Kategorie:
30

Chrome dla Linuksa obsługuje Flasha

Jak zapewnie niektórzy wiedzą przeglądarka od Google stosunkowo stabilnie działa na linuksie. Jednak na dniach dodano oczekiwaną przez wielu użytkowników funkcję – obsługę flash.

Najnowsza – oznaczona jako niestabilna – paczka deb dostarcza przeglądarkę Chrome z obsługą flasha mimo, że okno powitalne nadal ostrzega przed brakiem obsługi Plugin’ów. Jednak po włączeniu pierwszej lepszej strony zawierającej elementy flash wszystko pięknie się ładuje i odtwarza. Dla użytkowników Archlinuksa istnieje także PKGBUILD.

Od tej pory przeglądarka Googla może stanowić poważną konkurencje dla innych przeglądarek internetowych tego systemu.

Więcej informacji: http://dl.google.com/linux/direct/google...t_i386.deb

«
»

Znalazłeś literówkę? Zgłoś ją używając formularza!


Jeśli uważasz, że ten nius jest nieobiektywny, przedstawia nieprawdziwe wydarzenie, jest spamem lub nie spełnia standardów serwisu, napisz raport.

Niusy na podobny temat:

Komentarze (RSS)

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Więcej w regulaminie komentowania.

49 komentarzy

zwiń wątek edpl  18 lipca 2009 o godz. 11:28 #
Gravatar

Dla userów wcześniejszych wersji polecam usunięcie plików konfiguracyjnych chroma;) U mnie flash bez tego nie ruszył.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek czepol  18 lipca 2009 o godz. 11:44 #
Gravatar

Fajnie, miałem wcześniej Chrome na Linuksie, w zasadzie 3 rzeczy mi brakowało: Flasha, Adblocka i odpowiednika Firebuga

zwiń wątek megaloman  18 lipca 2009 o godz. 12:21 #
Gravatar

plus prawidłowego renderowania czcionek.

zwiń wątek M$  19 lipca 2009 o godz. 12:01 #
Gravatar

Wg mnie chrome dużo lepiej renderuje czcionki niż firefox

 
 
zwiń wątek szatox  18 lipca 2009 o godz. 12:45 #
Gravatar

Mi flasha nie brakuje. IMO sieć bez niego byłaby lepsza.

zwiń wątek Bananikus  18 lipca 2009 o godz. 14:08 #
Gravatar

Racja, ale ja nie jestem w stanie odciąć się od youtube'a, nie ma takiej opcji. :) Podejrzewam, że nie jestem jedyny. :)

 
zwiń wątek grz  18 lipca 2009 o godz. 16:55 #
Gravatar

Totem umie odtwarzać filmiki bezpośrednio z youtube. Nie ma tylko możliwości komentowania, zapisywania do playlist na twoim koncie youtube itd

 
zwiń wątek bies  18 lipca 2009 o godz. 23:57 #
Gravatar

Ja mam funkcje w vimperatorze otwierającą filmy z youtube w mplayerze — flash tylko bruździ po drodze.

 
zwiń wątek Bananikus  19 lipca 2009 o godz. 0:37 #
Gravatar

Brakuje jeszcze przełącznika na hq/hd czy adnotacji. Więc dzięki, ale ja wolę jednak mieć tego flasha, niż sobie życie utrudniać z jakimiś kombinacjami. Co do komentowania i playlist to przecież nie ma to nic wspólnego z flashem, więc działać musi. :) No i jak dla mnie to nie jest "tylko"…

 
zwiń wątek Energizer  19 lipca 2009 o godz. 9:47 #
Gravatar

Jest jeszcze taki fajny programik minitube.

Cały czas się rozwija. Wykorzystuje biblioteke Qt. Do odtwarzania multimediów służy w nim Phonon.

 
zwiń wątek Pies  19 lipca 2009 o godz. 11:19 #
Gravatar

@bies Możesz zapodać wtyczkę odpowiedzialną za youtube? Przydałoby mi się coś takiego.

 
zwiń wątek bies  20 lipca 2009 o godz. 11:43 #
Gravatar

To nie wtyczka, to skrypt do vimperatora. W ~/.viperatorrc mam http://pastebin.com/f70826c92 a youtube-mplayer to http://pastebin.com/f25c502c8 . Youtube-dl to skrypt do wygooglania. Używam tego wywołując polecenie :youtube na stronie z filmem.

 
zwiń wątek bies  20 lipca 2009 o godz. 11:45 #
Gravatar

Jak przejdzie przez moderację (zawierała linki).

 
 
 
 
zwiń wątek marcinsud  18 lipca 2009 o godz. 13:39 #
Gravatar

Chromium już od jakiegoś czasu obsługuje flasha, a także style gtk i znane z windowsa obramowanie okna.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek czepol  19 lipca 2009 o godz. 7:38 #
Gravatar

O właśnie, bo ja mam te obramowanie ze stylu z Ubuntu "Human" (czy coś w ten deseń – takie pomarańczowe, defaultowe). Głupio to wygląda na Chrome pod Linuksem.

zwiń wątek wujek_bogdan  19 lipca 2009 o godz. 10:07 #
Gravatar

kliknij prawym na belce i wyłącz "use system titlebar and borders"

 
 
zwiń wątek tadzik_  19 lipca 2009 o godz. 9:34 #
Gravatar

Potwierdzam. I widząc w jakim tempie rozwija się chromium wątpię żebym potrzebował „oficjalnego” chrome. Prawda niestety taka, że bez Arorowego ClickToFlash lepiej chyba flasha nie mieć w ogóle.

zwiń wątek Energizer  19 lipca 2009 o godz. 9:50 #
Gravatar

Arora bardzo ładnie rozwiązała kwestię Flasha. Nie używamy go jak nie musimy. A na dodatek Arora świetnie wygląda zarówno pod KDE jak i GNOME, a dzięki Qt i WebKit dobrze wyświetla strony i nie potrzebuje dużo zasobów.

 
zwiń wątek oh  19 lipca 2009 o godz. 10:15 #
Gravatar

W Firefoxie jest flashblock, nie wiem czy działa tak samo ale jeżeli korzystacie z tej przeglądarki to warto się zaopatrzyć.. ;)

 
 
 
zwiń wątek xeros  18 lipca 2009 o godz. 18:25 #
Gravatar

A ja czekam na obsługę Gnasha…

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek barteqx  18 lipca 2009 o godz. 18:38 #
Gravatar

Flash nie działał i już nie działa :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek george.p  18 lipca 2009 o godz. 22:50 #
Gravatar

zgadza się. Od około 5 dniu aktualizacji chromium i najnowszego chrome: nie działa (mi) flash. Jest wiadomość, że posiadam stara wersję flash, lub jej brak.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek piotr  20 lipca 2009 o godz. 9:01 #
Gravatar

Żeby zaczął ci działać flash pod chromium musisz skopiować libflashplayer.so (możesz go pobrać ze strony adobe w archiwum install_flash_player_10_linux.tar.gz) do katalogu /usr/lib/chromium-browser/plugins/, a nastepnie do aktywatora programu dodać opcję –enable-plugins. Ktoś tu pisał, że trzeba skasować poprzednie ustawienia w ~/.config/chromium/, ale tego nie jestem pewien.

 
 
zwiń wątek garwol  18 lipca 2009 o godz. 23:27 #
Gravatar

u mnie nie działa :|

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek tadzik_  19 lipca 2009 o godz. 10:20 #
Gravatar

Ha, odpaliłem właśnie, z podanego w niusie PKGBUILDA, i to całe wielkie Google Chrome to po prostu build Chromium, sprzed dobrych kilku dni. Wielkie mi halo :)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek nuivall  19 lipca 2009 o godz. 10:42 #
Gravatar

Jak zrobią w końcu jakieś przydatne wtyczki typu adblock, czy gesty myszy to dopiero wtedy będzie dało się tego używać. Czekam niecierpliwie bo ff zaczyna mnie męczyć swoją powolnością.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek i  19 lipca 2009 o godz. 11:01 #
Gravatar

być może można włączyć kompilację skryptów interfejsu (about:config, poszukać jit.chrome i ustawić na true), nie wiem czy to ryzykowne, dotyczy tylko wersji 3.5+

 
 
zwiń wątek alazif  19 lipca 2009 o godz. 11:12 #
Gravatar

Osobiście chrome to dla mnie sh.t . Microsoft jest jeb.any na każdym kroku za IE ale konsekwentnie go rozwija , testuje , W świecie opensource najważniejszy jest wybór więc jest masa przeglądarek i każda jest niedorobiona , moim zdaniem praca tych programistów idzie na marne zamiast się zjednoczyć i wydac jeden produkt na wysokim poziomie .

P.S. FF na Windows Vista x64 SP2 na C2D z 6 GB RAM śmiga tak żę głowa mała , na tym samym kompie Njanowszy Ubuntu czy Slack x64 FF się muli w jak jujż mam otwarte więcej niż 10 tabów to porażka .

Zadam wam pytanie wolicie jeździć ferrrki chodć pali dużo i złodzieje są na nie chętni czy mieć wybór między 400 wersjami fiata i jeździć nim

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Speaktrap  19 lipca 2009 o godz. 15:48 #
Gravatar

Hmmm… nadal używasz FF2? U mnie FF3.5 śmiga aż miło, przy stu kartach (z drugiej strony, mam Core 2 Duo, GB ramu i samego Openboxa, bez jakiśtam KDE czy GNOME)

 
zwiń wątek Noctivivans  19 lipca 2009 o godz. 18:02 #
Gravatar

Na polskie drogi mimo wszystko jednak wolałbym fiata :P

 
zwiń wątek Lewy  19 lipca 2009 o godz. 21:10 #
Gravatar

W imię wszystkiego co polskie i piękne – poszukaj do IE jakiejś wtyczki która zapewnia sprawdzanie pisowni.

zwiń wątek i  19 lipca 2009 o godz. 23:29 #
Gravatar

a jest taki co sprawdzi, czy przed przecinkiem nie ma spacji?

 
 
zwiń wątek Neonique  20 lipca 2009 o godz. 8:58 #
Gravatar

Z jednej strony:

W świecie opensource najważniejszy jest wybór więc jest masa przeglądarek i każda jest niedorobiona

Ale z drugiej:

FF na Windows Vista x64 SP2 na C2D z 6 GB RAM śmiga tak żę głowa mała

Powyższy cytat daje jasno do zrozumienia, że FF reprezentowany jest przez Ferrari, jednak wybór przeglądarek OS jest jak u Fiata.

Inna sprawa, że Ferrari to fajny samochód jak się jest bogatym raperem, albo przechodzi kryzys wieku średniego. "Na ziemi" niemal zawsze się okazuje się, że przyśpieszenie i prędkość przegrywają z takimi "luksusami" jak dodatkowe siedzenia dla pasażerów, bagażnik czy niskie koszty eksploatacji. A możliwość wyboru między vanem, pick-upem, sedanem, kombi czy małym miejskim samochodem nie jest fanaberią tylko rzeczywistą potrzebą.

Może doprecyzuj swój przykład?

 
zwiń wątek i  20 lipca 2009 o godz. 10:14 #
Gravatar

co zdeklarowany windziarz może wiedzieć o innych systemach? najwyżej słyszał jakieś legendy

 
zwiń wątek edpl  21 lipca 2009 o godz. 9:35 #
Gravatar

ja tam chyba nie zrozumialem porownania… zlodzieje sa chetni na ferrari nie dlatego ze latwo go gwizdnac tylko dlatego ze to naprawde swietne auto…

 
zwiń wątek tadzik_  23 lipca 2009 o godz. 20:05 #
Gravatar

Nie karmić trolla.

 
 
zwiń wątek Pies  19 lipca 2009 o godz. 11:24 #
Gravatar

No to jesteś biedny. Ja mam dwa razy słabszego kompa z Debianem i lisek zaczyna mi cokolwiek mulić przy otwartych 100+ kartach.

A co do ferrari… Visty nie znam, ale patrząc na poprzednie Windowsy, to nie chciałbym ferrari do którego przylepia się wszystko obok czego przejeżdża, i po miesiącu ledwie rusza.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
zwiń wątek Pies  19 lipca 2009 o godz. 11:25 #
Gravatar

Ops, nie trafiłem, przzepraszam. Oczywiście miało być do alazifa.

 
zwiń wątek ivan  19 lipca 2009 o godz. 12:27 #
Gravatar

Ja mam mocniejszego kompa od Ciebie i Fx muli przy kilkunastu kartach już. Widać jesteś mało wymagający.

zwiń wątek Pies  19 lipca 2009 o godz. 13:03 #
Gravatar

Albo nie potrafisz poprawnie skonfigurować Ubunciaka/Slackware. Wszystkie stery poprawnie zainstalowane? Co działa w tle? Ewentualnie to jeszcze może być wina user-friendly gadżetów Ubu.

Ile czasu poświeciłeś Ubu/Slack? Mam nadzieję, że nie wypowiadasz się na podstawie LiveCD? Przepraszam za trochę chamskie pytanie, ale z moich doświadczeń wynika, że coś takiego jak korzystanie z wielu systemów na jednym kompie jest praktycznie niemożliwe, i zawsze ten drugi jest zaniedbany.

Co do moich wymagań… Potrzebuje jednocześnie konsoli, Firefoksa, troszkę bardziej wymagającej gry przez wine, TeamSpeak'a i amaroka. Czasami zamiast wine jest film+konwersja, albo VirtualBox. Oczywiście wszystko z możliwością szybkiego przełączania się i z niektórymi gadżetami z kwin. To chyba nie jest mało?

zwiń wątek ivan  23 lipca 2009 o godz. 11:48 #
Gravatar

"Albo nie potrafisz poprawnie skonfigurować Ubunciaka/Slackware."

LMAO

"Wszystkie stery poprawnie zainstalowane? Co działa w tle?"

Sterowniki poinstalowane, w tle nic nie działa, indeksowanie wyłączone, użycie procesora ~3%, 1.5 GB RAM wolne.

"Ile czasu poświeciłeś Ubu/Slack?"

Pracuję codziennie od ponad 3 lat, a co?

 
 
zwiń wątek marcinsud  19 lipca 2009 o godz. 13:17 #
Gravatar

flasz muli na stronach bez flasza nic nie muli. Interfejs firefoksa chodzi troszkę wolniej niż na windowsie, ale to jest mało związane z ilością tabów, a raczej z budową firefoksa na linuksa.

zwiń wątek i  19 lipca 2009 o godz. 14:29 #
Gravatar

no właśnie, wystarczy zainstalować flashblocka i od razu lepiej

 
zwiń wątek ivan  23 lipca 2009 o godz. 11:49 #
Gravatar

Bez flasha dalej muli, wystarczą obrazki na stronach.

 
 
 
 
zwiń wątek Xaweryz  19 lipca 2009 o godz. 21:45 #
Gravatar

Brakuje linku do wersji 64 bitowej… http://dl.google.com/linux/direct/google-chrome-u:-)

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek george.p  19 lipca 2009 o godz. 23:32 #
Gravatar

chromium, najnowsza wersja z dnia 090719 posiada już obługe flash :)

wystarczy: –enable-plugins

i już.

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 
zwiń wątek MDW  20 lipca 2009 o godz. 4:58 #
Gravatar

Dotyczy to także Linuksa PowerPC czy jak zwykle tylko x86?

(Poniżej tego poziomu komentarze nie będą zagnieżdżane)
 

Uwaga! Niektóre komentarze, m.in. te dodane przez niezalogowanych i nowych użytkowników, są ręcznie moderowane. Jeśli Twój komentarz nie ukaże się od razu, nie dodawaj go ponownie, tylko cierpliwie poczekaj na akceptację.

W komentarzach możesz używać prostych znaczników HTML. Przykłady:
  • Link: <a href="http://osnews.pl">OSnews: niusy IT</a>,
  • Wytłuszczenie: <strong>tekst pogrubiony</strong>,
  • Kursywa: <em>tekst pochylony</em>,
  • Przekreślenie: <strike>tekst przekreślony</strike>,
  • Kod: <code>printf("blok kodu");</code>,
  • Cytat: <blockquote>cytat</blockquote>
Uwaga: jeśli dodasz nieznany znacznik, będzie on niewidoczny, gdyż system filtruje takie znaczniki.

Wszystkie autorskie niusy w serwisie publikowane są na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 2.5 Polska.

Twoja sugestia