Kategorie:
18

Iceweasel 3.6 przeszło dwa razy wolniejszy niż Chrome

Prowadzący bloga przystajnik, dhor, postanowił przeprowadzić benchmark na nowym Iceweaselu, który właśnie trafił do repozytorium experimental Debiana.

Iceweasel to zmodyfikowana na potrzeby projektu Debian przeglądarka Firefox. W repozytorium experimental pojawiła się najnowsza wersja Iceweasel – 3.6. Dhor przeprowadził benchmark na niej oraz dwóch konkurentach – Midori 0.2.4 oraz Chrome 5.0.366.2. Test został przeprowadzony dzięki stronie Sunspider.

Benchmark

Bloger informuje jednocześnie, iż wynik nowej wersji Iceweasel jest jednak o niebo lepszy niż wersji 3.5.

Więcej informacji: http://404.g-net.pl/?p=1790

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

52 komentarzy

zwiń wątek PrzemCio  8 kwietnia 2010 o godz. 1:14 #
Gravatar

Ej kurde, w jakim języku jest napisany ten post? To człowiek pisał, czy jakiś bot?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek b.YISK  8 kwietnia 2010 o godz. 3:50 #
Gravatar

Cholera, wydało się. Nie jestem człowiekiem – Michuk napisał mnie w Pythonie, żeby sobie trochę odciążyć z tym pisaniem niusów.

zwiń wątek Sad  8 kwietnia 2010 o godz. 8:35 #
Gravatar

Podejrzewałem to od dawna :P

 
 
 
zwiń wątek norbert_ramzes  8 kwietnia 2010 o godz. 1:34 #
Gravatar

3.5.8 z testinga IMHO jest ogólnie wydajniejszy od Chrome ale za to dużo bardziej pamięciożerny – no chyba że to jakiś plugin daje d.., ale w to wątpię bo zawsze tak było że po zamknięciu karty ram był zużywany +- tak samo.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek b.YISK  8 kwietnia 2010 o godz. 3:48 #
Gravatar

Testy dotyczą JavaScript.

zwiń wątek azhag  8 kwietnia 2010 o godz. 9:44 #
Gravatar

Przydałby się zatem tytuł w stylu „JS w Iceweaselu…”

 
 
 
zwiń wątek tomekw  8 kwietnia 2010 o godz. 7:57 #
Gravatar

Czego dotyczy wykres? Iceweasel waży ponad 1150kg, a Chrome osiąga prędkość 400km/h?

Warto chyba poświęcić 5 minut i oznaczyć wielkości na wykresie.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek keke  8 kwietnia 2010 o godz. 9:35 #
Gravatar

Ale o co Ci chodzi? Masz trzy słupki, nie? A uniksowy rookie ma postcount++

 
 
zwiń wątek gedgon  8 kwietnia 2010 o godz. 8:29 #
Gravatar

Ale o so chozi? To jakas nowosc, ze Fx/Iceweasel jest wolniejszy od Chrome/Chromium?. Iceweasel jest optymalizowany (PGO itp), ze jest "tylko" 2x wolniejszy czy jak… Nie bardzo rozumiem, zwlaszcza ze Fx z serii 3.6 jest juz troche z nami.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek grz  8 kwietnia 2010 o godz. 8:32 #
Gravatar

Iceweasel 3.6 to nowość ;)

zwiń wątek azhag  8 kwietnia 2010 o godz. 9:44 #
Gravatar

Nie w PLD. ;)

 
 
zwiń wątek avlan  8 kwietnia 2010 o godz. 9:42 #
Gravatar

Faktycznie, nie doprecyzwoany ten wykres. Wielkości są wyrażone w milisekundach i jest to łączny czas wykonywanych testów.

 
zwiń wątek Quinn  9 kwietnia 2010 o godz. 7:48 #
Gravatar

Osochozi pisze się razem ;)

 
 
zwiń wątek Sławek  8 kwietnia 2010 o godz. 9:07 #
Gravatar

Przydałoby się jeszcze te wyniki zestawić z Firefoksem 3.6 ;-) .

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek grzegom  8 kwietnia 2010 o godz. 9:40 #
Gravatar

Sposób testowania jest podany. Zamiast się denerwować niekompletnością danych można samemu sprawdzić u siebie – testy na debianie:

firefox 3.6.3 – 1456ms

chrome – 458 ms

Trzeba wziąć pod uwagę jednak, że są to tylko testy javascriptu – nie renderowania zwykłego html-a, obrazków itd.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek avlan  8 kwietnia 2010 o godz. 9:49 #
Gravatar

http://wstaw.org/w/3sy/

Dokładniejsze wyniki jak jest ktoś zainteresowany. Kolumna FROM to Firefox 3.6 a kolumna TO to Chromium 5.0.370.0 (svn rev. 43706) ;]

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek avlan  8 kwietnia 2010 o godz. 9:51 #
Gravatar

A zapomniałem, wykonane na moim lapku z procesorem C2D 2.4GHz. Jak widać różnice są ogromne, a w niektórych przypadkach zatrważające :|

 
 
zwiń wątek me  8 kwietnia 2010 o godz. 11:24 #
Gravatar

u mnie inaczej (sempron 1.6GHz):

869.6ms opera-10.51-6252

1031.4ms midori-0.2.4 (webkit-1.1.90)

1306.8ms arora-0.10.2 (qt-4.6.2)

1355.0ms chromium-5.0.363.0.r42621

2557.6ms firefox-3.6.3

firefox prosto od mozilli, a opera od opery, reszta z cookera mandrivy

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek cactus  9 kwietnia 2010 o godz. 3:22 #
Gravatar

Opera ma np.:

Total: 7641.4ms +/- 2.4%

Informacje o wersji

Wersja

10.10

Kompilacja

4742

Platforma

Linux

System

x86_64, 2.6.33.2-desktop-bfs-1

Biblioteka Qt

4.6.2

Java

Środowisko uruchomieniowe Javy (JRE) zainstalowane

Identyfikacja przeglądarki

Opera/9.80 (X11; Linux x86_64; U; PLD/3.0 (Th); pl) Presto/2.2.15 Version/10.10

 
 
zwiń wątek kocio  8 kwietnia 2010 o godz. 11:30 #
Gravatar

Ciekawe jak wyjdzie z JägerMonkey:

http://linuxnews.pl/jagermonkey-przyspieszanie-sp

Można jeszcze to poczytać:

http://blog.mozilla.com/dmandelin/2010/03/15/jage

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek me  8 kwietnia 2010 o godz. 11:48 #
Gravatar

2111.6ms firefox-3.7a3

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek grizz  8 kwietnia 2010 o godz. 12:25 #
Gravatar

Słupki, słupki, słupki…

Nie lepiej odpalić sobie FF, Odpalić Chroma (czyste, bądź z zainstalowanymi wtyczkami, które oferują interesujące nas funkcjonalności) odpalić zestaw stron, które używamy codziennie i poużywać kilka minut/godzin/dni to jednego, to drugiego zestawu. Różnice w szybkości, używalności, pamięciżerności same wyjdą (badź nie). A nie słupki słupki i nic nie znaczące wykresy.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek maruda  8 kwietnia 2010 o godz. 12:42 #
Gravatar

popieram, wg moich "testów" przewijanie google maila jest płynniejsze pod firefoxem (porównuję z Midori 0.2.4, na netbooku).

 
zwiń wątek Magnes  8 kwietnia 2010 o godz. 14:52 #
Gravatar

Według takich testów to ci wyjdzie, że coś trwającego minutę, ale z ładną kręcącą się animacją jest szybsze niż coś trwającego pół minuty, ale nieruchomego.

zwiń wątek grizz  8 kwietnia 2010 o godz. 15:11 #
Gravatar

Wyjdzie mi, czego lepiej mi się używa w ogólnym rozrachunku. Biorąc pod uwagę wszystkie czynniki ważne dla mnie, a nie tylko czasy generowania poszczególnych elementów.

 
 
 
zwiń wątek dave  8 kwietnia 2010 o godz. 12:33 #
Gravatar

co ma wspolnego tytuł z wykresem to nie wiem. roznica wynosci jakies 1/4 a nie połowa, pozatym to jest test tylko JS …

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Magnes  8 kwietnia 2010 o godz. 14:53 #
Gravatar

JS przy dzisiejszych stronach jest największym wyznacznikiem prędkości całej przeglądarki. Obejmuje manipulowanie CSS i DOM-em, więc powinno także odwzorowywać prędkości takich operacji jak samo ładowanie strony.

zwiń wątek Sławek  8 kwietnia 2010 o godz. 20:13 #
Gravatar

Na wielu stronach CSS jest raczej statyczny, lecz importowany z oddzielnego pliku. Faktem jednak jest to, że wystarczy zazwyczaj mało ważący plik CSS-a na cały serwis.

 
 
zwiń wątek b.YISK  8 kwietnia 2010 o godz. 17:48 #
Gravatar

Chyba mi się kalkulator popsuł, bo na moim 1200ms/450ms = 2,(6), a nie 0,25.

zwiń wątek strik  8 kwietnia 2010 o godz. 20:20 #
Gravatar

a skad Ci sie wzielo 1200 dla firefoxa ??

Policz to jeszcze raz … bez korzystania z kalkulatora bo Ci sie chyba popsul :)

 
zwiń wątek dave  9 kwietnia 2010 o godz. 8:37 #
Gravatar

faktycznie masz racje, zmyliła mnie zła kolejnosc podpisów pod wtykresem… Tylko dlaczego testowany jest Iceweasel, a nie oficjalny Firefox, albo dlaczego Chrome, a nie Chromium ??

 
 
 
zwiń wątek jgdklsg  8 kwietnia 2010 o godz. 13:49 #
Gravatar

I co z tego?

Wąskim gardłem szybkości przeglądarki jest przyswajanie treści przez człowieka.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gotar  8 kwietnia 2010 o godz. 18:00 #
Gravatar

Bzdura – jak mam 50 linków do otwarcia (choćby z RSS czy googla) czy odtworzenie 12 okien z kartami (sesja), to czekam na przeglądarkę właśnie. I raczej każdy nieupośledzony manualnie człowiek jest w stanie otworzyć 10 stron w 4 sekundy …o ile robi to na szybszej przeglądarce.

zwiń wątek ghgsjkghsdgh  9 kwietnia 2010 o godz. 1:29 #
Gravatar

I zanim otworzy się 12-sta zakładka to już przeczytałeś poprzednie 11 stron?

 
 
 
zwiń wątek Artwi  8 kwietnia 2010 o godz. 14:31 #
Gravatar

Tak, to niezwykle ważne, że komuś strona zamiast 0.1s otwiera się 0.2s…

I nie tylko taka szybkość wpływa na komfort: mnie np. denerwuje, że gdy Opera ściąga jakiś większy plik w tle, to bardzo muli przy przeglądaniu stron w porównaniu z np. Firefoksem.

Bardziej też interesowałoby mnie obciążenie CPU przy przeglądaniu niektórych, w chory sposób napisanych stron z JavaScriptem, z np. przewijającym się paskiem z odnośnikami, co z kolei jest słabością Firefoksa…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Sławek  8 kwietnia 2010 o godz. 20:16 #
Gravatar

Tu nie chodzi o szybkość otwierania strony. Część interfejsu liska jest też interpretowana.

 
 
zwiń wątek buck  8 kwietnia 2010 o godz. 14:37 #
Gravatar

Ja mam inne pytanko:

Czy jest chrome 5.0.366.2 na linux'a?

Ja mam z repo mandrivy zainstalowaną wersję 4… tak się zainteresowałem, warto by to było sprawdzić jeśli "jest" dostępne.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek ufoman  8 kwietnia 2010 o godz. 15:49 #
Gravatar

Chromium jest, więc teoretycznie Chrome też powinno być…

 
zwiń wątek grizz  8 kwietnia 2010 o godz. 17:23 #
Gravatar

ja mam już 5.0.370.0

zwiń wątek launchpad.net/~mgol  8 kwietnia 2010 o godz. 20:22 #
Gravatar

U mnie 5.0.307.11 beta – oficjalne repozytorium Google'a dla debianopodobnych.

zwiń wątek norbert_ramzes  8 kwietnia 2010 o godz. 20:46 #
Gravatar

5.0.342.9-43360

<code>deb http://dl.google.com/linux/deb/ stable main</code>

Bodajże wczoraj był update.

 
 
 
 
zwiń wątek bocian  8 kwietnia 2010 o godz. 20:00 #
Gravatar

Zainteresowanych odsyłam do swojego (nieco większego) testu 13 przeglądarek dla pingwina

http://blogbezsensu.blogspot.com/2010/03/przeglad

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek gedgon  9 kwietnia 2010 o godz. 22:44 #
Gravatar

Nie czytalem tego testu (zerknalem tylko na versje testowancych przegladarek), ale nie obawiam sie powiedziec – nyndza, panie.

Porownujesz stabilnego Fx, z wersja PrepreAlpha Opery i jakis prehistoryczny (biorac pod uwage czas publikacji) build Chrome/Chromium.

 
 
zwiń wątek Szam  9 kwietnia 2010 o godz. 10:33 #
Gravatar

Podawanie swoich wyników i porównywanie ich z innymi jest bezsensu jeśli nie poda się prędkości procesora i architektury systemu. Iceweasel 3.6 jest około dwa razy szybszy od 3.5 ale tylko dla architektury amd64 (wg testów na 3 instalacjach). Wersje 32bitowe roznia sie w czasie juz dużo mniej (wg testów na 2 instalacjach), zapewne dlatego, że ZTCW w 32bitowej już od 3.5 był TraceMonkey, a dla architektury amd64 wszedl dopiero w 3.6.

Oczywiście tyczy się to tylko testu Sunspider :-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek launchpad.net/~mgol  11 kwietnia 2010 o godz. 11:15 #
Gravatar

To by wyjaśniało, czemu wcale nie poczułem kopa prędkości po zupgrade'owaniu Ubuntu do wersji z Fx 3.5…

 
zwiń wątek launchpad.net/~mgol  11 kwietnia 2010 o godz. 11:26 #
Gravatar

Jak w ogóle sprawdzić, czy ma się aktywne TraceMonkey?

zwiń wątek norbert_ramzes  11 kwietnia 2010 o godz. 11:42 #
Gravatar

Nie wiem ale osobiście bym sprawdził czy jest w about:config.

zwiń wątek launchpad.net/~mgol  11 kwietnia 2010 o godz. 22:08 #
Gravatar

U mnie nie ma nawet w Firefoksie 3.6 w najnowszym Ubuntu, czyżby tam też nie było TM? :/

 
zwiń wątek norbert_ramzes  11 kwietnia 2010 o godz. 22:20 #
Gravatar

Hmmm…

Według pierwszej strony znalezionej przez google:

TraceMonkey is currently available and enabled by default in stable 32-bit Firefox 3.5+ and nightly builds. If you want to modify the types of JavaScript that are executed using TraceMonkey:

<ul style="list-style-type:circle !important"><li style="list-style:disc outside none !important"> open a new tab;

<li style="list-style:disc outside none !important"> type “about:config” and hit enter;

<li style="list-style:disc outside none !important"> read the warning and heed its wisdom;

<li style="list-style:disc outside none !important"> enter “jit” in the filter field;

<li style="list-style:disc outside none !important"> change the value of “javascript.options.jit.content” to enable (true) and disable (false) TraceMonkey for JavaScript in Web content;

<li style="list-style:disc outside none !important"> change the value of “javascript.options.jit.chrome” to enable (true) and disable (false) TraceMonkey for JavaScript in XUL/chrome.

If you experience instability, please file a bug and reference any crash report ID that might be relevant. As of 2009, of the stable builds only the 32-bit versions of Firefox have TraceMonkey available (use nightly builds for 64-bit support).

 
zwiń wątek launchpad.net/~mgol  15 kwietnia 2010 o godz. 10:12 #
Gravatar

No to nie rozumiem – na 64-bitowym Ubuntu mam te opcje w about:config w Firefoksie 3.5.x. To jak w końcu jest?

 
 
 
 
zwiń wątek Opera 10.52 build 33  10 kwietnia 2010 o godz. 3:14 #
Gravatar

Total: 454.8ms +/- 3.5%

:]

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek gielo  15 kwietnia 2010 o godz. 17:37 #
Gravatar

no tak tylko że JV to nie wszystko. Jeżeli ktoś już robi testy to niech je robi ogólnie z czego zwykły user najczęściej korzysta otwierając strony, a nie testuje to co sił wydaje mu najszybsze w przeglądarce która miała wypaść najlepiej. Takie testy są ciągle przeprowadzane przez różne firmy ale nie urzeczywistniają one w żaden sposób rzeczywistą szybkość działania. Przodują w tym chyba producenci procesorów i kart graficznych, teraz jak widzę pora przyszła i na testy oprogramowania w ten sam sposób.

Może by by ktoś zrobił rzeczywisty test który by podawał czas uruchomienia się przeglądarki, zużycie procka, pamięci (w standardzie zaraz po instalacji, bez dodatków) itp. Bo dla mnie akurat jacascrip jest najmniej interesująca mnie rzeczą.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia