanie ich API?

Nie mówią.

Obiecują że:

1. Opublikują API

2. Opublikują specyfikacje protokołów

3. Będą licencjonować patenty którymi objęte są PROTOKOŁY.

4. Nie będą pozywać deweloperów niekomercyjnych aplikacji o naruszenie praw PATENTOWYCH do tych PROTOKOŁÓW.

Tak więc sprawa dotyczy PATENTÓW na PROTOKOŁY, a nie API. Co do API, to specyfikacja interfejsu nie podlega ochronie prawnoautorskiej, ani patentowej.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek ultr  23 lutego 2008 o godz. 1:29 #
Gravatar

"[...] ogłosił, że nie będzie pozywać deweloperów i firm Open Source pracujących nad oprogramowaniem łączącym się z programami Microsoftu."

= "moglibyśmy was pozwać, bo łącząc swoje aplikacje z naszymi produktami łamiecie nasze licencje, ale nie będziemy tego robić"

Zatem, owszem, mówią.

zwiń wątek ultr  23 lutego 2008 o godz. 1:32 #
Gravatar

Sorry, nie doczytałem do końca.

Choć protokoły to nie wiele różnią się od API. Oba to po prostu sposób komunikacji.

Protokoły nie wnoszą raczej nic odkrywczego, żeby można było je patentować. To, że ktoś używa protokołu innej firmy, nie wynika z jego opatentowanej genialności, ale z potrzeby zachowania zgodności.

zwiń wątek krzy  23 lutego 2008 o godz. 11:46 #
Gravatar

Choć protokoły to nie wiele różnią się od API. Oba to po prostu sposób komunikacji. Protokoły nie wnoszą raczej nic odkrywczego, żeby można było je patentować.

Moim zdaniem protokoły właściwie należą do rozwiązań technicznych, a nie do oprogramowania i dlatego posiadają zdolność patentową.

 
 
 
 
zwiń wątek Mruwek  23 lutego 2008 o godz. 0:56 #
Gravatar

Heh,

Przecież kwestia udostępnienia specyfikacji protokołów, to tylko i wyłącznie efekt przegranej batalii z Komisją Europejską. Microsoft po prostu próbuje porażkę przekuć na marketing. Nihil novi.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Ulrike Hershman  17 marca 2011 o godz. 3:43 #
Gravatar

perfect book you take

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Gustavo Riippi  8 kwietnia 2011 o godz. 22:34 #
Gravatar

enormous account you get hands on

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Darci Polaski  12 kwietnia 2011 o godz. 2:12 #
Gravatar

Excellent blog! Do you have any suggestions for aspiring writers? I’m planning to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you propose starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely confused .. Any suggestions? Cheers!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Newcastle Fire Departments  12 kwietnia 2011 o godz. 2:21 #
Gravatar

You have some helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek car insurance reviews  12 kwietnia 2011 o godz. 3:30 #
Gravatar

While I tend to side with the post I sincerely believe that car insurance has become too complex for the average car insurance policy holder. Just like any important purchase however you must perform due diligence and research the car insurance companies before you buy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek HCG Drops  12 kwietnia 2011 o godz. 4:21 #
Gravatar

I mastered more new things on this weight-loss issue. Just one issue is a good nutrition is highly vital whenever dieting. A big reduction in fast foods, sugary food items, fried foods, sugary foods, beef, and bright flour products can be necessary. Possessing wastes harmful bacteria, and harmful toxins may prevent aims for shedding fat. While specified drugs momentarily solve the issue, the unpleasant side effects will not be worth it, and they also never offer more than a short-lived solution. It’s a known fact that 95% of diet plans fail. Thank you for sharing your ideas on this blog site.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Glucose Meters  12 kwietnia 2011 o godz. 4:46 #
Gravatar

I am looking forward to diggin more of your quality content.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Printable Coupons  12 kwietnia 2011 o godz. 4:51 #
Gravatar

I’ve been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. Personally, if all website owners and bloggers made good content as you did, the web will be much more useful than ever before.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Caldwell County Louisiana Passport Offices  12 kwietnia 2011 o godz. 4:52 #
Gravatar

There is clearly a ton to know about this. I think you made some interesting points in this post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Learning Disability Tutoring  12 kwietnia 2011 o godz. 5:13 #
Gravatar

There are definitely a whole lot of details like that to take into consideration. That may be a great level to carry up. I provide the ideas above as general inspiration however clearly there are questions just like the one you carry up the place crucial factor shall be working in trustworthy good faith. I don?t know if finest practices have emerged round things like that, but I am sure that your job is clearly recognized as a good game. Each girls and boys really feel the affect of only a second’s pleasure, for the remainder of their lives.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek 35mm Scanner  12 kwietnia 2011 o godz. 7:00 #
Gravatar

You have some helpful ideas! Maybe I should consider doing this by myself.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten Test  12 kwietnia 2011 o godz. 7:19 #
Gravatar

Your current Blog style is awesome as well!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Reginia Klappholz  12 kwietnia 2011 o godz. 7:40 #
Gravatar

One thing I want to say is that often before buying more laptop or computer memory, look at the machine directly into which it is installed. When the machine is definitely running Windows XP, for instance, the memory ceiling is 3.25GB. Putting in more than this would basically constitute just a waste. Make sure one’s motherboard can handle this upgrade quantity, as well. Good blog post.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  12 kwietnia 2011 o godz. 12:07 #
Gravatar

Your home can be valueble i think. Hi and thanks!…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek news  12 kwietnia 2011 o godz. 12:29 #
Gravatar

Fantastic summary this kind of information taught me to be a fantastic amount. Say thank you My spouse and i interested in your current information….

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek praca nieruchomosci poznan  12 kwietnia 2011 o godz. 13:21 #
Gravatar

Salutation, perhaps this is not on topic but anyhow, I have been browsing about your web site and it looks truly tidy. impassioned about your activity. I’m building a new web log and hard put to make it appear great, and provide really good content. I have discovered a lot on your site and I look forward to more updates and will be coming back.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Viola Walton  12 kwietnia 2011 o godz. 14:04 #
Gravatar

I usually don’t leave blog comments but your article forced me to, amazing work.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse review  12 kwietnia 2011 o godz. 14:50 #
Gravatar

Seo wants a very good search engine optimizer plan. Just one in all these methods could make an enormous distinction in your websites place and firm your web site brings you.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek stickman games  12 kwietnia 2011 o godz. 14:57 #
Gravatar

Neglect not that the earth delights to really feel your naked toes and the winds lengthy to play with your hair.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse  12 kwietnia 2011 o godz. 16:18 #
Gravatar

What i find troublesome is to find a weblog that can capture me for a minute but your weblog is different. Bravo.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Alise Gabeline  12 kwietnia 2011 o godz. 17:14 #
Gravatar

Cool

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek actualites  12 kwietnia 2011 o godz. 17:59 #
Gravatar

This web site is a really walk-through for all of the details it suited you in regards to this in addition to did know individuals who to inquire of. Looks in this case, and that you will most definitely get it.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek paving manchester  12 kwietnia 2011 o godz. 18:31 #
Gravatar

My brother recommended I might like this web site. He was totally right. This post truly made my day. You cann’t imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Wasserbetten  12 kwietnia 2011 o godz. 19:09 #
Gravatar

That is a great launch, Ill come back again afterwards to have a take a look at other articles that you have on your own website.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek coach outlet online  12 kwietnia 2011 o godz. 19:36 #
Gravatar

Have you ever considered about including a little bit more than just your articles? I mean, what you say is valuable and everything. However think of if you added some great photos or videos to give your posts more, „pop”! Your content is excellent but with pics and clips, this blog could certainly be one of the greatest in its field. Amazing blog!coach outlet online

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  12 kwietnia 2011 o godz. 19:47 #
Gravatar

I¡¯m delighted that I’ve noticed this weblog. Lastly anything not a junk, which we go through incredibly frequently. The website is lovingly serviced and stored as much as date. So it have to be, thank you for sharing this with us.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek driving instructor training  12 kwietnia 2011 o godz. 20:00 #
Gravatar

How do you fancy becoming your personal boss, picking out your individual functioning hours and meeting new persons each and every day? Would you like to make superior revenue and have the satisfaction of helping men and women learn about one thing new? It is simple to see why numerous people from every walk of life wish to be a driving instructor.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Becky I. Fischer  12 kwietnia 2011 o godz. 20:18 #
Gravatar

Many thanks

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Enrique Fernandez  12 kwietnia 2011 o godz. 20:23 #
Gravatar

Way cool, some valid points! I appreciate you making this article available, the rest of the site is also well done. I hope you have a wonderful day.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek myes  12 kwietnia 2011 o godz. 21:07 #
Gravatar

Is it okay to place a portion of this on my personal weblog if I submit a reference to this web site?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek base layers  12 kwietnia 2011 o godz. 21:23 #
Gravatar

There are actually loads of particulars like that to take into consideration. That may be a nice level to bring up. I offer the ideas above as common inspiration however clearly there are questions just like the one you bring up where crucial factor can be working in trustworthy good faith. I don?t know if best practices have emerged around things like that, but I’m sure that your job is clearly identified as a good game. Both girls and boys feel the impression of only a moment’s pleasure, for the remainder of their lives.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Libidoxin direkt  13 kwietnia 2011 o godz. 1:08 #
Gravatar

Everytime Someone said your posts I feel much like your writting is improving, see it from your day one.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanser  13 kwietnia 2011 o godz. 1:20 #
Gravatar

My partner and I really loved studying this weblog publish, I was just itching to know do you trade featured posts? I’m always trying to find somebody to make trades with and merely thought I would ask.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Christening gifts  13 kwietnia 2011 o godz. 1:52 #
Gravatar

Good to know

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  13 kwietnia 2011 o godz. 3:57 #
Gravatar

hey all, I was simply checkin’ out this weblog and I actually admire the basis of the article, and don’t have anything to do, so if anyone want to to have an engrossing convo about it, please contact me on AIM, my name is heather smith

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Alana Shippee  13 kwietnia 2011 o godz. 4:26 #
Gravatar

Thanks for the post. Can you please send me few more links about this, I am really a fan of your website. Thanks, Alana Shippee

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Janise Caudy  13 kwietnia 2011 o godz. 6:20 #
Gravatar

There is noticeably a bundle to learn about this. I assume you made certain good points in features also.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Kahles Rifle Scopes  13 kwietnia 2011 o godz. 7:39 #
Gravatar

This is a topic close to my heart cheers, where are your contact details though?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek colon cleanse reviews  13 kwietnia 2011 o godz. 13:18 #
Gravatar

Many thanks for posting this, It?s simply what I was researching for on bing. I?d a lot relatively hear opinions from a person, slightly than an organization web web page, that?s why I like blogs so significantly. Many thanks!

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek law enforcement interview questions  8 sierpnia 2011 o godz. 23:53 #
Gravatar

I’m really glad I have found this information. Nowadays bloggers publish only about gossips and net and this is actually annoying. A good web site with exciting content, that is what I need. Thank you for keeping this site, I will be visiting it. Do you do newsletters? Can’t find it.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek Frederica Blower  9 lutego 2012 o godz. 14:10 #
Gravatar

Do you have a spam problem on this website; I also am a blogger, and I was curious about your situation; we have developed some nice methods and we are looking to trade strategies with others, why not shoot me an email if interested.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia